Toon posts:

msi 6167 troubles

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb toenstraks op de hcc een msi 6167 slot a mobo gekocht (me pa wou een pc om een beetje mee te surfen voor weinig geld) met een 850 thunderbird + een gf2 mx200.
als ik de computer aanzet blijft deze hangen bij het begin waar dus staat druk op del om in de bios te komen, maar helaas hij reageerd helemaal nergens op.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn??? geheugen heb ik al getest.

garantie kan ik wel vergeten :( , ik heb wel de bon gevraagd, maar thuis aangekomen blijken er geen enkele bedrijfsgegevens op de bon te staan.

p.s. ik heb deze mobo + cpu gekocht bij een duitse stand in hal 7... dus als iemand misschien de naam weet ofzo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ho ff- Slot A en thunderbird???

Dat is vragen om problemen- op zich ondersteunde de AMD750 (die op de 6167 zit) het wel -soms- in tegenstelling tot de KX133, maar slechts weinig planjes vreten graag tbirds.

Meen trouwens dat dit de stand was die twee delen had, links troep met groot 'No Garantie' erop en rechts de betere troep. Die 6167 stond als ik me niet vergis rechts.

Ik heb zelf bij die lui op een PC Discount ooit een vage Acer plank gekocht- die was OK. Maar ik herinner me niet de naam- sorry.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Misschien A.S.T Computertechnik.

Stratmanns Weg 3
D-45731 Waltrop
telnr. 00-49-2309-9354-00

Stond op stand 7F074, 7F078

HD's, CPU's, Mem, VGA, Muizen, FDD nieuw en gebruik.

Heb de stand ook gezien en ze verkochten daar dacht ik Slot-A mobo's voor 35 piek

• smvs
  • Niet online
2 vrij stomme dingen die het kunnen zijn.

probeer eens iets eerder op del te drukken.
het kan trouwens zijn dat er een ide kabel ofzo verkeerd om zit dat hij daar op flipt. trek alles er eens uit.

het kan zijn dat je muis en toetsenbord verwisseld aangesloten zitten, pc's gaan dan heel raar doen meestal.

• dion_b
  • Laatst online: 00:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 26 november 2001 02:01 schreef smvs het volgende:
aangesloten zitten, pc's gaan dan heel raar doen meestal.
In tegendeel- veel mobo's kunnen het zonder problemen aan- heb meer dan eens bij dood van keyb aansluiting de keyb bij de muis erin gedaan en een USB of seriele muis eraan gehangen. Probleem opgelost.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
mwah, volgens mij ben ik gewoon genept :(
ik ga vandaag nog wel ff verder testen. keyboard en muis omdraaien heb ik al geprobeerd. als ik trouwens op Num Lock druk gaat het lampje niet branden. De computer reageerd ook niet op ctr-alt-del.

Verwijderd

Probeer ook eens de C-mos te clearen door het jumpertje om te zetten en de batterij van de Bios eruit te halen.
en even kijken of dit iets uitmaakt.

Hiernaa moet je wel weer wat settings in de bios veranderen omdat deze de defaults weer laadt.
Ik hoop voor je dat het iets uitmaakt. :)

Verwijderd

Topicstarter
ook al de cmos gecleard, maar dit leverde ook geen resultaat op. verschillende soorten geheugen geporbeerd, in verschillende banken. verschillende videokaarten geprobeerd.
iemand nog sugesties voordat ik deze mobo ritueel ga verbranden...

Verwijderd

Probeer eens een andere toetsenbord aan te sluiten,
had ik namelijk ook met mijn computer, bleek dat ie op een of andere vage manier mijn toetsen bord niet herkende, dee toen een andere toetsen bord een deed het toen weer :)

Verwijderd

Topicstarter
ander toetsenbord had ook geen zin. ik had ook nog een cdrom speler gekocht bij dezelfde stand, deze deed helemaal niets... schroef ik hem open, blijken er een aantal dingen los te zitten, weer aangesloten maar dat mocht ook niet baten

ik ben nu toch wel heel erg pissed aan het worden. het is toch wel heel toevallig dat alles wat ik bij die stand gekocht heb niet werkt.

345 gld pleite, ik :r echt op die schijt duitse mafkees

iemand enig idee wat ik kan ondernemen... vast niet veel, in ieder geval brief naar computertotaal

• ALone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2023
Hoi Darkness666,
de naam die je zoekt is : PC select, het adres is Rijndijk 304b, 2394 CH Hazaerswoude. telnr is 071-3414656 en faxnr is 071-3416575
Ook op internet : http://www.pcselect.nl
....tenminste, dat staat er bij mij op de achterkant van het bonnetje. Ik heb nog niet geprobeerd of ze inderdaad te bereiken zijn, ga ik wel doen want met alle twee de mobo's zijn er problemen en dus wil ik ze omruilen.
Garantie word er gegeven, maar alleen tot het eind van het jaar. SUC6

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
even trappen voor deze ouwe topic, had geen zin een nieuwe te openen:

waar zit die cmos clear jumper? een vriend had um gekocht 2e hands zonder boekje. Hij is nogal leek dus weet niet waar het jumpertje zit. Weet iemand dit? hij woont best ver weg dus kan er niet ff snel heen.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
trap

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-07 09:25

BrZ

Handleidingen van bijna alle mobo's zijn dacht ik wel op internet te vinden, maar goed, heb de handleiding bijna naast me liggen, dus ik heb maar ff voor je gekeken :P

De clear CMOS jumper zit rechts van het bovenste ISA-slot, naast de BIOSchip en onder het batterijtje. Hij heet JBAT1.

Verwijderd

Ik heb toevallig de handleiding voor de MSI-6167 nog ergens online staan:

hier te downloaden

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:35
/offtopic
Op maandag 26 november 2001 01:13 schreef Darkness666 het volgende:
ik heb toenstraks op de hcc een msi 6167 slot a mobo gekocht
Toenstraks :? Belgisch?
Pagina: 1