Ik heb zo het idee dat iemand ons plezier aan het vergallen is

:
Op zondag 25 november 2001 22:54 schreef oh,when? het volgende:
elk nieuws over Flash 6 beta is:
• een gerucht, tenzij door Macromedia bevestigd
Als het gaat om de uiteindelijk versie, true. Maar ik heb hier toch echt de beta liggen.

• is al vertoond op FlashForward2001 in Amsterdam
Mwoa, hoewel ik daar niet geweest ben lijkt me dat sterk anders zouden de functies/aspecten/enz van de beta ook wel worden prijsgegeven.

De mensen die iets weten over de nieuwe versie van Flash 6 moeten allemaal een contract tekenen, een zogenaamde NDA ( Non-Disclosure Agreement ). Dit staat onder strenge regels, en breek je die dan heb je 2 problemen:
- je word linea recta van het beta programma van Macromedia gegooid
- je krijgt het advocatenteam van Macromedia op je dak
Klopt, maar net als bij andere producten/bedrijven lekt er in bijna alle gevallen wel wat uit, zo ook bij deze keer bij de Flash 6 beta.

Op zondag 25 november 2001 23:13 schreef oh,when? het volgende:
[..]
Zo kan ik me nog herinnerren dat Flashkit screenshots van een illegale Flash 5 beta op de site hadden, daardoor meer dan 1 miljoen unieke hits binnen 12 uur hadden, en vervolgens de CEO van internet.com ( moederbedrijf van Flashkit ) vervolgens midden in de nacht Mark Fennel (voormalig webmaster van Flashkit) opbelt dat ie onmiddelijk de screenshots eraf haalde, anders werd Flashkit afgestoten van internet.com. De advocaten vonden het namelijk niet zo leuk.Ook hebben zij een flinke boete gehad...
Tuurlijk, maar er zit nogal een verschil tussen een drukbezochte professionele nieuwspublicerende flashsite en een klein vergeten warezboardje in een afgelegen hoek van internet.

Op zaterdag 01 december 2001 06:04 schreef oh,when? het volgende:
[..]
Maar goed...dat is al een oude build. Maak mensen niet blij met een dode mus,
Waarom niet? Iedereen weet dat het hier om een beta draait, laat mensen gewoon lekker zelf beslissen of ze die willen draaien of niet. Ik (en vast ik niet alleens) persoonlijk krijg er gewoon een kick van als ik iets onofficiëls mag testen wat hoogswaarschijnlijk een tijd later in de markt wordt gebracht.

want tot en met de laatste beta (3) is er nog niks feature-frozen. Er kan tot en met het laatste moment nog van alles eruit worden gehaald, zij het om politieke redenen, zij het om technische redenen. Zo is het met elk software product.
Daar heb je gelijk in, maar de kans is wel groot dat een groot deel van de features in de beta blijven zitten (net als bij andere producten like xp ed).

We zien het wel tijdens de officiele launch van Flash 6.
Ach, ik en blijkbaar ook nogal wat anderen zien het liever wat eerder ook al staat alles nog niet 100% vast. Want zelfs áls er van alles wordt gewijzigs dan heb ik er toch nog mooi ff met plezier mee kunnen spelen.

Op zondag 02 december 2001 17:45 schreef oh,when? het volgende:
[..]
en waardoor iedereen nu denkt dat ze weten wat Flash 6 nu zal bevatten.
Wat de beta zal bevatten, en dús welke features een grote kans hebben om de uiteindelijke versie te halen.

Iedere build krijgt een unieke serial mee, plus bij het opstarten word gekeken welke naam / ip-adres / serial word gebruikt.
En dat is dus gecrackt.

Laten we ons maar concentreren op de huidige versie, want ik durf te wedden dat 90% van de mensen hier die nog niet eens beheerst ( no pun intended )
Ook dat is waar, maar waarom zouden die personen niet gewoon ff voor de fun met de beta mogen spelen. Iedereen weet dat het hier om een beta draait en dat er nog het één en ander kan veranderen, dus niemand zal zich in een groot Flash6-project storten om er vervolgens huilend achter te komen dat er uiteindelijk nog een aantal dingen zijn veranderd.