[OC] AMD K6-2 500Mhz hoe ver??

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb hier nog een AMD K6-2 500 Mhz ( :r ) die ik wil gaan overclocken, hij zit op een Aopen AX49pro mamaplank die van 1.3 tot 3.5V kan en een multiplyer tot 5,5X, de bus snelheid staat standaart op 100Mhz, maar kan ook op 112 of 124Mhz.
Iemand enig idee tot hoeverre ik deze cpu stabiel kan overkloken, warmte is denk ik niet zo'n probleem want er komt waterkoeling op.

Verwijderd

Jemig overcolcken is proberen is bij elke processor en MOBO anders zelfs als er 2 dezelfde series CPU's en MAMAplanken lopen is het niet hetzelfde dus je moet gewoon echt proberen
edit: typo's

• LeonM
Ja, maar wat raad je bijvoorbeeld aan om te gebruiken, kan ik beter een hoger voltage gebruiken of een hogere multiplyer, of gewoon allebij? Ben namelijk 100% newbie op het gebied van overclocken...

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02

-Sander-

///M Powerrrrrr

tja, gewoon proberen en uitesten..zo heb ik het ook gedaan en is volgens mij best een goede, oplossing. :)

• LeonM
T'is wel jammer dat de dip-switches achter mn voeding zitten, dus ik moet iedere keer mn halve kast uit elkaar slopen om er bij te kunnen |:(

Verwijderd

Wat is er mis met een AMD 500 MHZ? Ik heb een K6-3 450 MHZ, kan ook nog prima meekomen met bijvoorbeeld de Duron 700.

Je zou betere koeling erop kunnen zetten (Word dat nog verkocht voor een Socket-7?)en met kleine stapjes (5 MHZ) kunnen oc'en :).

Verwijderd

Je kunt hier in de Database zoeken wat mensen beweren te hebben gehaald in snelheid.

http://overclockers.cssftware.com/cpudb/index.cfm
Pagina: 1