Toon posts:

[html] Tabelbreedte definiëren "if, else" achtig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een website gemaakt die helemaal bestaat uit frames. Net zoals bv tweakers.net. Alleen tweakers is zo gemaakt dat het in 800 x 600 goed zichtbaar is en als je resolutie hoger staat ingesteld dan wordt de rechterkant gewoon opgevuld.

Dit wil ik eigenlijk ook maar dan pas vanaf een resolutie vanaf 1024 x 768. Maar dan wil ik wel (voor mensen die in 800 x 600 surfen of voor wanneer je ICQ balk er staat enzo) dat wanneer je resolutie dus lager is dan 1024 x 768 de inhoud van de website meeverkleind.

Snappen jullie het nog?

Kort gezegd: Ik wil iets op kunnen opgeven als:

- tabel width = 85%, if width > 500 => tabel width = 500.

De tabel moet dus 85% breed zijn maar maximaal 500 pixels. Kan zoiets?

Voor de mensen die willen weten om welke site het gaat:

http://130.89.227.50/ (Site van Quake III Clan).

Alvast bedankt.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

mja kan wel.
alleen snap ik niet helemaal waarom hij maximaal 500 breed mag zijn.
500px is nog toe te passen op 640x480...laat staan 800x600 en >

anyways, hiermee kan je je sommetje laten uitrekenen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script language="JavaScript" type="text/javascript">

function whatif(){  

breedte = Math.floor((85/100) * document.body.clientWidth);

if(breedte > 500)
        {
            tabelbreedte = 500;
            //alert even voor de test
            alert(tabelbreedte);
        }else{
            tabelbreedte = "85%";
            //alert even voor de test
            alert(tabelbreedte);
            }

}   
    </script>

er zal vast nog wel een JS-guru langskomen die het fraaier kan, maar tis iig iets :)

edit:
tis een IE-only voorbeeld..

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
alleen snap ik niet helemaal waarom hij maximaal 500 breed mag zijn.
500px is nog toe te passen op 640x480...laat staan 800x600 en >
Alvast hartelijk bedankt. Ik ga er mee aan de slag kijken of het werkt.

Hij moest maar 500 zijn omdat het om een tabel binnen een tabel gaat. (Of werkt het script voor de hele pagina? en dus voor alle tabellen?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg opeens een ingeving en heb het relatief simpel via HTML opgelost. Beetje vervelend typwerk om te vertellen hoe. Mocht iemand hier voa de search gekomen zijn en hij wil toch graag oplossing, contact me dan ff via ICQ / mail.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 14:42
Op maandag 26 november 2001 01:14 schreef Apoc2 het volgende:
Ik kreeg opeens een ingeving en heb het relatief simpel via HTML opgelost. Beetje vervelend typwerk om te vertellen hoe. Mocht iemand hier voa de search gekomen zijn en hij wil toch graag oplossing, contact me dan ff via ICQ / mail.
Dus als 10 mensen je gaan icq'en dan ga je tien keer de oplossing typen, terwijl het maar 1x hoeft :?

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:47
indeed

share your knowledge

'tis natuurlijk wat. Stel je een vraag op een forum, verzin je zelf een antwoord en daarna laat je mensen aan jou de oplossing vragen. vertel em gewoon hier. ben ook wel benieuwd...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Topicstarter
Ok. :) Stel je hebt een tabel in het midden ban je HTML pagina en die wil je 50% breed op een resolutie van 1024 x 768 maar je wil nmiet dat ie veder groeit in hogere resoluties.

Dan maak je 2 cellen naast elkaar. De linker geef je een grootte op van bv 1024 pixels (ietsje mindeer iv m IE randje). En daarin zet je de tabel met een breedte gedefinieerd als 50%.

De rechtertabel geef je en breedte van 100% (gewoon opvullen wat over is dus). En daar zet je dan niets in.

Bij hogere resoluties komt nu alles keurig in die linkercel en niet groter dan 50% van die 1024 (512 pix dus).

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Waarom niet gewoon aan het begin even tjekken op de resolutie en vervolgens naar twee verschillende "sites" doorsturen? Makkelijkste, snelste en zekerste.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op maandag 26 november 2001 09:48 schreef hufkes het volgende:
Waarom niet gewoon aan het begin even tjekken op de resolutie en vervolgens naar twee verschillende "sites" doorsturen? Makkelijkste, snelste en zekerste.
kontverhaal.

Je gaat toch niet 2 versies van je site bouwen :?
stel dat je wil optimaliseren voor elke resolutie.
succes ermee dan :)

Voor zulke uitdagingen is javascript uitermate geschikt.

www.jurgroessen.nl

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Tja, kon zijn site niet bekijken omdat z'n bak down is, maar ik krijg niet het idee dat het nu om een errug ingewikkelde dynamische of wattanook site gaat, en dan is pre-check gewoon zoals ik hierboven al zeg het makkelijkst en snelst.

Voor grote / ingewikkelde etc sites heb je helemaal gelijk dat dat teveel werk mee zou brengen.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 26 november 2001 10:26 sprak hufkes zich tegen:

• ...dat het nu om een errug ingewikkelde dynamische site gaat, en dan is pre-check [...] makkelijkst en snelst.

• ...Voor grote / ingewikkelde etc sites heb je helemaal gelijk dat dat teveel werk mee zou brengen...
jaja :?

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Site is idd nu down :(. Maar verschillende versies va nee nsite maken voor verschillende resoluties vind ik echt onzin. Wat nu als iemand bv ff zijn ICQ balk aanzet. Dat verpest het geheel dan alweer.

Bovendien kun je dan dus wel voor 6 resoluties en aparte site maken.

Het gaat overigens allerminst om een dynamische watdanook site hoor. :) Gewoon een html site met tables, beetje CGI en dat is het wel.
Pagina: 1