Toon posts:

win2k zegt hd niet geformateerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had op de hcc een mooi speakersetje gekocht voor op mun sblive 5.1
Om van alle boxen gebruik te maken moest ik liveware instaleren (normaal doe ik puur en alleen de drivers zonder al die extra zut)

Sindsdien heeft mun computer om 1 of andere reden besloten om elke keer als ik een game start of een divx of gewoon na een tijdje draaien maar ff compleet te crashen...

na een van die crashes kan windos mun d schijf ineens niet meer openen omdat deze niet geformateerd zou zijn.

Onder dos kan ik er gewoon bij en staan alle bestanden er nogsteeds op (godzijdank is 60 gieg aan muziek,films en progs)

De manier waarom ik crash is ook heel appart. Als ik rtcw start bvb kan ik ff een halve minuut spelen.. dan valt ineens me muis dood en sound weg en krijg ik een zeer irritante piep over me boxen... maar ondertussen kan ik wel met pijltjes doorlopen etc... na een halve minuut houd ook dit op en staatie gewoon compleet vast.

moet ik er wel bij vermelden dat ik dit probleem al eerder had maar toen was het misschien 1 keer per dag ofzo nu is het consuquent ELKE keer als ik een game of film start.

Draai dus win2k prof eng
amd thunderbird 1000Mhz
msi k7t turbo raid mobo
asus v710 geforce2 mx

heb nieuwste 4in1 en nvidea drivers er op

iemand enig id waar ik het moet zoeken ?

wordt er zolangzamerhand debiel van ben inmiddels voor de 3de keer vandaag aan het formateren :(

Verwijderd

Ik doe ook maar een gokje... heb er verder geen verstand van maar zou je bootsector gemold zijn? :?

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me dattie dan onder dos ook niks zou moeten doen toch?

bedenk me btw dat ik vergeten ben te melden dat het 2 schijven zijn 30 en 40 gieg in een raid 0 config.

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Ik heb bovenstaand probleem ook al eens gehad, en ik dacht toen ook dat ik alles kwijt was.

Wat bleek ? Toen ik diezelfde HD in een andere Win2K bak stak, dan bleek die gewoon goed te werken ! Hij gaf totaal geen fouten ! Ik snap er nog steeds niets van :?

Toch blij :)

btw, ik stelde vast dat de schijf tijdens gebruik plots was overgeschakeld naar LRG-modus (ipv LBA). De FAT was kapot, en heb ik laten herstellen via Part.Magic7, maar Win bleef zegge "plz format HDD"

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Verwijderd

Topicstarter
ja staat me bij dat ik dat ook al eens gehad heb dus ik was nu weer een nieuwe windows aan installen maar hij zegt het nogsteeds :( en in andere pc hangen is geen optie omdat het om een raid 0 set gaat :(