videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:24
Heya!

Okay, dit is mijn eerste post op Tweakers, ik ken forums al goed, en ik weet dan ook dat de regel is dat je eerst alles moet lezen voordat je een vraag gaat stellen. Wel nu, er staan hier duizenden mailtjes, en ik was van plan niet al te laat naar bed te gaan vanavond, dus ik doe het toch, sorry...

Ik ga aankomende week een nieuwe PC bestellen, (Athlon XP 1600+, 512 DDR geheugen, KT266 mobo, etc, etc) ik ben er alleen nog niet uit welke videokaart ik moet nemen.

Kheb net de review van de Radeon 8500 gelezen, en zag er goed uit, maar ik vind de GeForce 3 ook nog altijd goed, alleen vind ik de Ti500 gewoon te duur... Dus zit nog een beetje te twijfelen tussen GeForce 3 Ti200 of Radeon 8500. Is de Radeon zijn prijskaartje wel waard? Wie helpt mij hier?

Thanks! :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op zondag 25 november 2001 23:46 schreef DenMan o.a het volgende:
Okay, dit is mijn eerste post op Tweakers, ik ken forums al goed, en ik weet dan ook dat de regel is dat je eerst alles moet lezen voordat je een vraag gaat stellen.
Ze bestaan nog! Gelukkig :o

Maar ga voor die Radeon 8500... Mijn mening.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:24
Ok thanks!

Zelf ging mijn voorkeur ook al lichtjes uit naar de Radeon, maar zat gewoon nog ff te twijfelen...

Join het GoT Pulse-Team!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik zou ook voor de Radeon 8500 (LE dan wel Retail) gaan.

De Radeon was gepositioneerd als tegenhanger van de 'gewone' Geforce3. Die verslaat-ie vrijwel bijna altijd in alle tests, en dat-ie ook nog eens goed mee komt met de Geforce3 Ti500 is natuurlijk ook mooi meegenomen. Zeker voor zo'n prijs zou ik deze kaart nemen.

Ik ben zelf overgestapt van een Geforce2 Pro naar de Radeon en ik moet zeggen dat er een nieuwe wereld voor me is opengegaan. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Ik ben zelf overgestapt van een Geforce2 Pro naar de Radeon en ik moet zeggen dat er een nieuwe wereld voor me is opengegaan.
In wat voor een opzicht(en)?
En in hoeverre merk je dat de drivers nog niet helemaal "volwassen" zijn?

Verwijderd

Helaas :'( is de retail versie van de Radeon 8500 nu niet te krijgen want een heleboel mensen willen hem. Ik ook.
>:)

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op maandag 26 november 2001 01:14 schreef Befkikker het volgende:

[..]

In wat voor een opzicht(en)?
En in hoeverre merk je dat de drivers nog niet helemaal "volwassen" zijn?
Ik merk dat het 2D beeld wat scherper en rustiger is t.o.v. de Geforce2. Ook in 3D vind ik er wat strakker uit zien. En daarnaast komt natuurlijk ook bij dat de Radeon 8500 gewoon stukken sneller is in alles. Haalde ik met m'n Geforce2 Pro maar 4046 punten in 3DMark2001, nu haal ik 7829 punten. Da's toch wel lekker. :9~

Dat de drivers niet helemaal volwassen zijn merk je aan het feit dat de Radeon 8500 de Geforce3 Ti 500 niet op alle vlakken verslaat, terwijl theoretisch gezien de Radeon 8500 meer in z'n mars moet hebben.

Verder zijn de prestaties in Win98 beter dan in XP, terwijl Ati heeft beloofd dat dit een echte XP kaart zou worden, aangezien de Radeon DirectX8.1 geoptimaliseerd is en Win XP standaard ook DirectX 8.1 in zich heeft. Toekomstige drivers zullen de boel verbeteren (hoop ik :+ ).

Quote van de Ati site:
Complemented by the fact that no other competitive graphics board is optimized for Microsofts new Windows XP operating system quite like the RADEON 8500, it has set a new standard for high-performance graphics computing.
Maar verder heb ik geen vastlopers gehad, zelfs niet nu ik m'n LE heb overgeclocked naar 275/263. Ohw wacht... er was wel iets... In FS 2002 krijg ik wel rare dingen. De textures van de omgeving zijn niet goed. Soms worden gedeeltes van het landschap gewoon 1 groot gekleurd blok. :( Da's dus minder. Van alles geprobeerd om het goed te krijgen, maar niets werkt. Hopelijk verhelpen de nieuwe drivers dit probleem. Of weet iemand anders nog een oplossing? :?

Ook leuk is trouwens dat de Radeon 8500 de Athlon XP goed aanvult. Ati noemt de combo Athlon XP + Radeon 8500 'the perfect marriage':
http://www.ati.com/na/pages/corporate/press/2001/4416.html

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Okay, dit is mijn eerste post op Tweakers, ik ken forums al goed, en ik weet dan ook dat de regel is dat je eerst alles moet lezen voordat je een vraag gaat stellen.
/me 82 tm knippert met zijn ogen

Ze bestaan nog!

[topic=286219/1/50]
(dat hier de 8500 met een Ti500 vergeleken wordt geeft IMHO al antwoord op je vraag)

[topic=331191/1/50]

[topic=293375/1/50]

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25#25

Quote uit de FAQ:
een duidelijke topictitel is het belangrijkste van je topic. Dingen zoals HELP ME!!!, AAARGGH)@&*@#$% slaan veel mensen over. Zorg dat je topictitel je vraag samenvat, je krijgt hierdoor eerder antwoord op je vraag omdat mensen direct zien waar het over gaat en je helpt je medetweakers in de toekomst, zij vinden met de search makkelijker antwoord op hun vraag als er een duidelijke topictitel staat.
Dus volgende keer aub meer dan 1 woord :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.