Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29310

Topicstarter
Edit! Rottig het is onverklaarbare dingen. Ik ben een N vergeten. Ken een mod dat erbij zetten?! Thx!

Zo ik dacht ik wil eens wat meer weten wie er nog meer rare ervaringen heeft meegemaakt en hoe je dat dan ziet, of dat wetenschappelijk te benaderen is en/of dat op een andere manier (lees vanuit een geloofsovertuiging te zien is) uit te leggen valt.

Ik zal zelf maar beginnen, ik heb een ervaring meegemaakt met een vriendin van mijn moeder wat niet te verklaren valt binnen de wetenschap (of wel wie verlicht mij), maar ik lag dus lekker te slapen en word s'nachts wakker met een eng gevoel en kijk om naar mijn lamp die midden in de kamer hangt. Ik schrik me helemaal wit want ik zie die vriendin van me moeder onder mijn hanglamp staan. Ik schreeuw dus naar me ouders en me pa zegt dus van zet je lamp aan. En bij het aanzetten van het licht zag ik haar niet meer, vreemd dus naar beneden gerend en uitgegild bij me ouders.

De volgende dag komt mijn moeder met de mededeling dat die vriendin die ik zag zich vannacht heeft opgehangen. Die vrouw die had ik trouwens maar 2 keer in heel mijn leven gezien.

Valt dit te verklaren of is dit gewoon vreemd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

misschien valt t wel te verklaren. T berust volgens mij gewoon op de paranormale gaven van de mens. T is een btje het zelfde effect als een deja vu... heb ik nog al vaak last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958

Klinkt wel heel erg onverklaarbaar ja... Herkende je de vrouw die je onder je lamp zag staan meteen als die vriendin van je moeder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 20:19 schreef Sandalf het volgende:
Klinkt wel heel erg onverklaarbaar ja... Herkende je de vrouw die je onder je lamp zag staan meteen als die vriendin van je moeder?
Jep zekers want ik schreeuwde tegen me moeder van dat ik haar vriendin zag maar ze niet een gewone kleur had. Want ze gaf immers een soort van licht in het donker. Of niet echt licht want het weerkaatste nergens op, ik zag haar dus alleen overduidelijk en de rest van me kamer was donker (slaap op zolder had toen enkel nog maar een klein raampje waar iets voor zat), zover ik het mij herriner was ze grijs/blauwachtig en zeer duidelijk want die soort van vriendelijke lach op haar gezicht staat me nog steeds bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 20:18 schreef Mystikal_Me het volgende:
misschien valt t wel te verklaren. T berust volgens mij gewoon op de paranormale gaven van de mens. T is een btje het zelfde effect als een deja vu... heb ik nog al vaak last van...
Dat heb ik dus ook, ik begin hierover omdat ik meerdere mensen achter me heb staan die de verhalen die ik hier los ga laten allemaal ondersteunen op het gebied van dat ik van tevoren heb gevoeld wat er ging gebeuren en/of entiteiten heb gezien die niet meer leefde zonder dat iemand er nog van wist.

Volgende verhaal gaat over een droom, onze familie is net zoals elke familie die weleens problemen hebben met elkaar of met zichzelf. Ik lag lekker te slapen en kreeg ineens een rare droom over mijn opa en mijn oom, die aan het vechten waren. En mijn opa me oom van zich af moest houden met een stofzuigerslang. Vreemd voor mij want die hadden eigenlijk nooit fysiek ruzie dus ik vertel dit de volgende dag tegen mijn moeder en die zegt van ach joh gewoon een rare droom.

2 dagen later hadden ze dus wel een slaande ruzie en wat mijn moeder meteen vroeg aan mijn oma of er een stofzuiger aan te pas was gekomen, viel mijn oma van haar stoel (bij wijze van spreken) en vertelde aan mijn moeder dat mijn opa inderdaad me oom had geslagen met een stofzuigerslang. Dus dat vond ik zeer vreemd hoe dat vast had kunnen staan dat dat ging gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer had je haar voor het laatst gezien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 20:36 schreef Sandalf het volgende:
Wanneer had je haar voor het laatst gezien dan?
Een paar weken daarvoor, mijn moeder werkte daar als schoonmaakster. En die waren dus vriendinnen geworden, en is dus een paar keer langs gekomen bij ons, en van 1 van die keren had ik haar dus gezien. En 1 keer bij de super toen liepen ze elkaar tegen het lijf. Het was een mooie blonde vrouw die iemand niet snel vergeet vooral omdat ze altijd een trieste indruk maakte op mij (die 2 keer dus en van foto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik denk dat sommigen onder ons gevoeliger zijn voor dat soort dingen. Het kan ook zijn dat je toch een bepaald gevoel hebt opgevangen en dat de verschijning een soort dagdroom was (ik weet niet of heel erg moe was op dat moment van een nacht feesten ofzo).

