Ik kom erachter dat ik eigenlijk nooit koelpasta op m'n processor heb gesmeerd. Zou dit de crashes (bij voornamelijk 3d games) kunnen veroorzaken?
Nou je kunt es na gaan hoe heet dat ie word... download MBM en kijk hoe warm ie word. Ik neem aan dat ie daar wel door crashed jah. Ik wil graag weten hoe heet je proc is...
Deze advertentieplaats is te huur!
Zonder koelpasta wordt ie gewoon iets warmer, dus zorg er maar voor dat ie niet te warm wordt, anders is er wel koelpasta nodig
Maar koelpasta er ff onder is toch ook niet de moeite
Hangt van de koeler af. Er zijn koelers (zoals de Super Orb) die aan de onderkant niet vlak zijn. Ze zijn in ringen geslepen, net als de achterkant van veel metalen horloges. Waarom ze dit hebben gedaan is me een raadsel, want dit is erg beroerd voor het contact oppervlak tussen koeler en core.Op zondag 25 november 2001 21:49 schreef WildOne het volgende:
Koelpasta is toch ook geen must, of wel
Op dat soort koelers is pasta een must. Het scheelt al snel 20C, en dat betekent dat je CPU in no-time staat te bakken als je geen pasta gebruikt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ik ga me Spire dan ook maar lekker polijsten.
Heb dat ding op de HCC gekocht en thuis es
gekeken hoe vlak dat is.
Nou op het oog heel vlak, op de testbank
zo krom als een hoepel.
Dus vim/jif kopen en polijsten.
En dan een heel flinter dun pietsie koelpasta
er tussen. Dit is wel een must vind ik.
Heb dat ding op de HCC gekocht en thuis es
gekeken hoe vlak dat is.
Nou op het oog heel vlak, op de testbank
zo krom als een hoepel.
Dus vim/jif kopen en polijsten.
En dan een heel flinter dun pietsie koelpasta
er tussen. Dit is wel een must vind ik.
Verwijderd
Klaas,
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar het schijnt dat polijsten van je cooler minder goed is voor de warmte overdracht.
In een review las ik dat het opschuren met heel fijn waterproof schuurpapier en goede pasta (Arctic Silver II) het beste is.
Reden hiervan had te maken met de microgroefjes in het koelblok die door de pasta opgevuld worden. Bij een gepolijste cooler heb je geen microgroefjes en zou het warmtecontact tussen cooler en cpu minder goed zijn.
Ik zelf gebruik een kopercooler en gewone pasta van de electronica boer. Zie sig voor de snelheid... Max temp op full load na ongeveer 20 minuten: 45 graden!
suc6
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar het schijnt dat polijsten van je cooler minder goed is voor de warmte overdracht.
In een review las ik dat het opschuren met heel fijn waterproof schuurpapier en goede pasta (Arctic Silver II) het beste is.
Reden hiervan had te maken met de microgroefjes in het koelblok die door de pasta opgevuld worden. Bij een gepolijste cooler heb je geen microgroefjes en zou het warmtecontact tussen cooler en cpu minder goed zijn.
Ik zelf gebruik een kopercooler en gewone pasta van de electronica boer. Zie sig voor de snelheid... Max temp op full load na ongeveer 20 minuten: 45 graden!
suc6
Pagina: 1