A7V266-E autodetect/instellingen met XP1700+??

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Blijkbaar is er een hoop verandert sinds mijn vorige zelfbouw computer want na het lezen van de mbord handleidng moest ik toch even achter mijn oren krabben.

Ik heb namelijk vandaag bovengenoemde combi gekocht op de hcc dagen (+ddr2100 ram). Ik hoopte dat de XP zich zou autodetecten. Zo te lezen doet hij dat dus niet. Wel kan ik hem op jumperloos instellen. Om nou te voorkomen dat ik hem opblaas omdat misschien verkeerd is ingesteld.

Waar kan ik vinden wat de juiste instellingen zijn.
volgens mij is de 1700 een 1.466 ghz dus ik vermoed:
Cpu multiple = 11x
System/pci frequencie = 133/33
Vcore = ???

Andere vraag: klopt het, dat als ik het mbord op Jumperfree instel. Ik niet meer bij de optie PALO_FREQ en THEMCPU kan komen, omdat de jumperdan worden genegeerd?
Ik kom ze verder op namelijk verderop niet meer tegen in de uitleg van de biossettings.
Zou een beetje lullig zijn.

geheugen zou herkend moeten worden door optie [by SPD]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Gewoon aanzetten. Waarschijnlijk zegt ie dan 1100 Mhz processor. Alles wat je dan moet doen is de fsb van 100 naar 133 in je bios zetten en dan is het goed. Volgens mij draait je cpu op 1.8 volt, maar dat weet ik niet zeker.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb eergister dezelfde combo in elkaar geschroefd, zelfde mobo, zelfde cpu. Alles werkt meteen geautodetect; ik kon in de bios meteen kiezen voor 1466 namelijk...

Hij boodt 2 opties aan 1100 (11x100) of 1466 (11x133).

voltage is idd 1.8, is ook standaard al goed

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Wel voor het aanzetten de PALO_FREQ jumpers goedzetten en de tempsensor instelling. Daarna de CPU instellen en alles op default laten staan. (TEMPS checken!!)

OS installeren en daarna optimaliseren.

Zet ook de jumpers voor Vram op 2,85 volt.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op maandag 26 november 2001 11:30 schreef Michaeltjuh het volgende:

lijkt me nergens voor nodig bij een fsb van 133..

Verwijderd

Je hebt ook jumpertjes waarmee je kunt selecteren:
1-Duron-Athlon
2-Reserved

Das ook zo lekker vaag, moet ie nou voor een XP dan op Reserved? Zal wel he?

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 11:41 schreef salvador4 het volgende:

[..]

lijkt me nergens voor nodig bij een fsb van 133..
Mij wel, vooral als je op de strakste timings wil gaan draaien.

Verwijderd

Dat met die jumper athlon/duron - reserved is noal een raar verhaal. Ik haal niet uit de handleiding dat deze ander zou moeten voor de XP. Lijkt mij dat alles goed zou moeten staan fabrieksmatig, ander zou iedereen daar toch mee moeten klooien? of zie ik dat niet goed dan. (Heb ook startproblemen met de AV7266-E)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:25

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op maandag 26 november 2001 13:32 schreef commander het volgende:
Dat met die jumper athlon/duron - reserved is noal een raar verhaal. Ik haal niet uit de handleiding dat deze ander zou moeten voor de XP. Lijkt mij dat alles goed zou moeten staan fabrieksmatig, ander zou iedereen daar toch mee moeten klooien? of zie ik dat niet goed dan. (Heb ook startproblemen met de AV7266-E)
Die jumpers moet je op zetten, palomino = je xp proc en reserved is voor de temp censor voor je xp, als je dat niet laat staan dan kan ie doorfikken meende ik >:)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Dus die Therm jumper moet op Reserved staan?? Dat zou dan toch waanzinnig zijn - als je hem standaard laat staan werkt het niet / fikt ie af? Standaard staat ie namelijk al op Palm/en niet therm/reserved maar Athlon/Duron. |:(

Verwijderd

Ach als ie niet op reserved staat doet hij het ook. Zet hem op reserved en..voila de temps zijn lager. :)

Da's mooi!

Verwijderd

Ja hallo...gewoon de andere kant op kijken!! ;-)

Maar hij moet voor XP volgens mij op reserved, maar wordt dat niet lekker ondersteund!!!

Verwijderd

Hmmmm. ben zo thuis dan ga ik hem op reserved zetten. Hij doet nu in ider geval niets. ja de vennetjes draaien en een groen lampje, verder niets. Ligt niet aan de video-kaart, die doet het wel in een andere machine.

