veiligheid draadloos toetsenbord/muis logitech

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 23:42
Ik wilde voor mijn pc wel zo'n draadloze combinatie toetsenbord cq muis kopen. Geen draden meer lijkt me perfect.

Nu kon ik me herinneren dat die eerste logitechs het nadeel hadden dat als de buren ook zo'n combinatie hebben we op elkaars scherm konden lezen wat we typen.
Is dat nog steeds zo, of zijn die dingen tegenwoordig encrypted.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:33

vanderwal

mathafackuh!!!

Nou ik werk in een computer zaak en verkopen logitech rand apparatuur, heb er de laatste 2 jaar niks over gehoord.
het zal dus geen probleem zijn lijkt mij

en anders vraag je de buren toch fff of ze logitech cordless keyboard of muis hebben? >:)

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:32
Op maandag 26 november 2001 00:37 schreef ErikRo het volgende:
Ik wilde voor mijn pc wel zo'n draadloze combinatie toetsenbord cq muis kopen. Geen draden meer lijkt me perfect.

Nu kon ik me herinneren dat die eerste logitechs het nadeel hadden dat als de buren ook zo'n combinatie hebben we op elkaars scherm konden lezen wat we typen.
Is dat nog steeds zo, of zijn die dingen tegenwoordig encrypted.
Dat infrarood (daar werkt de mijne op) zal toch wel niet door een betonnen muur heen gaan? .. (lijkt me erg sterk)

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 23:42
Op maandag 26 november 2001 01:20 schreef om3ega het volgende:

[..]

Dat infrarood (daar werkt de mijne op) zal toch wel niet door een betonnen muur heen gaan? .. (lijkt me erg sterk)
Ik heb alleen bij iemand een logich muis gezien en die was radiografisch en ging met gemak door 2 betonnen muren heen. Dus .....

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

De oudere setjes van Logitech hadden dit probleem, ik kon de muisbeweging van m'n pa's muis op mn PC zien.
Bij de nieuwe apparaten van Logitech is dit niet meer het geval

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

overigens zou ik dit niet als security breach zien....
de kans dat iemand jou gegevens wil hebben en dat kan achterhalen dmv een andere set is heel klein...
en wat dan nog... volgens mij heet jou huis geen pentagon :7 :P

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 01:20 schreef om3ega het volgende:

[..]

Als je er niet doorheen kunt kijken zal infrarood er in principe ook niet doorheen gaan.
Radiosignalen is natuurlijk iets heel anders.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volgens mij werkt zo'n desktop op een bepaalde frequentie die je dmv het connect knopje op elkaar afstemt. Dus het zou alleen kunnen als je allebei toevallig op dezelfde frequentie werkt. Vraag het eens aan een hardwareboer, of ie dat wel eens geprobeerd heeft. Kijk anders of je 2 mensen met zo'n din gkan vinden.
Pagina: 1