playstation 2 (beeld naar links)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 16:14
hoi,

het beeld van de psx2 is op op mijn tv een beetje naar links verschoven.
Ik gebruik de standaard kabel en heb een nieuwe JVC t.v.
Ik heb alleen nog maar twee demo cd's en daarbij had ik 2 keer een vastloper.
Is dat vastlopen normaal bij een psx2.

Verwijderd

vastlopen is niet egt normaal lijkt
gebeurd bij mij anders nooit, wel wat glitchies als ik hele dag gta 3 aan t spelen ben :p

misschien wordt ie te warm ? of van die magnetische krachten/stroomshit ofzo, ik heb ook me subwoofer vlakbij staan en die moest ook minimaal 1 meter van tv af enzo

is de fan achter de ps2 geblokked ? dat zou niet zo goed zijn

kijk of ie ergens te warm door wordt en los het op, anders zou ik het ook niet weten

dat beeld is ook raar...breedbeeld tv ?
kheb wel zo iets dat je beeld kan versmallen enzo of verhogen, dat heb ik ook, kan je gwoon met je afstandbediening doen..

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:11
ff Mierenneuken

Het is PS2 niet PSX2 - PSX staat namelijk voor Playstation 1 - Nu staat er dus Playstation 1 2 ;)

There is no magic.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:18
Bij mij is beeld verschoven als ik een RGB kabel gebruik, wat ik altijd doe omdat het beeld met de standaard kabel er CRAP uitziet.

Ongeveer de helft van mijn spellen hebben ergens in de opties de mogelijkheid het beeld te verschuiven. De andere helft heb ik pech. Op de nieuwe TV van mijn ouders heb je echter de mogelijkheid de positie van het RGB kanaal zélf aan te passen, onafhankelijk van het input signaal (in dit geval een PS2). Misschien dat jouw TV dat ook heeft.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• robbynaish
Ik heb zeg maar ongeveer een 2 cm zwarte rand aan de
rechterkant van de t.v.
Ik heb alleen nog maar een demo cd gebruikt die bij het nederlandse playstation 2 blad zat en die liep twee keer vast met laden

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:18
Die rand klopt, heb ik ook. Maar alleen met de RGB kabel, niet de standaard kabel. Vastlopen heb ik HEEL zelden, ik heb nu 10 spellen en het ding sinds mei, en één keer is het ding vastgelopen.

Ik zou maar eens een spel gaan kopen... daar heb je hem natuurlijk toch voor gekocht ;-) De demo CD kan heel goed beschadigd zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Beeld is bij mij ook naar links (met rgb kabel iig). Sommige spellen kan je het beeld verzetten (Silent Hill 2, Gran Turismo 3, etc). En bij de nieuwere tv's kan je vaak met de afstandsbediening het beeld verplaatsen.

About die demo discs: die zuigen. Mijn ps2 maakt ook pokke herrie zodra ik die gratis crap ga draaien...

• robbynaish
Ik heb nu een ander spel geprobeerd en die doet het
perfect zonder ook maar 1 keer vast te lopen.

Ik ga hem zaterdag laten ombouwen (krijg je er dan ook zo'n rgb kabel bij)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Op maandag 26 november 2001 20:42 schreef robbynaish het volgende:
Ik heb nu een ander spel geprobeerd en die doet het
perfect zonder ook maar 1 keer vast te lopen.

Ik ga hem zaterdag laten ombouwen (krijg je er dan ook zo'n rgb kabel bij)
Je krijgt bij ombouwen er idd een RGB-kabel bij, maar met zo'n RGB kabel worden je DVD's helemaal in groen afgespeeld (tenzij je bij je ombouw ook een RGB-fix laat doen). Je kunt dan beter een Ultimate Scart Cable kopen van Blaze (o.a. verkrijgbaar bij www.dimensionplus.nl en www.nedgame.nl), daar zit een schakelaartje op waarmee je kunt wisselen tussen Composite mode (dat is wat de standaard PS2 kabel gebruikt) en RGB mode. In Composite mode worden DVD's dus wel goed afgespeeld. Bovendien kun je met dat schakelaartje heel makkelijk het verschil bekijken tussen Composite signaal en RGB signaal. Ff spel opstarten in Composite mode, pause, schakelaartje omzetten, WHOA, veeeeeeeeel scherper :)
Op zondag 25 november 2001 23:02 schreef The_Will het volgende:
ff Mierenneuken

Het is PS2 niet PSX2 - PSX staat namelijk voor Playstation 1 - Nu staat er dus Playstation 1 2 ;)
't Zit eigenlijk zo:
De PlayStation zou oorspronkelijk een CD add-on worden voor de Super NES, maar vanwege conflicten tussen Sony en Nintendo ging dat niet door. Sony besloot toen door te gaan met hun CD machine onder de naam PlayStation X, en dat is uiteindelijk de 32-bits console geworden waar we allemaal van houden. Dat is dus waar die afkorting PSX vandaan komt.
Maar als je uitsluitend on-topic blijft, dan is 't alleen nodig om te zeggen dat de afkorting 'PSX2' inderdaad niet klopt :)

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 21:15 schreef deviln het volgende:

[..]

Je krijgt bij ombouwen er idd een RGB-kabel bij, maar met zo'n RGB kabel worden je DVD's helemaal in groen afgespeeld (tenzij je bij je ombouw ook een RGB-fix laat doen). Je kunt dan beter een Ultimate Scart Cable kopen van Blaze (o.a. verkrijgbaar bij www.dimensionplus.nl en www.nedgame.nl), daar zit een schakelaartje op waarmee je kunt wisselen tussen Composite mode (dat is wat de standaard PS2 kabel gebruikt) en RGB mode. In Composite mode worden DVD's dus wel goed afgespeeld. Bovendien kun je met dat schakelaartje heel makkelijk het verschil bekijken tussen Composite signaal en RGB signaal. Ff spel opstarten in Composite mode, pause, schakelaartje omzetten, WHOA, veeeeeeeeel scherper :)
[..]

't Zit eigenlijk zo:
De PlayStation zou oorspronkelijk een CD add-on worden voor de Super NES, maar vanwege conflicten tussen Sony en Nintendo ging dat niet door. Sony besloot toen door te gaan met hun CD machine onder de naam PlayStation X, en dat is uiteindelijk de 32-bits console geworden waar we allemaal van houden. Dat is dus waar die afkorting PSX vandaan komt.
Maar als je uitsluitend on-topic blijft, dan is 't alleen nodig om te zeggen dat de afkorting 'PSX2' inderdaad niet klopt :)
wat maakt het uit als het maar begrepen wordt!!
Pagina: 1