De W&L & Subject.nl faq - Wie doet wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023
Zie Wie wil meehelpen aan de 'W&L & Subject.nl faq'? als je wilt weten waar dit over gaat.

Om dubbelwerk te voorkomen lijkt het me handig te coordineren wie wat schrijft. Vandaar deze thread. Als je mee wilt helpen kun je hier aangeven waarover je wilt schrijven. Stuur mij wel even een mailtje of ICQ-bericht (als je dat nog niet gedaan hebt) vooraf zodat ik weet dat je meehelpt en je verdere aanwijzingen kan sturen.

Aub alleen posten als je serieus van plan bent mee te helpen. Alle andere posts zullen onmiddelijk en zonder uitzondering worden verwijderd. Aub ook maar 1 post per persoon, gebruik edit om extra informatie te geven. Dat houdt alles lekker overzichtelijk.

Voor vragen of een discussie over deze faq kun je terecht in het Het wetenschaps-FAQ-topic waar je kunt reageren topic.

<font color=red>Nog even voor de duidelijkheid: Voorlopig gaat het hier een faq voor alleen wetenschappelijke onderwerpen. Geen levensbeschouwelijke vragen dus. Ik heb een paar reacties verwijderd van mensen die aanboden op dit gebied mee te helpen. Don't get me wrong, ik waardeer jullie hulp, maar ik doe liever niet alles tegelijk.</font>

Succes allemaal

<font size=4>Wat er tot nu toe gedaan is:</font>

Natuur- & Scheikunde
Kan iets sneller dan het licht reizen? - Lord Daemon
Wat is een (super)nova? - Unicorn
Wat zijn de wetten van de thermodynamica? - Lord Daemon

Biologie
Wat betekenen al die lange woorden in de discussies over genetica en evolutie? - Unicorn

Wiskunde
Wat houdt de chaostheorie in? - Lord Daemon
Wat is de Onvolledigheidsstelling van Gödel? - FCA

Algemeen
Wat is Ockham's Scheermes? - Unicorn
Wat zijn drogredenen? - Unicorn

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Diadem
Ikzelf ga binnenkort de volgende stukjes schrijven:

Natuur- & Wiskunde
Wat is het kleinste deeltje?
Wat betekent E=mc2?

Algemeen
Wat is Zeno's Paradox?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik 'reserveer' hierbij de volgende onderwerp-groepen:

Wetenschap
- Psychologie
- Sociobiologie
- Droomanalsye (hier zijn al hele goede faqs voor btw)

Ik kan zo nog geen lijst geven van alle onderwerpen, maar dat zal ik in deze post toevoegen via edit zodra ik bezig ga. Ik verwacht deze week al een flink eind gevorderd te zijn.

De onderwerpen krijgen allemaal een soort inleiding. Even kijken alleen hoe dat handig te doen is (zodat je daarnaar kunt verwijzen bij wat lastigere onderwerpen - lees dat eerst maar). Dan komen vragen als 'kun je gedrag van mensen en dieren vergelijken?' (enz) aan bod.

Verwijderd

Ik doe:

- Evolutietheorie
- Hoeveel procent van onze hersenen gebruiken we nu echt?
- Biotechnologie: Wat is er nu mogelijk?

Edit: Stukje over sneeuwkristallen dat ik voor Kyori had geschreven ge-edit en opgestuurd naar Diadem

Verwijderd

Oepsie, heb een post gedaan in de verkeerde thread denk ik... Ik weet vrij veel over
- Sociologie
- Politicologie
- Biologie
- Pedagogiek
- Scheikunde
- Natuurkunde
edit:

- Filosofie
- En Theologie (op de objectieve manier :) )

[LAATSTE EDIT]
- Ik blijf doorgaan: hogere wetenschap toegepast in wapensystemen, bijv. kernwapens en lasers
[/laatste edit]
dus daar kan ik allemaal bij helpen.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat houdt de chaostheorie in? - Lord Daemon
Dat is natuurkunde eigenlijk, geen wiskunde. Ik zal vanmiddag/vanavond eens rondstrooien met dingen die ik wel wil schrijven. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 12:02

FCA

Algemeen
Wat is Zeno's Paradox?
Met mijn bewijs? ;)

Verder wil ik mijn stukje over Gödels stelling wel wat uitbreiden, ik denk dat ik wel een schetsmatig bewijs kan geven.

