Hoe de meeste snelheid IDE kabels

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 23:42
Ik heb vroeger wel eens gehoord over langzame randapparaten, die de snellere apparaten naar beneden trekken.

Ik heb namelijk 1 x DMA100 Maxtor7200 (740DX80gig), 1 x Maxtor DMA66-30 gig, een Liteon 241040 cdbrander en een 3 jaar oude DVD speler.

Volgens mij is het slimste om de 2 HD's op één 80pins IDE kabel te gooien. Zodat ze allebei minimaal in DMA66 stand werken. Ik ben bang dat de cdbrander of dvdspeler de HD's in lagere PIO4 mode zetten. Als ze de ide kabel delen met een HD delen. Zeg maar de HD's passen hun snelheid aan aan het langzaamste apparaat. Daarom wil ik de brander met de dvd speler op de 2e 40pins kabel gooien.

Klopt dit (nog)? of kan is het slimmer de snelste schijf met de brander op de 80pin kabel te zetten, of iets anders?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Tegenwoordig maakt dat niet zoveel meer uit.
Als je nu een CD-fikker die alleen op PIO4 kan draaien op een 80-aderige kabel naast een ATA100 HD aansluit, zal die HD toch gewoon op ATA100 gaan draaien

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik zou je nieuwe maxtor ( :P ) met je liteon combineren. Die oude maxtor met je dvd-speler. Maar volgens mij maakt het niet zoveel meer uit ;)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590