• ErikRo
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op maandag 26 november 2001 11:30 schreef Michaeltjuh het volgende:
Wel voor het aanzetten de PALO_FREQ jumpers goedzetten en de tempsensor instelling. Daarna de CPU instellen en alles op default laten staan. (TEMPS checken!!)

OS installeren en daarna optimaliseren.

Kan dit dan ook als je hem op jumperfree hebt ingesteld? Of heb je gekozen om alles met jumpers in te stellen?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• kilgates
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06-2012
Op maandag 26 november 2001 16:28 schreef commander het volgende:
Hmmmm. ben zo thuis dan ga ik hem op reserved zetten. Hij doet nu in ider geval niets. ja de vennetjes draaien en een groen lampje, verder niets. Ligt niet aan de video-kaart, die doet het wel in een andere machine.
Dat probleem had ik ook. Hij bleek mijn samsung ddr dimm niet te snappen. Met een apacer werkt het allemaal wel: een erg kieskeurig bord. Nu doet hij het prima, en allemaal erg snel enzo. Linux kernel compileren in 3m40.. Maar ja, nu zit ik met twee samsung ddr dimms waarmee ik niks kan.

Verwijderd

De thermo jumper maakte het verschil niet uit!! Vanmiddag ga ik terug naar de winkel. Toevallig heb ik ook samsung DDR erin zitten. Wie weet is dat het wel? er zal weer wat defect zijn. heb ik weer. ;(

Verwijderd

Als ik bij mij het jumpertje op reserved zette gaf hij alleen maar constant 50graden aan! kwam niet hoger of lager, beetje raar. is niet helemaal goed dus.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:47
Zelfde verhaal hier, koud opstarten geeft 48graden en na een uur 3dmark2001 draaien 49graden.
Anders op athlon/duron setting, idle 46graden en full load 53graden.
Kees

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 26 november 2001 14:56 schreef commander het volgende:
Dus die Therm jumper moet op Reserved staan?? Dat zou dan toch waanzinnig zijn - als je hem standaard laat staan werkt het niet / fikt ie af? Standaard staat ie namelijk al op Palm/en niet therm/reserved maar Athlon/Duron. |:(
hmmmmmmmm, ik heb geen 1 jumper verander en hij draait hier nog steeds. :D

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Rhodan
Bij mij draait ook alles, zowel op reserved als op Athlon/Duron. Alleen wat is nu de juiste setting???
Iemand??
Kees

• PenguinPower
  • Laatst online: 20-08 21:41

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Hier ook.... maar ik heb voor de vorm de jumpers toch verzet en nu zegt mijn i-panel constant dat mijn proc op 50C draait.. Mooie interne sensor in processor! :?

Verwijderd

ik heb dat jumpertje op me mobo op palomino gezet, alleen in de handleiding staat dus dat de therm sensor.. voor reserved type processors is, die andere voor Duron/Athlon.
een XP processor heet toch voluit AMD Athlon XP dus beetje vaag allemaal... hij staat nu bij mij op athlon/duron geen probs mee.
Maar als iemand zeker weet waarvoor de reserved is.
pls post.

• Rhodan
Dit gevonden.
http://www.techhard.com/docs/mobo/a7v266-e/a7v266-e_1.htm

So, let`s now talk of board. The board is one wonder in itself actually "made for XP". Here I would like to stress at "made for XP" comment since it contains a "THEMCPU" jumper, with which you can control XP`s Thermal diode.

This mean you can have full control, whether the motherboard receives the read outs from the processor's thermal diode. With these jumpers you can define the type of processor used i.e. the processor you are using is Athlon TBird/Duron or AthlonXP Palomino. During the motherboard's and processor's installation it is "NECESSARY" to set these jumpers in accordance to the type of your processor. This point is also specially specified in the manual of the board.

Dus hij zou op reserved moeten, lijkt me na dit verhaal.
Hmmmm, mee eens??

Kees

Verwijderd

Ik gaat ffs checken naar de temps brb

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 01:37 schreef ErikRo het volgende:

Blijkbaar is er een hoop verandert sinds mijn vorige zelfbouw computer want na het lezen van de mbord handleidng moest ik toch even achter mijn oren krabben.
Gelukkig, ik ben niet de enige die het (na 2 jaar) allemaal 1 grote onoverzichtelijke p*stbende lijkt? :)

-- edit: ik heb hetzelfde mobo, maar dan met een XP 1600+. Ik heb even vlug de instellingen gechecked adhv het boekje en alles leek me ok te staan. Heb dan ook niks veranderd en bij de eerste boot werd alles herkend dmv de jumperfree mode. Nu draait alles al bijna 4 dagen onafgebroken :)

Verwijderd

heb ook geen probs :) maar wil wel weten wat de beste instelling is voor me CPU.

