[Newbie] Koeling advies

Pagina: 1
Acties:

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 18:27

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Topicstarter
Keej...

Koeling newbie hier... :)

Ik ga zsm een systeempje bouwen (als ik dan eindelijk de pieken heb) en zat zo s te kijken her en der of het practisch wel mogelijk zou zijn |:(
(kan in theorie nog zo mooi zijn, maar als het al niet eens blijkt te werken, schiet het nog niet op)

Dus dit word het systeem:
Procase:CS1150/1151 PC-708 BIG TOWER // Asus A7V266-E // AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz) // ATi Radeon 8500 // Lite-On 24/10/40 // Pioneer DVD-116 16x // 512MB DDR // Maxtor 80Gb DMX Plus // Hansol 710D // Creative Labs SB Audigy Player // Netgear 10/100 NIC

Nu was ik dus aan het nadenken over de koeling... (tjaap, moet ook gebeuren natuurlijk)
en ik heb na enig een topic gevonden over AMD koeling etc..

Hierin kwam de Swiftech MC462A + Delta AFB-80MP in goed licht... kan ik hiermee mn XP1700+ continu aanzetten }:O ?

Verders heb ik een HDD koeler uitgezocht (ivm een tweede IBM 30Gb HDD) en ik heb de Iceberg IB-110 HDD cooler gevonden...

Zijn deze koel-oplossingen stil en efficient!? (ben een newbie en wil gewoon een stabiele/snelle desktop >:) )

Thnx bijvoorbaad!

Gekkie is a proud member of TheBenny!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 18:27

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Topicstarter
schop?

Gekkie is a proud member of TheBenny!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:05
nou, die delta fan en stilte gaan iig niet samen!
wat wel een goed plan is, is om die swiftech te kopen, en er dan een papst fan opzetten...koelt wel minder, maar goed genoeg, ook voor je }:O

en die hd koeler kan je ook altijd nog op 7 volt laten lopen. Ik geloof dat ie iets van 30 decibel maakt...het is maar wat je veel vind

Verwijderd

Koop dan wel de Swiftech MCX-462 :9~

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
Op maandag 26 november 2001 17:32 schreef marteltor het volgende:
wat wel een goed plan is, is om die swiftech de Alpha PAL8045 te kopen, en er dan een papst fan opzetten...koelt wel minder, maar goed genoeg, ook voor je }:O
FF wat verbeteringen gemaakt ;) Zo'n Alpha is een stuk goedkoper dan die Swiftech :P

• marteltor
Op maandag 26 november 2001 17:35 schreef AMDude het volgende:

[..]

FF wat verbeteringen gemaakt ;) Zo'n Alpha is een stuk goedkoper dan die Swiftech :P
maar die swiftech is wel beter...en als ik de rest van z`n systeem zie kan dat ene tientje er ook wel bij :P ;)

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 17:37 schreef marteltor het volgende:
maar die swiftech is wel beter...en als ik de rest van z`n systeem zie kan dat ene kunnen die 3 tientjes er ook wel bij :P ;)
Dan maak hier ook even wat verbeteringen :P Scheelt meer dan je denkt :)

• marteltor
Op maandag 26 november 2001 17:39 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Dan maak hier ook even wat verbeteringen :P Scheelt meer dan je denkt :)
ik had geen flauw idee in prijsverschil, wel wist ik dat die alpha wat goedkoper was...geen zin om in de pricewatch te kijken

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 00:07
Op maandag 26 november 2001 17:32 schreef marteltor het volgende:
nou, die delta fan en stilte gaan iig niet samen!
Die MP zoals hij voorstelt is redelijk stil hoor. :)

• marteltor
Op maandag 26 november 2001 17:57 schreef Phreak het volgende:

[..]

Die MP zoals hij voorstelt is redelijk stil hoor. :)
`t is maar wat je stil noemt he!
als je zo een delta hp gewent bent natuurlijk wel,
maar als je, zoals ik, je fans op 7 volt hebt en een papst in voeding dan is lawaaiig in verhouding :)

Verwijderd

HD koelers maken een klotegeluid, vooral die iceberg :)
/me wou eerst ook een hd koeler in z'n nieuwe sys (1x 40 en 1x 80 gig) maar toch maar niet gedaan.
Komt ook al een alpha 8045 + delta MP fan in, dus geluid is er al genoeg :(

• marteltor
misschien kun je i.p.v. die hd koeler gewoon een kleine cheape fan op 7 volt laten lopen.
Pagina: 1