Conection sharing met win98 ics (xs4all)

Pagina: 1
Acties:

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem :Ž( .Een maand geleden had ik mxstream.Dit werkte wel.Nu wil ik 2 computers op het internet met ics van windows.Probeer me niet het advies te geven winproxy te gebuiken want dat werkt niet met counter-strike.

Wat zijn bijvoorbeeld de instellingen van de 2 netwerkkaarten??Je kan zoveel instellingen doen in win98 netwerkomgeving!!
Ohh ja ik heb een vast ip dus moet ik die nog ergens invullen? Of ergens mijn router ip?

IK hoop dat een slim iemand me verder kan helpen!!
alvast bedankt

Verwijderd

route? staat in je win dir

• doak
  • Niet online
met router bedoel ik Ethernet modem!! maar nog steeds geen hulp!! ;(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier staat een heel verhaal hoe de instellingen van ICS moeten zijn...
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/8#8

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• doak
  • Niet online
ja dat verhaal kan ik wel dromen!! en toch werkt het niet.Ik heb 2 intel netwerkkaartjes er nu inzitten en hij ziet ze onder win98.Op de 1 komt internet binnen en de andere kaart gaat naar de 2e computer.Ideale opstelling toch om te testen!!Beide draaien win98. standaard ip adressen range voor het netwerk (192.168.0.1 en 192.168.0.2) Wat zit er te etteren dat het niet op internet kan (xs4all?) ik heb ook geen vuurmuur.rara wat is het probleem?

• blackd
  • Niet online
Kun je elkaar zien in Netwerkomgeving
Kun je pingen van client -> server?
Kun je pingen naar een externe host op de client met een www adres
Kun je pingen naar een externe host op de client met een IP adres?

• doak
  • Niet online
ik heb alles gedaan.
-De pings van client >server gaan goed
-zien elkaar in netwerkomgeving
-Gaan NIET van client>naar extern pingen (anders deed het internet het wel)

hoe nu verder!let op kan niet van client pingen naar www.google.com of het ip-adres er van 216.239.39.101

• blackd
  • Niet online
Heb je je 'gateway ip' ingevuld in je netwerkinstellingen van de client? Dit moet het ip adres van de server zijn

edit:

je kunt ook Windows automatisch de instellingen van de server laten krijgen door DHCP aan te zetten.. is misschien makkelijker in jouw geval, om te kijken of het dan wel werkt

• doak
  • Niet online
hij staat op dhcp verkrijgen op de client pc.Het moet een instelling zijn op ics computer denk ik. Of kunnen de 2 netwerkkaarten dit niet aan? lijkt me stug. De 2 computers zien elkaar wel en kunnen data uitwisselen

• blackd
  • Niet online
Misschien is er wat mis met ICS, probeer dan de gegevens handmatig in te voeren op de client:
Gateway: ip van de server
DNS: ip van de server
IP adres: 'het andere ip dat nog over is'
that should do it.. anders is er idd wat mis met ICS op je server...

• doak
  • Niet online
aangezien ik triple boot heb zit ik het nu onder win 2000 te poberen.Ook daar werkt het niet als je internet delen aanzet op de kaart die verbonden is met het internet.Win 2000 heeft een account van de win98 computer en ze zien elkaar maar de client kan weer het internet niet op.ICS weer fout?neh denkŽt niet ga het ook nog onder xp proberen.Dit is echt raar als het bij iedereen werkt.Anders misschien nieuwe nicŽs kopen.

• blackd
  • Niet online
Nieuwe nics kopen heeft geen zin aangezien het andere netwerkverkeer goed staat. Controleer als je DHCP aan hebt staan bij de client d.m.v. 'winipcfg' (win9x) of 'ipconfig' (win2k/xp) of alle instellingen goed staan

• doak
  • Niet online
Dit is wat er bij de client staat:

dns servers: 192.168.01
ip adres: 192.168.02
subnet 255.255.255.0
standaardgateway 192.168.0.1
dhcp server 192.168.0.1

thatŽs it.Mot ik wat veranderen in mijn vpn inbel verbinding?

• blackd
  • Niet online
Denk niet dat je wat moet veranderen bij VPN verbinding.. Je hebt neem ik aan wel de VPN verbinding gedeeld en niet de LAN aansluiting naar de VPN?

• doak
  • Niet online
ja dat heb ik gedaan.Eigenschappen vpn verbinding en daar delen aanvinken.Ik heb ook de xs4all helpdesk met dit probleem opgezadelt.Maar bij tweakers gaat het effe wat sneller voordat je reactie hebt.Aangezien alleen jij nog online bent :)

• doak
  • Niet online
ik wil toch nog effe iedereen bedanken voor de medewerking.Ik heb het namelijk in Super windows 2000 aan de praat gekregen.Mijn volgende doel is in windows 98 toch nog omdat daar counter-strike lekkerder speelt

ga slapen mzl :Z

Verwijderd

Ik zeg maar een ding: Hack je modem (alleen alcatel naar een router) en je hoeft nooit meer je ics pc aan te hebben.
Pagina: 1