XP format van nieuwe schijf

Pagina: 1
Acties:

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:36
Ik heb een nieuwe hd van maxtor die 60 gb groot is. Een harde schijf installeren is nog nooit zo ^@% geweest als vandaag. Ben nu zo'n 5 uur al bezig...

de eerste problemen die ik had (met het bios) zal ik jullie besparen, het gaat nu om het volgende:

Mijn 1e hardeschijf waar XP op staat staat als master, de maxtor als slave
xp ziet bij apparaatbeheer dat er 2 hd-drives er zijn maar verder kom ik niet.
Kan hem niet formateren etc. Heb al vanalles geprobeerd, fdisk onder dos vanaf de opstart flop van win98(start niet ivm verkeerde dos versie), partition magic 6 (deze geeft foutmeldingen) en natuurlijk de search gebruikt bij GoT....

Niets hielp! :'(
ik wil dus graag mijn nieuwe schijf gaan gebruiken maar weet niet hoe ik het aan de praat kan krijgen!
Hoe kan ik XP nu zo ver krijgen dat ie die schijf gaat zien/formateren.... iemand een idee? hetzelfde meegemaakt?

* RoelsRules wil toch eindelijk eens gaan :Z (het is nl al bijna 04:00)

thx

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Heb je al in de diskmanager gekeken? Als het goed is gegaan moet ie daar bijstaan.

PM6 werkt idd niet onder XP, daar moet je deeltje 7 voor hebben.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 12:12
Ik gebruik meestal gewoon gdisk (zit bij Symantec Ghost). Die heeft geen moeite met grote schijven zoals fdisk, is veel sneller en werkt gewoon rechtstreeks vanaf de command-line.

Er is bij M$ een update van fdisk te vinden die wel grote schijven aankan.

De makkelijkste tool is idd meestal diskmanager. Die zit bij 2k/xp onder "my computer-manage". Die wijst zich vanzelf. Alleen kon ik op mijn 40GB's niet 1 grote (extended) fat32 partitie aanmaken :(