Blijkbaar is er een hoop verandert sinds mijn vorige zelfbouw computer want na het lezen van de mbord handleidng moest ik toch even achter mijn oren krabben.
Ik heb namelijk vandaag bovengenoemde combi gekocht op de hcc dagen (+ddr2100 ram). Ik hoopte dat de XP zich zou autodetecten. Zo te lezen doet hij dat dus niet. Wel kan ik hem op jumperloos instellen. Om nou te voorkomen dat ik hem opblaas omdat misschien verkeerd is ingesteld.
Waar kan ik vinden wat de juiste instellingen zijn.
volgens mij is de 1700 een 1.466 ghz dus ik vermoed:
Cpu multiple = 11x
System/pci frequencie = 133/33
Vcore = ???
Andere vraag: klopt het, dat als ik het mbord op Jumperfree instel. Ik niet meer bij de optie PALO_FREQ en THEMCPU kan komen, omdat de jumperdan worden genegeerd?
Ik kom ze verder op namelijk verderop niet meer tegen in de uitleg van de biossettings.
Zou een beetje lullig zijn.
geheugen zou herkend moeten worden door optie [by SPD]
Ik heb namelijk vandaag bovengenoemde combi gekocht op de hcc dagen (+ddr2100 ram). Ik hoopte dat de XP zich zou autodetecten. Zo te lezen doet hij dat dus niet. Wel kan ik hem op jumperloos instellen. Om nou te voorkomen dat ik hem opblaas omdat misschien verkeerd is ingesteld.
Waar kan ik vinden wat de juiste instellingen zijn.
volgens mij is de 1700 een 1.466 ghz dus ik vermoed:
Cpu multiple = 11x
System/pci frequencie = 133/33
Vcore = ???
Andere vraag: klopt het, dat als ik het mbord op Jumperfree instel. Ik niet meer bij de optie PALO_FREQ en THEMCPU kan komen, omdat de jumperdan worden genegeerd?
Ik kom ze verder op namelijk verderop niet meer tegen in de uitleg van de biossettings.
Zou een beetje lullig zijn.
geheugen zou herkend moeten worden door optie [by SPD]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant