Na lang wikken en wegen tussen veeeeeel coolers heb ik na vanavond de knoop doorgehakt en wil ik de thermalright SK6 kopen.
Redenen prijs, prestatie (cooler roundups), en het feit dat de ALPHA8045 en de Swfitech niet goed gaan passen op mijn Gigabyte G7-VTX-e.
Dan toch nog wat vraagjes (vergeef me eventuele noob vragen):
- Past de SK6 op mijn Gigabyte G7VTX-E?
- Is die SK6 echt voldoende voor mijn Athlon XP 1800+?
- Welke temp kan ik verwachten als de XP stressed is?
- Welke fan moet ik erbij pakken (liefst van de oc-shop want ik heb weinig zin om weer porto te betalen)Op deze pagina de 4 keuze's
40dBa is denk ik wel de max die ik wil hebben. Dus het liefst ietsje lager.
- Ik heb bij deze CPU gratis een Vulcano II gehad die volgens mij nooit genoeg is voor een 1800+
Nou geeft de thermaltake site en het doosje de volgende specs van de fan:
Fan Dimension 60x60x25 mm
Rated Voltage 12V
Started Voltage 7V
Rated Current 0.22A(max)
Power Input 2.64W
FAN Speed 4500±10% RPM
Air Pressure 5.3mm- H2O
Max. Air Flow 36CFM
Noise 31.5dBa
Bearing Type 2 Ball Bearing
Kan ik deze beter plaatsen (de fan op de SK6)? En loopt die fan wel echt die 36CFM want het lijkt me zeer sterk gezien de afmeting, het dBa en de RPM's.
- Die heatsink weegt met fan ongeveer 330 gram, is dit te zwaar voor mijn socket? (ik lan er zelden mee)
- Op de site van de thermalright staat niks over een pad of coolpasta, ook bij de oc-shop zite niet. Weet iemand misschien of die erbij zit (een zakje, een padje etc.)?
- Overclocken een optie? Er komt uiteraard wel case-cooling in te hangen (misschien wel een 120MM fan in de zijkant van mijn kast die mijn raid, gf, proc, memory en chipset lekker koelt (mijn tbird900@1000 ging er 10C mee naar beneden
)
Ik denk dat ze dat zijn
Alvast bedankt!
Redenen prijs, prestatie (cooler roundups), en het feit dat de ALPHA8045 en de Swfitech niet goed gaan passen op mijn Gigabyte G7-VTX-e.
Dan toch nog wat vraagjes (vergeef me eventuele noob vragen):
- Past de SK6 op mijn Gigabyte G7VTX-E?
- Is die SK6 echt voldoende voor mijn Athlon XP 1800+?
- Welke temp kan ik verwachten als de XP stressed is?
- Welke fan moet ik erbij pakken (liefst van de oc-shop want ik heb weinig zin om weer porto te betalen)Op deze pagina de 4 keuze's
40dBa is denk ik wel de max die ik wil hebben. Dus het liefst ietsje lager.
- Ik heb bij deze CPU gratis een Vulcano II gehad die volgens mij nooit genoeg is voor een 1800+
Nou geeft de thermaltake site en het doosje de volgende specs van de fan:
Fan Dimension 60x60x25 mm
Rated Voltage 12V
Started Voltage 7V
Rated Current 0.22A(max)
Power Input 2.64W
FAN Speed 4500±10% RPM
Air Pressure 5.3mm- H2O
Max. Air Flow 36CFM
Noise 31.5dBa
Bearing Type 2 Ball Bearing
Kan ik deze beter plaatsen (de fan op de SK6)? En loopt die fan wel echt die 36CFM want het lijkt me zeer sterk gezien de afmeting, het dBa en de RPM's.
- Die heatsink weegt met fan ongeveer 330 gram, is dit te zwaar voor mijn socket? (ik lan er zelden mee)
- Op de site van de thermalright staat niks over een pad of coolpasta, ook bij de oc-shop zite niet. Weet iemand misschien of die erbij zit (een zakje, een padje etc.)?
- Overclocken een optie? Er komt uiteraard wel case-cooling in te hangen (misschien wel een 120MM fan in de zijkant van mijn kast die mijn raid, gf, proc, memory en chipset lekker koelt (mijn tbird900@1000 ging er 10C mee naar beneden
Ik denk dat ze dat zijn
Alvast bedankt!