Ik probeer te connecten naar een Microsft IIS 5.0 FTP server (op een Windows 2000 SERVER). Een paar dagen geleden werkte deze perfect, ik kon bladeren en downloaden.
Maar sinds een aantal dagen kan ik wel goed connecten, hij logged in enzo, maar ik krijg geen directory structuur van de server. Ook een CD naar een bestaande directory wil niet.
Da's nog niet zo vreemd, maar als ik vertel dat er andere mensen zijn die WEL kunnen connecten en alles binnen krijgen is het wel vaag. En het is ook niet zo dat ik de enige ben met die probleem bij die FTP server.
Zelf heb ik totaal geen rechten op die FTP server, kan er dus niet bij als administrator ofzo.
Ook zijn er lui die er na een reboot van hun Windows PC wel op kunnen. Maar ze kunnen dan maar een bepaalde periode goed op die FTP bladeren enzo. Ik heb ook geprobeerd te reboot, maar hielp niet (misschien omdat ik achter een gateway zit?).
Hier een log:
Maar sinds een aantal dagen kan ik wel goed connecten, hij logged in enzo, maar ik krijg geen directory structuur van de server. Ook een CD naar een bestaande directory wil niet.
Da's nog niet zo vreemd, maar als ik vertel dat er andere mensen zijn die WEL kunnen connecten en alles binnen krijgen is het wel vaag. En het is ook niet zo dat ik de enige ben met die probleem bij die FTP server.
Zelf heb ik totaal geen rechten op die FTP server, kan er dus niet bij als administrator ofzo.
Ook zijn er lui die er na een reboot van hun Windows PC wel op kunnen. Maar ze kunnen dan maar een bepaalde periode goed op die FTP bladeren enzo. Ik heb ook geprobeerd te reboot, maar hielp niet (misschien omdat ik achter een gateway zit?).
Hier een log:
Ook PASV/PORT mode maakt niks uit.code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 C:\>ftp ftp.server.ext Verbonden met ftp.server.ext. 220 ASD24-SFEW-102 Microsoft FTP Service (Version 5.0). Gebruiker (ftp.serever.ext:(none)): username 331 Password required for username. Wachtwoord: 230 User username logged in. ftp> cd ftp 550 ftp: The system cannot find the file specified. ftp> ls -al 200 PORT command successful. 150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls. 226 Transfer complete.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."