Verwijderd

beste op duron/athlon laten staan daar varieert de temperatuur van je CPU nogal die van je mobo ook btw.
reserved blijft op 50 c hangen

• Rhodan
Als ik die draad nu goed begrepen heb, dan zou die reserved inderdaad voor de XP zijn alleen bij niemand werkt het schijnbaar goed.
Iedereen heeft 49 of 50 graden constant, berichten gezien van mensen die ff het jumpertje weer om hebben gezet en krijgen dan boven de 60 graden voor hun kiezen.
Ik heb hem weer op Athlon/Duron staan en daar laat ik hem maar staan, die geeft tenminste iets van beweging aan.
Kees

• the_dgc
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

[quote]Op maandag 26 november 2001 01:37 schreef ErikRo het volgende:

[..]

Waar kan ik vinden wat de juiste instellingen zijn.
volgens mij is de 1700 een 1.466 ghz dus ik vermoed:
Cpu multiple = 11x
System/pci frequencie = 133/33

[..]

/quote]

een systeem frequentie van 133???
pc 2100 is toch gewoon 266 mhz en geen 133 :? :? :?

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Ik laat hem ook op athlon/duron staan.
Me mobo temperatuur bleef ook 28 c constant.

Verwijderd

Blijkbaar heb ik last van een bekend probleem!

Vandaag mijn nieuwe moederbord gehad A7v266-E , 256MB Dane-Electric ECC DDR SDRAM PC2100, AMD XP 1700+ en ASUS AGP-V7100 Geforce2 64MB MX400 videokaart.

Het enige dat er gebeurt: Fans gaan draaien en groen ledje op Mobo brand, alle jumpers gecheckt (4x ondertussen |:( ) en de boel staat in automatische jumperless mode.

Er zit totaal geen leven in, wat nu? :'(
Mzzl

• Rhodan
Check je jumpers nogeens, en zeker de jen jumper.
Zitten alle kaarten goed, ook de CPU??
Probeer anders eens om op te starten zonder bv geluidskaart en netwerk kaart.
Kees

• PenguinPower

PenguinPower

Op dinsdag 27 november 2001 22:52 schreef Remco_H het volgende:
Blijkbaar heb ik last van een bekend probleem!

Vandaag mijn nieuwe moederbord gehad A7v266-E , 256MB Dane-Electric ECC DDR SDRAM PC2100, AMD XP 1700+ en ASUS AGP-V7100 Geforce2 64MB MX400 videokaart.

Het enige dat er gebeurt: Fans gaan draaien en groen ledje op Mobo brand, alle jumpers gecheckt (4x ondertussen |:( ) en de boel staat in automatische jumperless mode.

Er zit totaal geen leven in, wat nu? :'(
Mzzl
Het boekje bij het moederbord lezen!
Daar heb ik volgens mij gezien dat er alleen NON-ECC geheugen in mag!

Verwijderd

Dit bovenstaande komt mij zeer bekend in de oren. In de handleiding staat NIET dat er geen ECC in mag. Er staat alleen ook Niet in dat het WEL mag. Blijkbaar doet dit nieuwe bordje dus geen ECC geheugen ondersteunen!! (Had hetzelfde; zat Dane-Elec DDR in en enkel de vennetjes gingen draaien en verder niets) Oplossing: haal non-ecc memory en laat de rest op auto staan. ;)

• PenguinPower

PenguinPower

Klopt
DDR DIMMs support non-ECC memory (used on desktop/laptops)
Pagina 25 par 3.5.1 uit het A7V266-E user manual

Maar ik zou nu wel eens willen weten waarom mijn i-panel constant 50C aangeeft. Is dat omdat mijn asus bord mijn CPU-fan zo goed controleerd dat hij de processor constant 50C blijft (de CPu-fan's RPM gaat word meer zodra de proc stressed is). Of klopt er niets van de RESERVED aansturing op het moederbord cq is er een productie fout in de Athlon XP geslopen (lijkt me sterk) ?

Verwijderd

Ah, toch nog medestanders over het ECC. Trouwens, idem bij mij. Jumper staat op reserved en dan blijft de temp constant op 50c. Is nog te hoog naar mijn mening, ga binnen kort maar ff andere cooler halen.
Pagina: 1