boot ip selesctor

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
hoe kan ik zorgen dat wanneer ik mijn linux mandrake 8.1 systeem start ik een dialoogje krijg met daarin de keuzes ip:
10.0.0.150
192.168.20.50
automatisch

dit dialoogje moet makkelijk "op de tast" te bedienen zijn met pijltjes zodat ik geen monitor nodig heb

Verwijderd

Tja je hebt veel van dit soort programma's die een soort netwerk profielen (inclusief DNS servers enzo) aanmaken. Netenv is er een. Zoek anders een op freshmeat voor zo'n programma of kijk op www.linux-laptop.net , daar ben ik er ook een aantal tegen gekomen.

Als het alleen om het ip gaat zou je ook zelf een simpel scriptje kunnen schrijven.

• CU2morO
  • Laatst online: 31-01 20:32
kijk, ok ben dus een complete linux n00b dus scrippies schrijven zal niet lukken (dus als iemand anders nou eens heeeeel vriendelijk is :))

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op zondag 25 november 2001 23:02 schreef CU2morO het volgende:
kijk, ok ben dus een complete linux n00b dus scrippies schrijven zal niet lukken (dus als iemand anders nou eens heeeeel vriendelijk is :))
Als jij nou 'ns je best ging doen om scripting te leren ;)
Ik bedoel ... als je Linux wilt gebruiken, wil je er ook wat moeite ervoor doen ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 23:02 schreef CU2morO het volgende:
Als je dan toch te lui bent om te scripten kun je ook een van de bestaande programma's nemen waar ik het over had.