1 fan, waar plaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 22:48

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ik heb 2 80 mm fans, maar ik heb nog maar 1 fan aansluiting, dus ik zet er maar 1 fan bij in me case, waar kan ik hem dan het beste plaatsen? achter in mijn case wil niet (miditower).

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Voorin, blowhole maken die warme lucht afvoert...

Had je trouwens ook zelf kunnen vinden; staat in de [OC] FAQ...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/21#21

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
nou, dan heb je denk nog maar een keuze ;) voorin onderin, is het beste dan, dan zet je hem zo dat ie lucht naar binnen zuigt. maar, kreeg je bij je fan geen verloop stukje, dat je hem op een molex (normale stroom connector voor b.v. cd-rom) connector kan aansluiten??

Mijn Systeem Specs

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Nee, ik heb ze gratis gekregen. :)

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
onderin warme lucht eruit zuigen?? (merely) nooit opgelet bij natuurkunde? warmte stijgt op, en k denk dat voorin bovenin z'n cd/diskette station(s) zitten.

Tja, je zou er 2 kroonsteentjes bij kunnen pakken, en van zo'n molex de rode en zwarte door knippen/strippen, en dan die fan er tussen zetten

p.s. wat voor merk fans zijn ut?
p.s.2. vraag aan die gozer of ie nog die verloopstukjes heeft.

Mijn Systeem Specs

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter

• Han
  • Niet online

Han

Op zondag 25 november 2001 20:14 schreef wardheuvel het volgende:
onderin warme lucht eruit zuigen?? (merely) nooit opgelet bij natuurkunde? warmte stijgt op, en k denk dat voorin bovenin z'n cd/diskette station(s) zitten.
Maar door de koeler op z'n CPU circuleert de lucht toch al... Die afzuigen is echt niet zo gek hoor. Als achterin geen optie is, waar moet ie dan volgens jou? En dan? Die ene fan de lucht naar binnen laten zuigen? Nee, da's een oplossing.

edit:

Wat wel zou kunnen is dat je een 80mm gat maakt in de bovenkant van je kast.. Wardheuvel blij, Merely blij en het belangrijkste, JIJ BLIJ! :7

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 20:19 schreef Merely het volgende:

[..]

Maar door de koeler op z'n CPU circuleert de lucht toch al... Die afzuigen is echt niet zo gek hoor. Als achterin geen optie is, waar moet ie dan volgens jou? En dan? Die ene fan de lucht naar binnen laten zuigen? Nee, da's een oplossing.
in de voeding zit een fan die warme lucht uit de kast wegzuigt dus een fan die voorin de kast lucht aanvoert is helemaal niet verkeerd.. :)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Mjah, maar als ik bovenin ook nog 1 maak zit ik er mee dat de bedrading van de voeding in de weg zit. :P En mijn 'case-omhulsel' bestaat zeg maar uit 3 delen, bovenkant + 2 zijkanten. Daus als ik hem bovenin zou plaatsen zou ik eerst door de case heen moeten, en daarna nog een keer door mijn bovenkant.

• Han
  • Niet online

Han

Op zondag 25 november 2001 20:22 schreef DRG het volgende:
in de voeding zit een fan die warme lucht uit de kast wegzuigt dus een fan die voorin de kast lucht aanvoert is helemaal niet verkeerd.. :)
Dat ligt er maar net aan welk type voeding hij heeft... Da's namelijk niet bij alle voedingen zo. Maar zie mijn edit; blowhole bovenin kast is de beste oplossing in dit geval. Eén die zuigt dan :7

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 20:22 schreef DRG het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk altijd kijken wanneer mijn cpu het koelst is, door gewoon mijn fan om te draaien. :)

