Toon posts:

.sql bestand laden in phpmyadmin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap hier maar niks van! PhpMyAdmin biedt de mogelijkheid (zo schijnt) om een .sql bestand te laden, en dat alle sql commando's in dit bestand dan worden uitgevoerd.

Nu heb ik dus een .sql bestand (die gegenereert is door phpmyadmin overigens (op een andere server)) en die probeer ik in te laden op phpmyadmin (het is een vrij groot bestand, paar mb) maar na een tijdje laden krijg ik gewoon een 'page not found' error..

heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

IK weet niet veel hiervan maar misschien onstaat er een timeout omdat het te lang duurt. maar zoals ik zeg ik weet hier niet veel van af.

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kunt proberen de timeout langer te zetten inderdaad voor je webserver (php max-timeout staat standaard op 10000 seconden.. dat moet sowieso wel genoeg zijn lijkt me :) )

Verwijderd

heb ik ook wel eens last van gehad.. wat bij mij wel werkte (maar is wel veel werk) is het in stukken doen.. dus telkens iets van 100 regels pakken en die er in knikkeren.. dan de volgende... maarja.. met een paar MB ben je wel ff zoet denk...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Is alles behalve handig.
Als je telnet access heb (of execute rights) dan kun je het beter met mysql zelf doen:
code:
1
mysql (user,passwd,servermeuk) < bestand.sql

Zet dan wel bovenaan het bestand
code:
1
use juistedatabasenaam

In het geval van geen telnet zou je het met execute rights via een PHP bestandje kunnen proberen door gewoon een system command te geven. Ben alleen bang dat je dan nog steeds niet van de timeout af bent, omdat mysql dan een child process is van het HTTP-proces...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz