Toon posts:

Computer wil niet opstarten :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer eigenzinnige pc :r
Als mijn computer vastloopt :( en ik moet hem dan resetten
dan blijft mijn systeem hangen, na een keer of honderd op de reset en power buton Rammen springt i weer aan, de tijd varieerd van enkele minuten tot dikke uren, recoor was 3 dagen!
Ik heb geen idee meer wat er aan de hand is, heb de videokaart vervangen nieuw geheugen, zelfs een nieuwe batterij ( zo'n knoop cell op het moederbord) er in, windows XP gaan gebruiken, was eerst ME,
De Bios ge upgraded van v.03 naar v.13,
Kunst greep na kunst greep, ik weet he gewoon niet meer.

Is er nog ergens iemand die denkt :P een oplossing :Y) te hebben voor dit compexe probleem.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 20:44 schreef sloozer het volgende:
Ik heb een zeer eigenzinnige pc :r
Als mijn computer vastloopt :( en ik moet hem dan resetten
dan blijft mijn systeem hangen, na een keer of honderd op de reset en power buton Rammen springt i weer aan, de tijd varieerd van enkele minuten tot dikke uren, recoor was 3 dagen!
Ik heb geen idee meer wat er aan de hand is, heb de videokaart vervangen nieuw geheugen, zelfs een nieuwe batterij ( zo'n knoop cell op het moederbord) er in, windows XP gaan gebruiken, was eerst ME,
De Bios ge upgraded van v.03 naar v.13,
Kunst greep na kunst greep, ik weet he gewoon niet meer.

Is er nog ergens iemand die denkt :P een oplossing :Y) te hebben voor dit compexe probleem.
heb je eerst de bios ge-update of eerst andere hardware
want je moet er met bios-updaten zeer goed op letten dat je wel de goed versie en soorten download anders kan er iets goed fout gaan.

misschien zou het aan je moederbord kunnen liggen (iets met de jumpers ) heb je dat al geprobeerd

:?heb je nieuwe computer of al een tijdje (ivm verkeerd afgesteld )
:? heb je er vaker last van ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb hem na al een jaar en ik heb dit probleem ook bij mij oude moederbord gehad, waarbij de bios update wel fout ging, heb de voeding gecontroleerd, maar dat kan het niet zijn want alle fanetjes slaan aan, heb de hele kast op de grond gezet om koelere lucht aante trekken maar dat is het ook niet,

Verwijderd

misschien dan toch even aarden...

Verwijderd

Topicstarter
He shit dat kan ik niet, heb geen aarding op mijn kamer, hoe los ik dat op?
En wet voor zin heeft dat?

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Of misschien toch de voeding :?
Hoeveel watt is ie en welk merk

Verwijderd

de zin ervan is de oplossing voor je probleem [misschien] :)

Ga naar de search en tik in: aarden

Verwijderd

Topicstarter
Voeding:
Frontier ATX LT25ATA 250 Wat

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Ik heb zelf een vergelijkbaar probleem, heb zelf erg sterk het vermoeden dat het aan een slechte voeding ligt.. ik heb zelf op de hcc een nieuwe voeding verkocht en ga dus kijken of der error dan weg is... als dat zo dan denk ik dat je dus inderdaad ff een nieuwe voeding moet kopen..

is het bij jouw trouwens ook zo dat je wel een relai hoord omschakkelen maar dat er verder niks gebeurd.. of beginnen de fans wel gewoon te draaien maar post ie niet?

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

250 watt is niet echt waanzinig veel en het kan zijn dat ie er al een tijdje inzit en vol met stof zit.
Probeer hem eens schoon te zuigen of hang er een zwaardere voeding in.

Zou dat aardings verhaal ook eens proberen kost niks en is met een verlengsnoer zo gepiept.
suc6

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 18:42
Ik heb dit probleem ook gehad met een oude pc van mij, ECHT alles geprobeerd maar nix scheen te helpen, heb ik mijn pc helemaal uit elkaar gehaald, nieuwe pc gekocht en mobo aan mijn muur gehangen :)
........... na een half jaar had ik een huisserver nodig d8 ik.... laat ik mijn oude p166 weer eens in elkaar zetten en HOP alles deed het weer.... draait nu 24u per dag al paar maanden lang ;)
gun je peeceetje een tijdje rust, zet 'm weer in elkaar en wie weet werkt het :D

Een pessimist is een realistische optimist

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplosing voor mijn probleem gevonden, die nieuwe baterij die ik er in gedaan had was nog leger dan de vorige, ben een nieuwe gaan kopen, en ta da probleem uit de wereld :), maar denk niet dat ik nu op mijn louweren ga rusten :Z ik heb nog een kast te aarden.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

bekend probleem, ik heb het ook met mijn systeem. soms loopt hij 2 dagen goed, dan weer 5 minuten. rebooten werkt niet en pc moet helemaal uit en weer aan om hem te laten posten.

Ik begin in mijn systeem steeds meer richting een hardware pcibus probleem te denken. ik zelf heb moederboard/processor/geheugen/hdd/vgakaart al vervangen inclusief de hele riedel aan kabels.

bij mij beginnen de problemen zodra ik mijn netwerkkaart installeer in mijn systeem (ongeacht welke netwerkkaart die ik thuis heb, 2x 3com, 2x realtek based).

hoe staan je bios instellingen pnp os setting acpi settings?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Pagina: 1