Er was een pinnetje geknakt, waardoor ik de powerconnector er verkeert opgezet heb. Tijdens het aanzetten van mijn newe creatie, kwam er een flinke wolk uit de computer. ik dacht eerst, wow dat is ook veel stof (ik had wat ventilators installed) maar na een "hele" foute geur te ruiken, bleek het mijn reeds gefrituurde floppy drive te zijn.
Alle andere dingen van mijn moederbord etc werkte gewoon nog goed, dus ik dacht ok ff reserver floppy drv (lees pa's pc floppy drive) pakken. Na deze GOED aan gesloten te hebben (rare zin) maakt deze een lompe hakkend geluid. Wat het idee opriep dat hij flink de in de diskdrive aanwezige diskette zat te verkrachten. Er zat echter niks in. Ik heb meteen gekeken of de floppy drive het nog deed, door deze terug te stoppen in mijn pa's pc. Helaas groete het groene lichtje van de floppy drive mijn niet tijdens het booten, en was deze ook niet aanspreekbaar in windows.
Na dit dramtische verhaal rezen er enkele vragen/conclusies bij mij op.
-1ste floppy drive (die met rook) is dood (zekerweten!)
-Is de 2e floppy drive dood door het foute power snoertje?? (door fry actie aangetaste snoertje had niet hergebruikt moeten worden?!?!)
alvast bedankt voor de oplossingen/antwoorden/commentaar
Alle andere dingen van mijn moederbord etc werkte gewoon nog goed, dus ik dacht ok ff reserver floppy drv (lees pa's pc floppy drive) pakken. Na deze GOED aan gesloten te hebben (rare zin) maakt deze een lompe hakkend geluid. Wat het idee opriep dat hij flink de in de diskdrive aanwezige diskette zat te verkrachten. Er zat echter niks in. Ik heb meteen gekeken of de floppy drive het nog deed, door deze terug te stoppen in mijn pa's pc. Helaas groete het groene lichtje van de floppy drive mijn niet tijdens het booten, en was deze ook niet aanspreekbaar in windows.
Na dit dramtische verhaal rezen er enkele vragen/conclusies bij mij op.
-1ste floppy drive (die met rook) is dood (zekerweten!)
-Is de 2e floppy drive dood door het foute power snoertje?? (door fry actie aangetaste snoertje had niet hergebruikt moeten worden?!?!)
alvast bedankt voor de oplossingen/antwoorden/commentaar