Soyo 5TS2 manual probleem

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Vandaag op de HCC een Soyo mobo voor 5,- gehaald. Helaas geen jumpersettings op de mobo aangegeven, dus heb ik een manual nodig. Te zien aan het etiket op de laatste ISA slot is het een 5TS2.

Op de Soyo site is wel de 5TS (dus zonder 2 te vinden), maar die is dus niet hetzelfde (groot verschil: de 2 heeft iets wat verdacht op een VRM voor split voltage CPUs lijkt- de TS 'gewoon' kan geen split voltage leveren)- en de jumpers dus ook niet.

Google leverde maar een handjevol hits op, waarvan de meesten in onleesbare talen, maar leesbaar of niet, nergens een manual of jumper table te vinden.

Iemand enig idee voordat ik m'n P200MMX rooster met (per ongeluk) single voltage settings?

Oslik blyat! Oslik!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 november 2001 04:51 schreef dion_b het volgende:
Iemand enig idee voordat ik m'n P200MMX rooster met (per ongeluk) single voltage settings?
Op de CPU socket staat meestal dan of het een Socket 5 of een Socket 7 is. Als het Socket 7 is dan moet het een splitvoltage zijn en zal het goed moeten werken.

Ik zie nu dat je ook daar gereageerd hebt, dus zie ook:

[topic=331149/1/50]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 09:15 schreef Exirion het volgende:

[..]

Op de CPU socket staat meestal dan of het een Socket 5 of een Socket 7 is. Als het Socket 7 is dan moet het een splitvoltage zijn en zal het goed moeten werken.

Ik zie nu dat je ook daar gereageerd hebt, dus zie ook:

[topic=331149/1/50]
Humm- je hebt echt So7 mobo's zonder split voltage- voor split voltage heb je dus ook een chipset voor nodig die het ondersteunt en een VRM. Ik heb er hier nota bene eentje voor me uit een Packard Bell- 430FX chipset ondersteunt geen split voltage, en geen VRM te bekennen. Wel So7 omdat het P54C boven 133MHz (tem 200 uiteraard) ondersteunt.

So7 zegt dus nog lang geen split voltage. Maar goed, dat is mijn probleem hier niet. VRM zit erop en 430HX chipset die het ondersteunt. Probleem is dat split voltage mobo's ook jumpers hebben om single voltage te leveren (voor de P54C). En juist die jumpers staan niet in de 5ST handleiding. Ik weet vrij goed welke jumpers het moeten zijn, maar niet hoe ze moeten staan. Vandaar.

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Probleem intussen goeddeels opgelost- 2.8V Vcore was instelbaar op de 5TS, had alleen geen nut omdat de FX chipset er niets mee kon. Op de 5TS2 (HX) hebben de jumpers dezelfde nummers, al staan ze niet op dezelfde plaats.

Nu nog de nultipliers uitvogelen, want hij staat nu op 2.5 waar het 3 zou moeten zijn (weet ik gelijk dat m'n 200MMX unlocked is- ik ga 1.5 proberen voor 233MHz).

Maar goed, als iemand ergens kan verzinnen waar de manual zou kunnen staan waar Google hem niet kan vinden hou ik me alsnog aanbevolen.

Oslik blyat! Oslik!