Verder wil ik in het wiskunde gedeelte wel een stukje schrijven over:
Oneindig, delen door 0 en die onzin schrijven met andere titel (misschien)
Oneindig, vervolg, voorbij oneindig? (kardinaliteiten, transfiniteiten, etc.)

Natuur en wiskunde
Stringtheorie, wazig veel dimensies.
Misschien een stukje over speciale relativiteitstheorie? (Als diadem dat al niet doet)

Verandert z'n sig te weinig.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:13

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ik schrijf mn profielwerkstuk over DNA, dus als daar behoefte aan is wil ik op basis daarvan wel een FAQ over DNA maken

msn : mystikal@538mail.nl

:7

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Op zondag 25 november 2001 23:32 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Ik 'reserveer' hierbij de volgende onderwerp-groepen:
Wetenschap
- Psychologie
- Sociobiologie
- Droomanalsye (hier zijn al hele goede faqs voor btw)
Als psycholoog kan ik altijd hulp bieden bij psychologievraagstukken. Dus als u hulp nodig heeft dan roept u maar :).

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Verwijderd

Als er interesse voor is:

euthanasie: ethische aspecten, wetgeving en hoe het werkt
idem voor transplantatie/donatie
kunstmatige intelligentie: wat is mogelijk?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik denk dat ik kosmologie nu op mij ga nemen. Andere gebieden van de natuurkunde komen later wel. :)

Verwijderd

Ik kan wel een stukje over octrooibeleid en organisatiestructuren schrijven ;)

En anders wil ik ook nog wel een stukje over magnetisme schrijven...

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Mensen, we gaan dus, zoals duidelijk te lezen was, eerst het W deel van de FAQ op ons nemen, onder het motto 'niet alles tegelijk'. Ontzetten tof dat jullie willen helpen met het L gedeelte, maar dat komt later. :)

Verwijderd

Ik wil best wat hooi op de vork nemen, op voorwaarde dat het gedeelte niet op subject.nl staat. Mensen zoals Niels, die op een dusdanige makkelijke manier met gegevens omgaan van hun bezoekers, hoef ik niet te helpen.

(Hij heeft m'n email adres aan 6000068 gegeven, en daarna wildie hij hem nog niet uit de thread halen ook, :r)

Zegmaar wat nog behandeld moet worden. Ik wil wel wat relativiteitstheorie gaat uitleggen voor de n00b.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

Elvhenk

Madam Mikmak

Prima, kom ik ff met de schrik vrij zeg. :p Heb eigenlijk helemaal geen tijd.

• Diadem
Lowlander: volgens mij heeft Niels slechts uitgelegd toendertijd dat hij jouw emailadres gewoon uit je profiel kunt halen. Check deze draad

http://www.subject.nl/cgi-bin/yabb_gold/YaBB.pl?board=algemeen&action=display&num=994525322

en ook deze link (alleen als je ingelogd bent)

http://www.subject.nl/cgi-bin/yabb_gold/YaBB.pl?board=&action=mlall&start=100

Hetzelfde had iemand op GoT kunnen doen

Maar laten we hierover geen discussie beginnen op deze plek. Daar is deze draad niet voor bedoeld.

Verwijderd

>Ik wil best wat hooi op de vork nemen, op voorwaarde dat het gedeelte niet op subject.nl staat. Mensen zoals Niels, die op een dusdanige makkelijke manier met gegevens omgaan van hun bezoekers, hoef ik niet te helpen.<

&

>(Hij heeft m'n email adres aan 6000068 gegeven, en daarna wildie hij hem nog niet uit de thread halen ook, )<

Hier Niels dus; je hebt het niet helemaal goed begrepen volgens mij. Ik dacht dus dat die 6000068 echt opzoek was naar Lowlander, dus ik wijs hem weg op het forum (niet meer dan dat, zoals Diadem al aangeeft). Wist ik dat die 6000068 een spammer was oid. Je hebt me geloof ik niet gevraagd de thread weg te halen. Bij nader inzien wel zo tactisch geweest, maar kwam toen niet in me op. Wil je dat ik hem alsnog weghaal?

