[algemeen] iemand een idee hoe dit te doen

Pagina: 1
Acties:

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Hayz,

Ik moet voor een klant een programatje maken dat manegement informatie geeft over ingevoerde records. Nou is dat niet zo'n punt in principe.

Alleen ik moet zoveel opties in laten voeren (dat willen ze nou eenmaal) dat ik een beetje ermee in mn maag zit hoe ik dat nou leuk op het scherm kan gooien zodat het overzichtelijk is in te vullen..

Hoe zouden jullie dat doen? Een pagecontrol oid lijkt me niet echt handig omdat je dan steeds terug moet scrollen.. Maja how de hell is dan wel handy?

Een heel groot form is ook niets want dan zit je de hele tijd te scrollen .. denk.. ikweenie ik ben er nog niet uit, iemand tips?

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Knip het in samenhangende kleinere stukjes en prop het geheel in een X stappen wizzard achtig iets?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

tabblaadjes.

Mother, will they like this song?

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Wizard, mja da zou nog kennen, pagecontrol = tabbladjes btw, maar kweenie een wizard benk nou kapot van

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

grote complexe formulieren hebben niet 1 oplossing.

Je moet kijken wat men altijd en soms moet invoeren, in welke volgorde en wat de samenhang is. Als het eea. repeterend is, dan voorkom je dat de gebruiker elke keer eindeloze pulldowns moet aflopen etc.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Deel de opties in in lochische categoriën en zet die op een tabblaadje.

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Gebruik een Wizard of als dat zelfs nog teveel is een launchpad, maar ik neem aan dat je niet zoveel informatie nodig hebt :) .

Tabbladen zijn ook een optie, maar die zou ik alleen gebruiken als de gegevens echt optioneel zijn. In dat geval is een tabblad een uitstekend optie (denk aan de configuratie schermen van MS Windows).

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Pcies gewoon een wizard dus...

Gewoon sequentieel schermpjes waar alle opties op staan.

Je zou in eerste instantie ook een schermpje weer kunnen geven waarin je vraagt welke gegevens iemand wil zien.

Vervolgens ga je schermpjes tonen met keuze opties over de gekozen gegevens.

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
hey top man die launchpads, daar gaan we is ff fijn mee aan de slag :). Thnx :)

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Overigens die icoontjes op de site van die launchpads RULLEREN! :)

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
FanToom: hey top man die launchpads, daar gaan we is ff fijn mee aan de slag :). Thnx :)
Graag gedaan :) Ik vond het wel een leuk artikeltje :) . De diverse developers sections van IBM zijn altijd leuk om af en toe te bezoeken :) .
FanToom: Overigens die icoontjes op de site van die launchpads RULLEREN! :)
Tja, IBM... groot en van alle markten thuis :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
weet jij niet ergens van dat soort icoontjes te vinden? Ik kan zelf niet op zulk niveau photosoeppen en freeware zomaar ff op internet zoeken is nie te doen..

(btw icoontjes, je mag ook lezen plaatjes of bmps :))

Pagina: 1