[SB audigy] ASIO drivers, livedrive, Live!5.1

Pagina: 1
Acties:

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25
Kun je een SB Audigy Gamer OEM eigenlijk op de LiveDrive van een Live!5.1 platinum aansluiten?

De Audigy geeft toch <10ms latency in CubaseVST?
Want de live doet het heel brak. Dan zit er een vette echo in!

Het OS is win2k. Daar draaien de "gemodde" drivers niet op :(.

You can't have everything. Where would you put it?

• tweakerbee
*schop*

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
[topic=288637/1/50]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tweakerbee
Thanx, maar niet helemaal mijn vraag. ;)
De vraag is primair of de LiveDrive van een Platinum op een Audigy Gamer aangesloten kan. En of er idd ASIO drivers bij de GAMER kaart zitten.

Die vragen heb ik niet in de FAQ, noch topics gevonden... ;(

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:28

Apache

amateur software devver

ze zitten zeker bij m'n oem dus ik neem aan dat ze ook bij jouw audigy zullen zitten :)

Met een athlon 1.4 kan je trouwens <3ms halen heb ik gelezen :9

If it ain't broken it doesn't have enough features

• tweakerbee
Thanx. Dat is deel I van mijn vraag: Nu het (eigenlijk even belangrijke) deel II: Kun je er die Live!Drive van een SB!Live5.1 Platinum op aansluiten?

En werkt ie dan ook goed ;)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik heb met succes een LiveDrive II van de 'oude' SB Live Platinum aangesloten op de SB Audige Player (Retail), zolang die header dr maar op zit...

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 02:42 schreef GraveR het volgende:
Ik heb met succes een LiveDrive II van de 'oude' SB Live Platinum aangesloten op de SB Audige Player (Retail), zolang die header dr maar op zit...
uhm, euh.... header :? pleaz xplain :)

• tweakerbee
Er zit een "aansluiting" op die wel een beetje lijkt op de IDE aansluiting op oude geluidskaarten die ook een IDE poort hadden. :)

Dat weet ik dan weer wel. Wist alleen niet of die dingen zeg maar nog "pin compatible" waren. Thanx! :P

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Is het nu echt mogelijk? Werkt dan ook alles en goed?
Ik heb nu een SB Live Platinum 5.1 en die livedrive daarvan wil ik graag houden en dus op mijn eventuele nieuwe Audigy Gamer OEM aansluiten, dit kan?

MacBook Pro 14" 2021

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
De digital I/O bracket van Hoontech past zowel op de Live! Als de Audigy, ik verwacht dus dat de aansluiting (en de ordening van de pinnetjes) hetzelfde is.

Het zou dus moeten werken.

Geef mij maar een Warsteiner.

• paulmadejong
Niemand die het met een LiveDrive 2 kan bevestigen?

MacBook Pro 14" 2021

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 19:53 schreef paulmadejong het volgende:
Dat kan ik morgen bevestigen (hoop ik) want dan zou ik m'n Audigy player OEM moeten binnenkrijgen, de livedrive2 heb ik fcourse al. Je hoort t nog :)

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Op maandag 26 november 2001 22:21 schreef Apache het volgende:
ze zitten zeker bij m'n oem dus ik neem aan dat ze ook bij jouw audigy zullen zitten :)
Ehh, kun je me vertellen waar kan zien of ze er zijn? Ik zie ze bij mijn Audigy player Win98SE nergens, alleen een ctasio.dll in de system. Niet dat ik verder software gebruik die er iets mee kan (momenteel een oude cakewalk en soundforge), maar ben gewoon nieuwsgierig ;)

Weet nog steeds niks.....

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Het kan niet, volgens het forum op de creative site. De pin-out zouden toch anders zijn. Wellicht dat je dit wel kunt omzeilen, maar dat zou je even op het forum moeten bekijken.

[edit]
Hier due even van dat forum:
I have installed an Audigy Player, drivers installed on Win2k fine. Then, I purchased a Creative Live Drive IR. The cables all match up and seem to connect ok. Mic and Headphones work but the IR doesn't? - Anyone give me any advice. Please can CREATIVE at least try to answer as technical support said it wouldn't work at all!! - Thank you.

Volgens creative kan dit dus niet, maar tweakers kunnen alles.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 13:23 schreef marco899 het volgende:
Het kan niet, volgens het forum op de creative site. De pin-out zouden toch anders zijn. Wellicht dat je dit wel kunt omzeilen, maar dat zou je even op het forum moeten bekijken.
Het kan zeer waarschijnlijk wel, want meerdere andere mensen op GoT hebben t al werkend.

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 19:53 schreef paulmadejong het volgende:
Ik zou er nog op terugkomen. Alles werkt met een livedrive2 op een audigy player OEM hier. Samen met de drivers/software voor de audigy platinum (zo heb ik t tenminste) Ook de afstandsbediening werkt.

• paulmadejong
Cool ik wil ook ASIÖ drviers dus dan maar een audigy kopen, kan ik tenslotte toch mijn Livedrve 5.1 behouden!!! :P

MacBook Pro 14" 2021

Pagina: 1