Floppy gefried

Pagina: 1
Acties:

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 16:21
Er was een pinnetje geknakt, waardoor ik de powerconnector er verkeert opgezet heb. Tijdens het aanzetten van mijn newe creatie, kwam er een flinke wolk uit de computer. ik dacht eerst, wow dat is ook veel stof (ik had wat ventilators installed) maar na een "hele" foute geur te ruiken, bleek het mijn reeds gefrituurde floppy drive te zijn.

Alle andere dingen van mijn moederbord etc werkte gewoon nog goed, dus ik dacht ok ff reserver floppy drv (lees pa's pc floppy drive) pakken. Na deze GOED aan gesloten te hebben (rare zin) maakt deze een lompe hakkend geluid. Wat het idee opriep dat hij flink de in de diskdrive aanwezige diskette zat te verkrachten. Er zat echter niks in. Ik heb meteen gekeken of de floppy drive het nog deed, door deze terug te stoppen in mijn pa's pc. Helaas groete het groene lichtje van de floppy drive mijn niet tijdens het booten, en was deze ook niet aanspreekbaar in windows.

Na dit dramtische verhaal rezen er enkele vragen/conclusies bij mij op.
-1ste floppy drive (die met rook) is dood (zekerweten!)
-Is de 2e floppy drive dood door het foute power snoertje?? (door fry actie aangetaste snoertje had niet hergebruikt moeten worden?!?!)

alvast bedankt voor de oplossingen/antwoorden/commentaar

Verwijderd

maybe ff proberen op een andere connector... en een nieuwe floppydrive is niet zo duur.. toch?

maar ik moet toegeven... je bent een }:O (en ik bedoel geen koe) ;)

anders moet je je connectortje ff doormeten met een voltmeter.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

klote :(

idd ff andere connector proberen..

• Stefmeister
Het is inderdaad zeer josti van me, maar ik wou snel mijn systeem testen. En zat een beetje blind te prakken met die snoerjes.. floppy is inderdaad niet duur. (maar meerder floppy drvs begint toch zeer te doen)
Maar om te verkomen dat ik morgen weer een floppy rape op dat snoertje (met verdacht bruin schroeivlekje overigens),
wil ik graag weten of het aan het snoertje ligt, dat die 2e gestorven is.
Ik heb geen voltmeter, kan ik het op een andere manier testen?

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 21:13 schreef Stefmeister het volgende:
Het is inderdaad zeer josti van me, maar ik wou snel mijn systeem testen. En zat een beetje blind te prakken met die snoetjes.. floppy is inderdaad niet duur.
Maar om te verkomen dat ik morgen weer een floppy rape op dat snoertje (met verdacht bruin schroeivlekje overigens)
Wil ik graag weten of het aan het snoertje ligt, dat die 2e gestorven is.
Ik heb geen voltmeter, kan ik het op een andere manier testen?
andere manier testen: nog een nieuwe floppydrive eraan hangen...?

ik zou eerst een andere connector proberen, en als die het wel doet, dan zou ik die gefrituurde connector eraf knippen,

!!wel gelet op dat je pc uit staat als je die connector eraf gaat knippen ;)!!

• Stefmeister
er zitten gelukkig 2 floppy connectors aan mijn voeding, maar de "kapotte" connector kan dus gewoon vervangen worden??

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 21:31 schreef Stefmeister het volgende:
er zitten gelukkig 2 floppy connectors aan mijn voeding, maar de "kapotte" connector kan dus gewoon vervangen worden??
naja... vervangen, als hij kapot is kan je hem eraf knippen, maar of hij e.v.t. gerepareerd kan worden weet ik niet...

maar probeer eerst die andere connector, en kijk dan wat de volgende stap is.

je kan die kapotte connector (als hij geen kortsluiting veroorzaakt) evt ook opbinden.

Verwijderd

Mja, wat moet je met twee floppy-connectors?
Probeer d'r gewoon 1 op die andere, en dan maar hopem dat alles goed gaat >:)

• Stefmeister
Het systeem draait nu gewoon dus ik neem aan dat er niet echt iets aan het kortsluiten is op het moment (ik ben t.o.v. voeding zooi een newB)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18
Op zondag 25 november 2001 21:13 schreef Stefmeister het volgende:
Het is inderdaad zeer josti van me
Verklaar josti ... :?

-

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 21:47 schreef Juicy het volgende:

[..]

Verklaar josti ... :?
>:)

Heeft misschien iets te maken met de jostiband :?

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
En wederom heb ik geen foto mogen ontvangen, ik wordt er gewoon droevig van :'(

• Stefmeister
??
Pagina: 1