Toon posts:

PCCHIPS 810LMR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nieuwe computer aan het samenstellen bij Gistron en omdat ik student ben (dus niet zoveel geld heb)probeer ik op verschillende manieren de kosten van een nieuw systeem te drukken.

Ik ben bezig met het samenstellen van een systeem met een Duron 1000MHz chip (volgens mij relatief goedkoop)

Een van die ideeen was de volgende:
i.p.v. een losse videokaart (a min 150,-) en een lossen soundkaart (a min 49,-) dacht ik er aan het volgende moederbord te kopen: PCCHIPS 810 LMR :P(deze heeft volgens mij een onboard sound en video gedeelte, correct me if I'm wrong)

Nu was mijn vraag is dit een oed plan of een dom plan :?

Als iemand nog tips heeft om een leuk goedkoop systeempje te fabriceren, leet hhet me ff weten.

Bvd,:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ha, zit nou net met wat op de HCC gekochte spullen te kloten, waaronder twee 810LMR plankjes. Ook om precies de reden gehaald die jij noemt- SPOT goedkoop als je eigenlijk alleen een tik/internetback nodig hebt.

Bovendien hebben ze weinig stroom nodig (150W is genoeg ICM Duron, zeggen de docs), zijn ze klein en hebben toch ook een AGP slot mocht je ook ooit flink willen gamen.

Maar er zijn ook minpuntjes:
- de SiS730 is een slome beest- je Duron 900 draait hierop als een D750 op een K7S5A (zie sig- ik kan het uit ervaring zeggen).
- 1xAMR, 1xAGP en 2xPCI is nou niet echt uitbreidbaar
- geen DDR of (ernstiger) 133MHz FSB support

Vraag is dus wat je wilt. Persoonlijk zou ik voor mijn eigen sys (of voor de sys van iemand die ooit onder de kap wil kijken) veel eerder de K7S5A aanraden icm een goedkope VGA kaart (eentje die vergelijkbaar is met de SiS730 onboard hoeft niet meer dan 25,- te kosten)- onboard audio zit er ook op. Dan ben je al met al precies even duur uit en heb je een bliksemsnelle chipset, 5xPCI, DDR en 133MHz ondersteuning.

Waarom heb ik dan 2x de 810LMR gehaald?

Simpel: eentje omdat degene die het wil echt nooit wat wil doen met hardware en een zo simpel mogelijke oplossing wil (modem onboard is voor haar relevant- wat geld scheelt) en de andere is voor in een microATX kast- dan kun je toch niet meer PCI hebben, en gaat het vooral om formaat.

Dus bepaal je eigen prioriteiten en ga ervoor. Maar PC-Chips/ECS/Elitegroup (toch allemaal zelfde bedrijf) is wel degelijk de beste keuze voor prijs/kwaliteit verhouding.

* dion_b is ook blij dat ze sinds een jaar of zo niet alleen op de prijs aspect letten- die 7xx reeks van PCChips zoog grote harige ezelballen

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt,

Ik denk dat ik er al uit ben, wat dacht je van:

ECS K7S5A
AMD Athlon 1000 T-Bird 266Mhz FSB
Coolmaster DP5 6H51
256 Mb DDR/266 Viking
Abit Siluro T400 64Mb/GF2MX-400/Tv-o (mag wat kosten, heb je ook wat)
30,63 Gb Samsung (SV3002H)

Dit ga ik dan allemaal in een:
Midi Tower ATX WTY400 300W
stouwen.

Voor slechts : Fl.1175,-

Da's toch niet duur, ofwel.

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.

Bvd,

:7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 26 november 2001 02:58 schreef Cheb het volgende:
Super bedankt,

Ik denk dat ik er al uit ben, wat dacht je van:

ECS K7S5A
AMD Athlon 1000 T-Bird 266Mhz FSB
Coolmaster DP5 6H51
256 Mb DDR/266 Viking
Abit Siluro T400 64Mb/GF2MX-400/Tv-o (mag wat kosten, heb je ook wat)
30,63 Gb Samsung (SV3002H)

Dit ga ik dan allemaal in een:
Midi Tower ATX WTY400 300W
stouwen.

Voor slechts : Fl.1175,-

Da's toch niet duur, ofwel.

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.

Bvd,

:7
Tja, geen slecht systeemje- zou alleen de Samsung door een Maxtor (of evt IBM) vervangen ivm performance. Enige andere tip zou zijn haal het op een beurs. met HCC prijzen had het gekost:

Mobo: 169,- (179,- met LAN)
CPU: Geen idee, maar de GHz Duron (Morgan core) was er voor 225,-
Coolermaster: 25,-
256DDR (Hyundai): 115,-
Abit Siluro 64 (heb'm nu voor me liggen ivm reparatie sys van een vriend- mooi zwart): 175,-
30GB Maxtor 7200RPM: 255,-
Kast (werkelijk geweldige) 69,- m. P4-ready 300W PSU: 69,-
-----------------------------
Totaal: 1033,-

Scheelt je 140 piek aan biergeld met tikje betere performance. Maar als je het per se bij een winkel wilt halen is Gistron (of hun minder bekende grensgenoten Winni's) een goed idee.

Oslik blyat! Oslik!