Toon posts:

SK6 en wat vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na lang wikken en wegen tussen veeeeeel coolers heb ik na vanavond de knoop doorgehakt en wil ik de thermalright SK6 kopen.

Redenen prijs, prestatie (cooler roundups), en het feit dat de ALPHA8045 en de Swfitech niet goed gaan passen op mijn Gigabyte G7-VTX-e.

Dan toch nog wat vraagjes (vergeef me eventuele noob vragen):
- Past de SK6 op mijn Gigabyte G7VTX-E?
- Is die SK6 echt voldoende voor mijn Athlon XP 1800+?
- Welke temp kan ik verwachten als de XP stressed is?
- Welke fan moet ik erbij pakken (liefst van de oc-shop want ik heb weinig zin om weer porto te betalen)Op deze pagina de 4 keuze's
40dBa is denk ik wel de max die ik wil hebben. Dus het liefst ietsje lager.
- Ik heb bij deze CPU gratis een Vulcano II gehad die volgens mij nooit genoeg is voor een 1800+
Nou geeft de thermaltake site en het doosje de volgende specs van de fan:

Fan Dimension 60x60x25 mm
Rated Voltage 12V
Started Voltage 7V
Rated Current 0.22A(max)
Power Input 2.64W
FAN Speed 4500±10% RPM
Air Pressure 5.3mm- H2O
Max. Air Flow 36CFM
Noise 31.5dBa
Bearing Type 2 Ball Bearing

Kan ik deze beter plaatsen (de fan op de SK6)? En loopt die fan wel echt die 36CFM want het lijkt me zeer sterk gezien de afmeting, het dBa en de RPM's.
- Die heatsink weegt met fan ongeveer 330 gram, is dit te zwaar voor mijn socket? (ik lan er zelden mee)
- Op de site van de thermalright staat niks over een pad of coolpasta, ook bij de oc-shop zite niet. Weet iemand misschien of die erbij zit (een zakje, een padje etc.)?
- Overclocken een optie? Er komt uiteraard wel case-cooling in te hangen (misschien wel een 120MM fan in de zijkant van mijn kast die mijn raid, gf, proc, memory en chipset lekker koelt (mijn tbird900@1000 ging er 10C mee naar beneden :P )

Ik denk dat ze dat zijn 8-)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Die Volcano zal opzich voldoende zijn..mits je niet gaat overklokken...

Met de SK6 zal je temp zo rond 40 graden zitten denk ik..Ligt er maar net aan wat voor een mobo je hebt..

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
vindt je dit niet een beetje jammer van je geld voor die paar graden lager?

Verwijderd

Die fan van Thermaltake is inderdaad geen 36 CFM. Hij is gelijk aan de Ystech Medium Power : 4500 toeren, 2,6 Watt en 26 CFM.

De uiteindelijke temperatuur kun je nooit vooruitzien. Denk je trouwens niet dat een 120cfm fan een heel klein beetje veel kabaal maakt ??????

Maar goed, dan kun je ook meteen een 8000 toeren fan op die koeler zetten, dat maakt dan ook niet meer uit.. :P

Waarom overweeg je eigenlijk niet die nieuwe MCXC370, de uitvoering met een koperen onderplaat ? Die past zeker.
Je kunt eventueel ook een Delta 80MP met een fanadapter 60->80 mm er op zetten.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:33
Koop gewoon een delta hp60, rheostat er tussen, en dan gewoon op 5v/7v draaien. kan je altijd, als je wil je cpu erg hard koelen om ff een overklok op een bepaalde temp te testen, ideaal toch? en als je dat ding toch gaat bestellen bij de oc-shop koop dan gelijk een spuitje ASII, alle beetjes helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 09:45 schreef Hooi het volgende:
Die fan van Thermaltake is inderdaad geen 36 CFM. Hij is gelijk aan de Ystech Medium Power : 4500 toeren, 2,6 Watt en 26 CFM.

De uiteindelijke temperatuur kun je nooit vooruitzien. Denk je trouwens niet dat een 120cfm fan een heel klein beetje veel kabaal maakt ??????

Maar goed, dan kun je ook meteen een 8000 toeren fan op die koeler zetten, dat maakt dan ook niet meer uit.. :P

Waarom overweeg je eigenlijk niet die nieuwe MCXC370, de uitvoering met een koperen onderplaat ? Die past zeker.
Je kunt eventueel ook een Delta 80MP met een fanadapter 60->80 mm er op zetten.
> Hoi Hooi ;)

Die 120MM fan maakt mischien wel redelijk veel geluid, maar ik laat hem op 5 volt draaien. Bovendien zorg ik ervoor dat ik deze 's nachts kan afzetten.
Daar komt het volgende nog bij, een 120MM fan maakt een laag geluid (niet irri voor mij), zo'n 60mm fan maakt een jankend geluid (wel irri voor mij).

> HarrySlinger

Zonde.... mja misschien wel, maar ik heb 620,- betaald voor deze proc en dat is nou niet bepaald weinig. Aangezien ik mijn comp veel 24/7 aan laat staan en veel full load laad wil ik niet dat ie naar de verdommenis gaat. Die kans verklein ik zo. En de uitgave is relatief laag vergeleken met mijn andere hardware.

Verwijderd

-> Hey Funk ;)

Maar als je hem toch terug zet in spanning, zou ik een Panaflo 120 mm H1a van 100 CFM nemen, die loopt echt stiller, en heeft geen janktoon.

Bestellen bij www.caeetc.com , ik geloof dat zij ook gewoon vooruitbetalingen accepteren, dan heb je geen creditcard nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een titan 120mm die maakt niet echt veel geluid op 5v en wel veel CFM's :)

Kan iemand nog wat vragen beantwoorden, zodat ik dadelijk een beslissing kan maken?

Verwijderd

Topicstarter
Okay omdat ik deze week toch mijn systeem draaiend wil hebben,heb ik de sk6 gekocht vandaag, samen met artic silver II.

Ondanks dat ik hem al aangeschaft heb, hoor ik graag nog wat antwoorden, maar ik kon niet langer meer wachten en ik denk dat ik niet veel replies zal krijgen omdat ik denk dat niet veel mensen deze HSF hebben.

Ik ben voor de 38mm dikke delta 30CFM gegaan.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:33
goed geluisterd jonge ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag best wat eigenwijs zijn, ik heb zelf veel HSF roundups gelezen.
Pagina: 1