Kleine netwerkprobleem....

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:53
Hey,

Een oude pc die onder MS-Dos 5.0 draait zou ik graag een ander OS op willen instaleren, maar de enige manier om verbinding te maken is via een seriele kabel.

Met wat voor programma kan ik op die oude pc draaien om verbinding te krijgen met de ander pc (host)?
Dus gewoon in Dos de drivelettertjes zien van de host en nog gewoon op kunnen werken.

Ik d8 dat er een proggie voor bestond, alleen ik weet niet meer wat....

tnx

Verwijderd

fastlynx geloof ik, 't is al weer een tijdje geleden, maar met een seriele kabel kan je geen netwerk shares aanmaken.

Verwijderd

Met linux.

en met ppp verbingen een share maken.

je kunt dan alles over deze verbinding doen.

Suc6

• Don3k
das jammer dat het niet kan, want ik d8 als ik die stations van de host zie kan ik gewoon setup uitvoeren zonder dat het al te veel geheugen kost.

Ow ja mijn oude pc heeft geen diskette station, vraag niet waarom dus een bootdisk zal niet helpen.

iK kan nu wel verbinding krijgen maar ik kan dan niet met die pc werken.... en dat wil ik juist wel.

Verwijderd

ja kan harde schijf overhangen, installatiefiules kopieren en als hij weer terug is gehangen installen.

• Don3k
hd = tooo small

• The_Greater
  • Laatst online: 14-08 15:47
Er is volgens mij een klein tooltje waar je 1 pc als "server" opzet en de andere als "host".

Moet je maar eens goed kijken in de MS-dos dir....

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Don3k
net gekeken, maaar kan niets bijzonders vinden

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
zet op beide pc's het programmaatje Norton commander voor dos, dit bestaat al enige jaren en heeft een ingebouwde functie voor zo'n linkkabel... ik hep het hier nog wel ergens liggen...

anders is het denkik wel te vinden op een een of andere website :)

[edit]sorry, vout gelezen... dit gaat niet lukken, nc kan nl alleen maar kopieren vanaf andere drives :'(

If it ain't broke, fix it till it is...

• Don3k
d8 ik al, zelf nc al geprob.
Pagina: 1