Verwijderd

Nee, maaruhm, ik had in m'n mail wel gezegt dat het zo'n l4m3 scr1ptk1d was, maar 't zegt al genoeg dattie het niet uit het profiel kon halen toch?

Anyway, ook al kondie het zo uit m'n profiel halen, dan is 't niet bepaald de bedoeling dat dat in de verkeerde handjes komt :) (niet dat je er extreem veel mee kan, maar 't gaat me om het principe). Laat hem maar staan, 't boeit me verder niet zoveel.

Ok, weer ontopic:

Op welk termijn moeten deze stukjes geleverd worden? Ik denk dat het verstandig is om een bepaalde datum vast te stellen, anders wordt het weer zo'n project dat nooit afkomt.

Trouwens, niemand neemt de quantummechanica op zich, terwijl veel n00bs (waaronder ik!) er veel over zouden willen weten. Iemand?

Verwijderd

in de verkeerde thread gereageerd , het moest in dit topic
|:( |:( trash deze post maar |:(

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zal eens kijken of ik wat kan schrijven over:

Sociologie/psychologie:
- Nature/nurture-discussie
- Theater-toeschouwer-theorie

• Christiaan
Ik weet dat er met subject.nl een 'deal' is gemaakt. Ik ben zelf even het stoute pad op gegaan en heb ik 6 uur een site in mekaar gejast die precies hetzelfde doet als subject.nl alleen met maar een enkel doel: informatie leveren. Check http://knowledge.eveolution.com. Ik heb het allemaal wat snel gemaakt dus er zitten nog wat bugjes in. Het systeem dat erachter zit is heel flexibel (het heet NitroGEN en ik heb het zelf ontwikkeld voor een andere, VEEL grotere, site - vandaar dat deze site zo snel klaar was). Ik heb me nu even gericht op het toevoegen van psychologie onderwerpen. Het is echter mogelijk om nieuwe zones toe te voegen die hun eigen onderwerpen behandelen.

De site is voorzien van een geavanceerd rechten systeem waarbij heel exact te bepalen is welke gebruikers wat mogen op de site. Daarnaast is er een content-linker die onderwerpen aan mekaar koppelt op basis van handmatig gekozen keywords. Ook in de teksten zelf kunnen eenvoudig links (zonder hele lange URLs nodig te hebben) opgenomen worden naar andere pages in dezelfde site. Ik heb me niet zo heel druk gemaakt om de layout - zolang het maar goed te lezen is.

Is dit niet een beter idee? De site is nog niet optimaal enzo, maar het werkt lekker. 1 nadeeltje van NitroGEN is dat het saven van de huidige page net als bij T.net redelijk onmogelijk is.

Voor diegenen die gaan kijken: hyperlinks in de tekst zelf werken nog niet. Ik moet code van de redirecter nog schrijven. Maar dat is zo gebeurd. De site is gemaakt voor nieuwere browsers aangezien het een bak aan JScripts meeneemt (onderdeel van NitroGEN - sorry, check de source om te zien hoe het een beetje werkt - mijn versie van XML).

• Christiaan
Oops. irritant bugje ontdekt. momentje....

edit:
Gefixed geloof ik - ik kreeg steeds een 'null' error. Als iemand anders dit prob ook krijgt, laat het even weten.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:14

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ik wil wel een FAQ maken over zwarte gaten. Laatst een powerpointpresentatie over gehouden en kreeg ik een 8 voor. (Inhoudelijk was het correct, maar spraak enzo was niet zo goed, dus een 8). Maar als daar behoefte voor is wil ik em wel ff converteren van Powerpoint naar FAQ.

U kunt mailen naar a_r_007@hotmail.com en als ik tijd heb zet ik em inelkaar :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Ik wil wel proberen om uit te leggen hoe je een 4de(of meerdere) Ruimtelijke Dimensie voor moet stellen. (de dimensie theorie)

Het idee achter de warp drive.

Ook weet ik redelijk wat over Scheikunde/Natuurkunde/Wiskunde. Dus enkele vraag daar over zal ik ook wel willen (proberen, ik weet ook niet alles) te beantwoorden.

als er intressen voor is mail me maar naar Kleine_flugel@hotmail.com

Verwijderd

Ehhh, ik heb een (bijna) kant en klare FAQ over kernwapens en de daarbij gebruikte strategieen. Is daar behoefte aan?
Pagina: 1