Toon posts:

[iptables] forwarden naar andere newsserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En ja, ik heb de readme first topic gezien :)

Dit is de bedoeling (ik weet niet of het kan)

Ik wil vanaf mijn PC in Brussel connecteren op een PC in Gent, die op Telenet zit. Via deze PC (Gent) wil ik op de nieuwsserver geraken van Telenet. (Telenet laat geen connecties toe buiten hun eigen IP range).

Dus dit is het regeltje, dat ik meende dat werkt: (maar dus niet werkt :( )

NEWSSERVER="195.130.132.68"
$IPTABLES -A FORWARD -i $INET_IFACE -o NEWSSERVER -p tcp --dport 9999

Bedoeling is dat ik Outlook op mijn PC zo instel: IP_van_gent_PC met als poort 9999.

Wat doe ik nou mis?

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Hmm als je forward naar teleprut dan blijft het source ip (brusselse pc) hetzelfde lijkt me => teleprut zegt foek juu :P

Als je die bak in Gent laat masqueraden zal het wel werken.
Zal je waarschijnlijk nog wat meer moeten regelen om het verkeer goed te laten retourneren naar je bb (brusselse bak).

Of je kan die bak in Gent uitrusten met een lichte newsserver (bijv. leafnode) die jij weer vanuit Brussel kan benaderen.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

Ik zou dit gedeelte:
NEWSSERVER="195.130.132.68"
$IPTABLES -A FORWARD -i $INET_IFACE -o NEWSSERVER -p tcp --dport 9999

veranderen in dit:
$IPTABLES -A PREROUTING -t nat -p tcp -d $ip_van_gent_pc --dport 9999 -j DNAT --to $NEWSSERVER:119
$IPTABLES -A FORWARD -p tcp -s $ip_van_brussel_pc -i $INET_IFACE --dport 119 -j ACCEPT

De eerste regel doet de portmap, en de tweede regel accepteerd de pakketjes.
Hij zal eerst over de PREROUTING chain gaan, daarna over de FORWARD chain, vandaar dat op de FORWARD chain de verbinding over 119 gaat, en daar dus geaccepteerd moet worden.
Ik neem aan dat dit script op de Gent_pc draait? Anders gaat het niet werken.

Verwacht geen snelheid, al het verkeer, up en down zal over de verbinding gaan van Gent_pc. Daar ben je dan van afhankelijk.