Toon posts:

3 5,25" drives boven elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een IDE-DVD bovenin mijn Inwin-508 miditower monteer, daar direct onder een SCSI-Plextor 40X CD-Rom en daar direct onder een SCSI-Plextor 12/10/32s CD-ReWriter:

Krijg ik dan een warmteprobleem door te weinig koeling als ik on-the-fly een cd ga kopieren enzo? Of wordt het zo en zo al te warm?

Het is een PIII-450MHz systeem, verder niet overgeklokt en een extra 80mm-fan onder de voeding aan de achterkant van de kast.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Nee denk het niet, over het algemeen worden die dingen van buiten niet zo warm :)

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
testen en gij zult het weten

\0/

Verwijderd

Als je niet de hele dag door dat doet dan kan dat goed hoor.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

no problem, in principe wordt het pas een probleem als je er 7200rpm en 10000rpm harde schijven bij gaat zetten. Die draaien immers constant, je CD/DVD drives waarschijnlijk niet... Bij harde schijven zal het over het algemeen ook wel meevallen, omdat je in een 5.25" bay ruimte tussen de schijven overhoudt...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb er wel een IBM 7200rpm schijf in zitten, en er komt waarschijnlijk ook nog een IBM 7200rpm SCSI-schijf bij. Ik weet nog niet waar ik die dan ga laten, maar ik denk ergens aan de voorkant onder de a-drive enzo.

Zou het dan te heet worden in mijn kastje? En kan ik dat bijvoorbeeld oplossen met een variabele fan aan de voorkant? Of is die 80mm-fan aan de achterkant te klein?

Verwijderd

Maar die heb je niet in die "5.25" bays zitten begrijp ik.

Dan moet het gewoon kunnen.

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Zou wel problemen kunnen geven,

ik heb zelf ooit een brander, 48x CD-ROM en een DVD boven elkaar gezet, maar dat ging ook niet goed.
Na een uur DVD kijken werd ie te warm en moest ik de DVD-schijf ff uit het raam laten wapperen om hem te koelen voordat ik weer verder kon kijken! :P

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:33
Ik denk dat je er misschien toch wat fans op kan zetten ofzo....dan weet je zeker dat het niet te warm wordt (8>
Pagina: 1