[moederbord]Hoe bepaal je de max proccesor?

Pagina: 1
Acties:

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Topicstarter
Wat hardware betreft ben ik een absolute leek. Maar nu ik in het proces ben om nieuwe onderdelen te kopen voor mijn pc tast ik, nadat ik een test heb gelezen in de computertotaal, en een aantal topics heb doorgespit op GoT over sommige zaken in het duister (de faq verschafte mij daar ook geen duidelijkheid in).
Hoe bepaal je de maximale processor die op een moederbord kan?
En Soms staat het er bij, maar hoe weet je of een een bord compatible is met ddr ram en/of sd ram?

Is er iemand die mij hier helderheid in kan verschaffen?

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

moederbord fabrikant website

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Meestal kan hij nog ver boven de specivicaties maar dan loopt hij meschien ietjes instabiel. Maar als hij de multiplier kan kiezen dan kan je wel een processor die dan volgens hun niet op het bord kan. Meestal is het een beejte uitproberen.

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 20:19 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Meestal kan hij nog ver boven de specivicaties maar dan loopt hij meschien ietjes instabiel. Maar als hij de multiplier kan kiezen dan kan je wel een processor die dan volgens hun niet op het bord kan. Meestal is het een beejte uitproberen.
Het liefst wil ik zoiets weten voor ik een moederbord koop. Ik zie me nu niet met een processor een winkel instappen en zeggen 'kan ik even wat bordjes proberen?' :)
moederbord fabrikant website
Daar was ik al bang voor. Ik had alleen gehoopt dat door de aanwezigheid van een of andere specificatie je dat al gelijk kon zien, zodat je niet heen en weer moet surfen tussen de site van de fabrikant en de winkel.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:39
Je moet daar gewoon een beetje inzicht in krijgen (weten wat voor soort moederborden bij welke CPU hoort). Verder is het altijd verstandig even te vragen op CPU en moederbord wel samengaan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 21:07 schreef MrE het volgende:

knip

Daar was ik al bang voor. Ik had alleen gehoopt dat door de aanwezigheid van een of andere specificatie je dat al gelijk kon zien, zodat je niet heen en weer moet surfen tussen de site van de fabrikant en de winkel.
Lijkt me minder werk dan hier je verhaal doen ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Als het om een nieuw moederbord gaat, dan ligt het natuurlijk helemaal aan de processor-fabriekant, in combinatie met de mobo-fabrikant..

Als AMD met z'n XP doorgaat tot de 2.4GHz (gewoon als fictief voorbeeld!), en ze behouden het huidige ontwerp, dan zullen er inderdaad nu al borden zijn die dat aankunnen.

Als het om een ouder bordje gaat, dan hangt het heel erg af van de chipset, en ook weer de mobo-fabrikant, omdat deze ook de benodigde bios-updates moet leveren.
Pagina: 1