K7s5a windows installatie ? kan niet ide kapot ?

Pagina: 1
Acties:

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb net een ECS K7s5a,AMD TB 1200 Mhz, 2x 128MB Twinmos 2.5 DDR 2100, Maxtor 20 GB 5400 ATA100 en een Pine Geforce 2 TI in elkaar gezet.

Nu wilde wilde ik windows installeren maar ik krijg dit met geen mogelijkheid goed voor elkaar :'(

Heb er een nieuwe 52x LG inzitten daar wilde ik dus XP van installeren eerst de schijf geformateerd. dan booten van CD en dan installeren krijg diverse foutmeldingen van bestanden die niet willen gelezen worden vanaf de cd.
Heb al een andere cdromspeler geprobeerd.. wil ik ook niet werken????

Diverse windows 98 cdtjes geprobeerd wil ook niet :'(

Windows mappen naar de schijf gekopieerd wil ook niet werken :'(

Ik ben ten einde raad ik denk zelf dat de IDE controller defect is ? of zo iets ? Weet echt niks meer tevens heb ik de Cmos gecleard ? optimezed bios instellingen en default instellingen maar geen 1 van de 2 wil werken ???
Tevens ide kabel vervangen.

Iemand een idee ?

• Padje
Ik heb net de bios geupdate en het gaat nu al een stuk beter :P

Verwijderd

Welke biosversie had je er standaard inzitten dan? Vreemd gedoe zeg!

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 22:58 schreef Padje het volgende:
Ik heb net de bios geupdate en het gaat nu al een stuk beter :P
Lekker zeg... dat je je bios moet updaten voordat je een OS'je kan installeren... |:(

• Padje
Vondt het in ieder geval erg verontrustend ????

Van 26 September 2001 lijkt mij vrij recent in ieder geval maar in de bios release staat niks over problemen of zo iets alleen bootlock of bioslock 2.0 ???

Maar goed alles draaid hier nu als een speer :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb gisteravond XP bij mij geinstalleerd- ik had ook uit voorzorg de BIOS geupdate (was 010816, is nu 011016)- na de update is m'n ouder Win98 volledig op tilt geslagen (protection errors, wilde niet eens booten), maar daarna vanaf CD XP geinstalleerd- als een droom. Niet eens een driver moeten installeren (en dat met een SBlive, een brakke oude ATi VGA en een of andere vage NIC (geen 3Com, Intel of Realtek chipset, iig)- niet de onboard.

Oh, wel eentje die het niet doet- de Pinnacle Rave TV kaart... maar dat is een known issue.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1