Toon posts:

Gare Compaq gekocht, geeft geen beeld zonder NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag naar de HCC geweest.
Ik ging op zoek naar een routertje voor mijn netwerk. Bij een standje een 486DX gezien voor 50 piek.
Van die vent mocht ik niet ff onder de motorkap kijken (dat vond ik wel raar, maar ach....)toch gekocht.

Thuis aangekomen bleek er iets raars mee aan de hand te zijn. Zodra ik het netwerkkaartje (3Com) eruit haal en hem dan opstart doet hij helemaal nix meer.
Is dit nou zo'n pc die al zijn bestanden van een server afhaalt (een soort terminal)??
En zo ja, hoe maak ik hier iets gewoons van?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
boot sequence anders instellen met als eerste de hd?

en wat is 'helemaal niks meer' (geen beeld??)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
een terminal kan je niet gewoon maken

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dat is nog eens een onderbouwd zinnetje.

Verwijderd

Topicstarter
Even snel als ik op het aanknoppie druk, gaat ie uit.

Met netwerkkaart gaat hij eerst geheugen checken en dan pollen naar een fileserver!!!
Nergens een optie om in de BIOS te wroeten

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op zondag 25 november 2001 23:50 schreef smvs het volgende:
boot sequence anders instellen met als eerste de hd?

en wat is 'helemaal niks meer' (geen beeld??)
inderdaad, kan het aan liggen.

probeer ook eens de 3com in een ander slot te duwen, en kijk dan of tie boot

Sinlath | Opinions may contain latency

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 10:46

E-Vix

Nu met sneeuw!

Zit er wel een HD in, en zit er wel een controller voor een HD in die pc?

Als ie meteen naar een fileserver gaat pollen dan is het inderdaad een soort terminal geweest die al zijn software van de server haalt. Je netwerkkaartje alleen al is dan die Fl 50,- al waard, want een boot-rom alleen kost dat meestal al.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 10:46

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op zondag 25 november 2001 23:52 schreef Cyberneer het volgende:
Met netwerkkaart gaat hij eerst geheugen checken en dan pollen naar een fileserver!!!
Nergens een optie om in de BIOS te wroeten
Zodra er rechtsbovenin je scherm een soort van cursor komt, dan moet je op F10 drukken. dan kom je in je bios terecht.
Krijg je geen cursor, dan gewoon herhaaldelijk op F10 blijven rammen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 23:55 schreef E-Vix het volgende:
Als ie meteen naar een fileserver gaat pollen dan is het inderdaad een soort terminal geweest die al zijn software van de server haalt. Je netwerkkaartje alleen al is dan die Fl 50,- al waard, want een boot-rom alleen kost dat meestal al.
Cool!
Tekoop: 3Com Netwerkkaart met bootrom, 100 gulden ;)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Mocht er geen Compaq bios op de HD staan, dan is F10 vrij zinloos.

Je moet dan de bios batterij ff loshalen, of de jumper voor 'CMOS reset' ff sluiten...works like a charm.

Zal wel een oude Prolinea zijn zeker? Die volstaan wel als routertje...zijn nog mooie slanke kastjes ook...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot voor deze reacties. Ik ga nu uitrusten van de HCC(zon)dag, maar 'k laat morgen wel ff weten of ik het heb opgelost!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!!!!!

De processor zat er verkeerd in |:( het blijkt dat die dingen geen beveiliging daartegen hebben, zoals dat tegenwoordig het geval is. Maar ja, met het verdwijnen van dit probleem is er eentje bij gekomen:
De PC (Compaq Prolinea 466) vindt mijn Hd niet. Ik heb geprobeerd om op f10 te drukken, maar er komt geen bios of iets, wie helpt mij?

Verwijderd

Als je het (exacte) typenummer weet, kan je bij compaq.nl > technische ondersteuning > support & drivers en dan nog wat logisch volgende pagina's een hulpprogramma downloaden waarmee je in de BIOS komt :)
Pagina: 1