Verwijderd

Voorin koude lucht aanzuigen en via de voeding de warme lucht er weer uitblazen. Zo krijg je een goede airflow in de kast. En aangezien warme lucht opstijgt lijkt het me geen goed plan om voor de warme lucht er proberen uit te blazen.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 20:24 schreef Merely het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan welk type voeding hij heeft... Da's namelijk niet bij alle voedingen zo. Maar zie mijn edit; blowhole bovenin kast is de beste oplossing in dit geval. Eén die zuigt dan :7
Ja, mijn voeding blaast warme lucht naar buiten. :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

hee ik heb ook een ATX miditower hoor... Heb onderin mn kast een 6x6 fan koude lucht laten blazen en maak aan de zijkant bovenin een 8x8 die de warme lucht wegzuigt. Duss ideetje B-)

Deze advertentieplaats is te huur!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 20:30 schreef RamShackle het volgende:
hee ik heb ook een ATX miditower hoor... Heb onderin mn kast een 6x6 fan koude lucht laten blazen en maak aan de zijkant bovenin een 8x8 die de warme lucht wegzuigt. Duss ideetje B-)
Ik zal ff kijken wat ik ga doen. Bedankt iig. :)

• RammY

RammY

Dát!

Heb je toevallig ook gaatjes onder in je case?

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 20:34 schreef RamShackle het volgende:
Heb je toevallig ook gaatjes onder in je case?
Ja, voorin aan de onderkant, maare ik ga nu ff offline, ff naar vriendinnnn.. :) Morgen post ik verder! :)

• RammY

RammY

Dát!

laat daar een fan koude lucht naar binnen blazen (druk er ff een rubbertej onder want dat trilt giga) en dan maak je er 1 aan de zijkant van je case (wel boven aan). Dat heb ik bijna klaar. Als ie klaar is zal ik wat pics posten...

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 20:42 schreef RamShackle het volgende:
laat daar een fan koude lucht naar binnen blazen (druk er ff een rubbertej onder want dat trilt giga) en dan maak je er 1 aan de zijkant van je case (wel boven aan). Dat heb ik bijna klaar. Als ie klaar is zal ik wat pics posten...
Mooi, bedankt. :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 08:18
Vooronder of aan de zijkant ter hoogte van je processor is het beste :)

Verwijderd

kijk hier ff

[topic=332137/1/25]

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 13:36 schreef Phreak het volgende:
Vooronder of aan de zijkant ter hoogte van je processor is het beste :)
Ja, maar als ik hem intake tegenover de processor doe, dan maakt mijn cpucooler 400 toeren meer. :P Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat goed is. :?

Verwijderd

ik heb het ook gedaan om me fan recht op me cpu coller te zetten maar maakt nix uti het is alleen maar beter want je cpu cooler pakt nu de koude lucht die je met je intake naar binnen blaast

• juanp
  • Laatst online: 31-12-2025
ik heb er 1 op mn proc blazen van boven en van de zijkant af en vooronder heb ik er ook 1 de kast in blazen (en om alles er een beetje uit te krijgen blaast de voeding eruit en heb ik er achterin een die eruit blaast. :)

(ik zou er trouwesn gewoon 2 op een kroonsteen zetten of van je cdrom speler aftappen ofzo iets :) )

Verwijderd

ik ga dit ook doen ( sorry voor de late reply ik heb search gebruikt)
maar zuigt een 2500 rmp voeding fan wel genoeg weg ?
ik plaats hem vooronder...

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

IceB... ligt eraan hoeveel cfm de fan heeft... maar waarschijnlijk wel :)

Voortaan ff geen oude topic's meer kicken he?? Er zijn ook recentere en dit soort dingen staan ook in onze fantastische search :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 18:08

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 23:19:
ik ga dit ook doen ( sorry voor de late reply ik heb search gebruikt)
maar zuigt een 2500 rmp voeding fan wel genoeg weg ?
ik plaats hem vooronder...
Ja, had je zelf ook wel kunnen vinden, was dit topic niet het omhoog schoppen voor waard :)

Edit: Er staat nota bene een link in dit topic zelf :?.

[ Voor 8% gewijzigd door Mojo op 14-02-2004 23:28 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ouwe zooi :/

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.