Abit KT7 + Duron Morgan: het werkt dus!

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Ik was het eigenlijk niet zo eens met Exirion om een slotje op [topic=328322/1/25] te gooien, want een Morgan is geen XP!

Toch al een beetje wijs door ervaring (ahum) heb ik het gewoon geprobeerd, en het werkt dus. Er draait nu een Duron Morgan 1Ghz op 1166MHz in mijn KT7. Overigens gewoon met een WT BIOS, want de 64 laat m'n WinXP nogal crashen.

Ik vroeg trouwens ook niet of Abit het ondersteund, maar gewoon of het stiekem toch werkt.

Misschien in het vervolg toch minder snel een slotje ergens opgooien Exirion!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
heel mooi voor je :)

handig voor de andere KT7 gebruikers :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Goed, hij draait dus. Maar officieel worden de Morgan's en Palomino's niet ondersteund door de KT7. Alleen door de KT7A's met revision 1.3 of hoger.

Er zijn al eerder berichten geweest dat Palomino's draaiden op oudere KT7A revisions. Dat ie op de KT7 werkt is mooi, maar weet je zeker dat ie echt _helemaal_ werkt? Het zou mij namelijk niet verbazen als je Morgan nu zonder SSE instructies enabled draait. Check dat eens.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• superbikkel
Hij draait idd zonder SSE. Is niet zo spannend, ik heb nu wel een Duron boven de 1GHz, dat SSE komt later wel weer, heb het nooit gemist en SETI (= belangrijkste app op deze PC) gebruikt het ook niet.

Maar als ik mij niet vergis is bv hadware-prefetch wel enabled of niet?

BTW: Exirion: het ging er mij alleen maar om of ie zou draaien. Hebben tweakers niet altijd dingen draaien die het eigenlijk niet mogen doen. Volgens AMD kan een 1GHz Athlon alleen maar op 1GHz draaien >:)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 25 november 2001 21:59 schreef superbikkel het volgende:
Maar als ik mij niet vergis is bv hadware-prefetch wel enabled of niet?
Ja, dat is gewoon een hardware feature die niks met de chipset en de software te maken heeft dus dat werkt. Maar zonder SSE vind ik die Morgan weinig voordelen hebben ;) Dan heb ik liever voor hetzelfde geld een Thunderbird op dezelfde kloksnelheid.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• superbikkel
Tsja, kon deze voor een prikkie kopen. En dan istie toch sneller als de Duron 800@952 die er eerst in zat.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:32
Ik had mijn Duron Morgan ook draaien op een Abit Kt7E, en daar deed SSE het wel :) Nieuwste Kt7A bios erin...
Maar mijn videokaart werkte niet samen met die bios.. dus het was, OF mijn videokaart OF mijn proc.. Dus heeft mijn broertje die abit gekregen en heb ik een MSI K7T Turo gehaald.

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
Ik schop dit even omhoog om mensen die de search gebruiken en hier terecht komen te waarschuwen:

HET WERKT LANG NIET ALTIJD!

Ik heb een Morgan aangeschaft en die werkt absoluut niet op mijn KT7-RAID. Nieuwste BIOS etc...alles geprobeerd.
Pagina: 1