maxtor 60gig 7200toeren bromd beetje

Pagina: 1
Acties:

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Topicstarter
Wat zou ik hier tegen kunnen doen?
Als ik de schijf in mn hdd rek van 3,5'' hang dan hoor je de brom dus redelijk goed. Resoneerd beetje door in mn systeemkast.
Ik had hem juist gekocht ter vervanging van 2 scsi schijven, omdat die behoorlijk wat herrie produceerden. Maar deze 60gig maxtor 7200-toeren heeft ook een brommetje(wel minder dan de scsi schijven, maar toch vervelend geluid op de achtergrond). Heeft iemand dit ook en heb je hier een handige oplossing voor qua montage of "geluids-minder" plaats het dan hier.

ps. laat je fantasie gaan :)

bvd

aahh durka durka durka

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt van die rubbertjes tussen de schroeven doen zodat de trilling niet goed doorloopt in de kast.

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 09:00 schreef terw_dan het volgende:
Je kunt van die rubbertjes tussen de schroeven doen zodat de trilling niet goed doorloopt in de kast.
Zodat de rubbertjes de schijf schijden van het rekje bedoel je? Zijn dat van die ronde rubberen ringetjes ofzo die je om je schroeven moet doen?

aahh durka durka durka

Verwijderd

Let er wel op dat de warmte afgifte van de schijf dan minder is. En dus wordt ie warmer.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 26 november 2001 09:04 schreef HlpDsK het volgende:
Let er wel op dat de warmte afgifte van de schijf dan minder is. En dus wordt ie warmer.
True, true. Maar daar hebben ze koelers voor uitgevonden ;)

En dat zijn idd van die rubberen ringetjes waar de schroefjes in kunnen (van die rondjes dus_

Verwijderd

Ja .. maar als je van het gebrom af wilt helpt een koeler niet echt veel :P

• Aziona
  • Laatst online: 05:29
Ver gezocht maar best mogelijk. Heeft iemand hier ervaring mee? Je kunt ook redeneren dat de airflow beter om de schijf kan.
Anders zou jij die rubber ringetjes kunnen gebruiken die de Gamma c.s. verkoop voor bijvoorbeeld kranen. Vantevoren rubbertje even op het chassis plakken met een beetje lijm/

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 26 november 2001 09:07 schreef HlpDsK het volgende:
Ja .. maar als je van het gebrom af wilt helpt een koeler niet echt veel :P
Dat klopt idd wel. Maar het ligt eraan hoe hard die schijf bromt. Als dat heel erg is en je kunt het oplossen dmv ringetjes dan is een fan die weinig geluid maakt niet zo;n probleem.

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Dan knip ik gewoon wat stukies rubber van een oude fiets binneband, prik er een gaatje in en druk het om het schroefje. Dan hoef ik ook niet helemaal naar de winkel toe ;)

aahh durka durka durka

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 26 november 2001 09:13 schreef DJ Chicken het volgende:
Dan knip ik gewoon wat stukies rubber van een oude fiets binneband, prik er een gaatje in en druk het om het schroefje. Dan hoef ik ook niet helemaal naar de winkel toe;)
Kijk, dat is nu tenminste een tweaker oplossing ;) :P

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Super_ik

haklust!

doe net als ik heb gedaan:
een ouwe cdrom speler omgebouwt
Afbeeldingslocatie: http://weetikveel.freeservers.com/hd1.jpgAfbeeldingslocatie: http://weetikveel.freeservers.com/hd2.jpg
en een beetje isolatie materiaal doet wondere, warmte valt wel mee, het is een quantum 20 gb 7200 toeren IDE en hij werkt perfect 24/7 zonder dat ik iets hoor

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 09:18 schreef Super_ik het volgende:
doe net als ik heb gedaan:
een ouwe cdrom speler omgebouwt

en een beetje isolatie materiaal doet wondere, warmte valt wel mee, het is een quantum 20 gb 7200 toeren IDE en hij werkt perfect 24/7 zonder dat ik iets hoor
Tsja, ik heb net mn oude/kapotte cd-rom speler naar een andere wereld geholpen(in allemal hele kleine stukjes >:) ) Anders was het wel een goede oplossing geweest voor mn probleem

aahh durka durka durka

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 26 november 2001 09:31 schreef DJ Chicken het volgende:

[..]

Tsja, ik heb net mn oude/kapotte cd-rom speler naar een andere wereld geholpen(in allemal hele kleine stukjes >:) ) Anders was het wel een goede oplossing geweest voor mn probleem
Je hebt ook van die coolance bays, die je in een 5.25" kunt douwen. Deze koelt hem en houdt het geluid tegen :)
Pagina: 1