DMI pool vastloper, vraag over 2 oplossingen

Pagina: 1
Acties:

• Tobbe
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-03 17:04

Tobbe

Niet alleen broodjes smerend.

Topicstarter
Hoi! Ik heb een vraagje...

Ik heb hier een 2e computer staan die vastloopt bij de melding "Verifying DMI pool data". Er kan dus absoluut niet geboot worden (flop of hd). Dat is een bios melding en wat ik ook verander op het hardwaregebied, zoals nieuw geheugen (of zonder), nieuwe harddisk(en) (of zonder), wel of geen floppendrive, alle overige hardware eruit (dus alleen mobo plus video plus flop), hij blijft hangen op deze melding.
Op internet kwam ik een boel oplossingen tegen, allemaal geprobeer, niets hielp.
Ik kwam echter nog 2 hele drastische methodes tegen en aangezien jullie hier de echte tweakers zijn, vraag ik jullie advies:
1. De bios moet gereset/cleared worden maar dan ook volledig (met bootflop met flash-utility en nieuwe bios erbij natuurlijk) en er wordt gesuggereerd dat te doen door, jawel, kortsluiting te maken rechtstreeks op de pootjes van de bioschip. (Lange uitleg, wil ik wel toemailen indien interesse.)
2. Een 2e computer met ongeveer gelijke bioschip pakken, opstarten, dan de bios eruit halen (ja, alstie aanstaat), slechte bios erin doen en dan gaan flashen (ook daar heb ik een lange uitleg voor die ik wel wil toemailen als je er interesse in hebt).

Wat raden jullie mij aan? Doen? Of hebben jullie een andere oplossing? Ik ben inmiddels "desperate" genoeg om de mobo al weg te kieperen in 3000 stukjes, maar budget laat het eigenlijk helemaal niet toe.

Glimlach! Je bent op internet!

• boesOne
  • Laatst online: 17:53

boesOne

meuh

Lijkt me allemaal wat drastisch, kan je niet meer de bios in ? Daar kan je de dmi pool clearen en evt ook het loggen stoppen.
Je kan ook de bios met een jumper op het mobo clearen [check boekje].. Kweet niet of je dat al geprobeerd heb.
MSI mobo's hebben de eigenschap dat ze niet helemaal goed omgaan met de dmi... zekers als die volloopt.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Tobbe

Tobbe

Topicstarter
In de Bios zijn helaas geen mogelijkheden met/van/voor/over/DMI...
Wel ESCD wat (oa) met het geheugen te maken heeft (en PnP), maar dat hielp niet.
Uiteraard heb ik (meerdere keren) de Bios gereset dmv het verwijderen van de batterij (die zit geklemd doch los te maken) en de jumper-discharge... Bios-devaults geladen, Setup-devaults geladen, Cpu-cache uitgeschakeld, onboard IDE controllers uitgezet, etc etc, ik heb echt alle (op internet gevonden & zelf bedachte) oplossingen gehad... :'(

Wat ik uit alle info op het net wel kon uitmaken, is dat de DMI vroeger in een aparte 4k Eeprom op het moederbord zat, maar nu verhuisd is naar de Bios. Dus... Moet ik het Bios "leegkrijgen". Dus echt helemaal leeg en niet alleen de Cmos instellingen. Dat kan je op 2 manieren krijgen: met een Eeprom-programeerdingtje (wie o wie heeft zo'n ding?) of door het "Electrical Erase" (De 2 "E"'s in EEPROM) te starten met kortsluiting. (Nog even uitzoeken welke pennetjes...)

Ik denk dat ik zometeen maar eens kortsluiting ga maken...
Op hoop van zegen... duimen jullie voor me? ;(

• Tobbe

Tobbe

Topicstarter
Jullie zullen het niet willen geloven, maar wat ik ook kortsluit, er gebeurt niks! :?
Wat blijkt, ik heb de datasheet van de flash-eeprom (29EE010) gevonden: er zitten 2 typen databeveiliging op, je kan dat ding niet zomaar per ongeluk wissen...

Dus blijft er maar 1 optie over: in een 2e computer flashen. Dus die eerst opstarten naar dos, bioschip eruit, rotte bios erin, flashen en dan alles terugzetten.

Dit laatste redmiddel is overigens inmiddels ook gesuggereerd door de makers van Uniflash, een flash programma dat gewoonweg flasht (zelfs mp3tjes wat niet aan te raden is :) ). Dus ik denk dat het te doen valt...

Verwijderd

Verwissel eens twee PCI kaarten...
en kijk dan eens wat die doet..
Heb je misschien pas een andere cpu ofzo geinstalleerd?

Oh ja. wat voor een mobo is t? Merk/type.. etc.
Zit er een ISA slot op, dan kan je nog eens proberen of die met een ISA videokaart wel doorloopt..
Dan alleen cpu, memory, ISA video en floppydrive op t mobo aansluiten. Dan nieuwste bios flashen...

Maar aangezien je alle tips op internet al gelezen hebt, zal je dit ook al wel gedaan hebben... :(

suc6