Toon posts:

Ik zoek een geschikte scsi controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga weer eens een nieuwe pc bouwen, en heb besloten eens met scsi te gaan klooien. Ik heb echter 0 ervaring er mee.

Ik ben van plan 2 maxtor atlas 10K III U160 schijven te kopen. Maar ik heb geen goed idee wat voor scsi controller ik nodig heb en waar ik op moet letten.

Hij mag 64 bits zijn, maar niet 66 mhz en verder moeten er drivers beschikbaar zijn voor windows 2000 (geen probleem lijkt me) en als het even kan, voor linux.

Voor de rest geen dure foefjes of grapjes want zoveel geld heb ik nou ook weer niet.. Iemand een suggestie?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 21:50
wil je dit in raid zetten?
Voor niet raid kun je terrecht bij adaptec voor de betere controller maar die zijn wel duur en tekram is ook vrij goed en iets goedkoper
Het beste kun je 2dehands opzoek gaan naar een u160 controller, nieuw liggen ze al gauw boven de 500 piek!

Verwijderd

Topicstarter
Raid hoef niet voor mij (is wel leuk maar lijkt me extra duur). FL 500 is wat ik ongeveer al dacht.. Ik neem aan dat dat de prijs is voor scsi :)

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Symbios kaaten bestaan ook nog.

Waar je wel op moet letten is dat er een bios op je scsi kaartje zit. Zonder een bios erop kan je er nmlk niet van booten. En neem aub liever een goede scsi kaart en dan 1 schijf ofzo.

Als het je echt om opslag gaat neem dan fijn een aantal ATA disks.

* Necrobic vind adaptec the only way to go :+

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 21:50
Op maandag 26 november 2001 04:57 schreef TheEmperor het volgende:
Raid hoef niet voor mij (is wel leuk maar lijkt me extra duur). FL 500 is wat ik ongeveer al dacht.. Ik neem aan dat dat de prijs is voor scsi :)
Waarom eigenlijks 2 schijven?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb zelf de Adaptec 19160 icm een van die 10K-III's. Bevalt prima.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 05:30 schreef Necrobic het volgende:
Waar je wel op moet letten is dat er een bios op je scsi kaartje zit. Zonder een bios erop kan je er nmlk niet van booten.
Goede tip. Ik ging er eigelijk vanuit dat alle kaarten dit zouden hebben.
Op maandag 26 november 2001 11:43 schreef harryslinger het volgende:
Waarom eigenlijks 2 schijven?
Tja. Ik doe altijd 2 schijven in mijn systeem. Voor meer flexabiliteit en voor snelheid. Maar nu ik er over na denk, kan ik natuurlijk ook 1 scsi disk voor het snelle werk doen en 1 ata voor de data opslag.
Op maandag 26 november 2001 11:48 schreef wildhagen het volgende:
Heb zelf de Adaptec 19160 icm een van die 10K-III's. Bevalt prima.
Als ik mij goed herinner is er voor die controller geen linux driver, maar dat zou ik ff moeten checken.
[update]Net ff gecheckt en suse hardware db zegd dat ie ondersteund word maar: "Scheint auf manchen Systemen problematisch zu sein" :( [/update]
Pagina: 1