Ik dacht aan het topic af te leiden dat het zou gaan over 'wat voor rare dingen heb jij meegemaakt'. In die context zou ik toch graag een duit in het zakje willen doen. Het is niet een ervaring van mezelf, maar wel eentje van mijn (intussen overleden) opa. Mijn opa is altijd vreselijk nuchter geweest en was altijd erg gelovig op een conservatieve manier.

Op een bepaald moment kreeg hij last van nierstenen en die moesten er dus uitgehaald worden. Na de operatie worden mensen waarbij nierstenen zijn weggehaald meestal op hun zij in bed gelegd. Ook bij mijn opa. De man naast hem was erg ziek en had niet lang meer te leven, mijn opa wist dat. De nacht brak aan en mijn opa viel in slaap. Hij lag met zijn rug naar de zieke man toe en kon hem dus niet zien. Op een gegeven moment werd hij wakker van een schaduw die door het vertrek liep. Hij merkte het op en voelde een soort diepe angst. De schaduw (ik weet niet of het een menselijke gestalte met gezicht was of gewoon een schaduw) zei tegen mijn opa iets als 'wacht maar Verwijs, jouw tijd komt nog wel'. Mijn opa zei op dat moment zeker te weten dat het de dood zelf was. De schaduw verdween uit het gezichtveld van mijn opa. De volgende dag was de man naast hem overleden.

Ik heb dat altijd een erg vreemd verhaal gevonden, vooral omdat mijn opa dat soort dingen altijd onzin heeft gevonden. Hij was echt heel erg bang en hij had heel sterk het idee dat dit iets bovennatuurlijks was geweest.

De schaduw heeft in ieder geval gelijk gekregen, want zijn tijd is vorig jaar gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 20:41 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Ik denk dat sommigen onder ons gevoeliger zijn voor dat soort dingen. Het kan ook zijn dat je toch een bepaald gevoel hebt opgevangen en dat de verschijning een soort dagdroom was (ik weet niet of heel erg moe was op dat moment van een nacht feesten ofzo).
Nee ik was op dat moment niet ouder dan 8. Want ik sliep gewoon lekker en het was gewoon een doordeweekse schooldag. Vandaar dat ik ook naar mijn ouders rende. Ik ben nu wel gewend geraakt aan verschijningen die ik zie en ben daar nu ook niet meer bang voor. Dat van mijn opa en mijn oom toen was ik 17. Maar dat was inderdaad dus een droom. Maar met die vrouw was ik slaperig en van het 1 op het andere moment klaarwakker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Hij merkte het op en voelde een soort diepe angst. De schaduw (ik weet niet of het een menselijke gestalte met gezicht was of gewoon een schaduw) zei tegen mijn opa iets als 'wacht maar Verwijs, jouw tijd komt nog wel'. Mijn opa zei op dat moment zeker te weten dat het de dood zelf was. De schaduw verdween uit het gezichtveld van mijn opa. De volgende dag was de man naast hem overleden.

Ik heb dat altijd een erg vreemd verhaal gevonden, vooral omdat mijn opa dat soort dingen altijd onzin heeft gevonden. Hij was echt heel erg bang en hij had heel sterk het idee dat dit iets bovennatuurlijks was geweest.

De schaduw heeft in ieder geval gelijk gekregen, want zijn tijd is vorig jaar gekomen.
Die diepe angst kan ik me goed voorstellen de eerste keer dat ik het dus mee maakte voelde ik een angst die ik nooit meer heb gevoeld.

Dat een entiteit iets zegt van wacht maar jou tijd komt nog wel vind ik in ieder geval niet erg aardig. Vooral omdat dat mensen nog banger maakt maar voor alles wat gebeurd zal er ook wel een rede zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11185

ik heb dit soort dingen met mijn beste vriend... dan droom ik dat hij in een racewagen zit en een ongeluk heeft waarbij een omstander omkomt...... en dan hoor ik een paar dagen later dat hij een autoongeluk heeft gehad (waarbij de scooterrijder die hij aan had gereden was omgekomen)

en dan denk ik "hmmz even die dude bellen" en dan gaat mijn telefoon over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het verbaast me niet heel erg dat je opa niet het eeuwige leven heeft...

Ik vind het een mooi verhaal, maar ik geloof niet de shaduw 'de dood' zelf was, maar eerder een fictive invulling van de doodsangst van je opa. Hij wist dat de man naast het niet lang meer had en ligt zelf in een ziekenhuisl; de perfecte situatie om je dingen te verbeelden, vooral tijdens de nacht, als een beetje ballanceert tussen de wakkere en de droomwereld...

Het verhaal van de vriendin van NewAgePerformances moeder kan ook nog wel verklaard worden uit dat je in die vrouw gewoon bepaalde emoties zag, die je in je onderbewuste bijgebleven zijn en die tijdens de nacht naar boven kwamen (dat is het hele idee van dromen: onverwerkte emoties en gebeurtenissen verwerken). Dat de vrouw dat ook daadwerkelijk zelfmoord pleegde is niet helemaal toevallig: ze keek namelijk al behoorlijk triest zeg je. Wat ik dus wil zeggen is dat jouw visioen en de zelfmoord van de vrouw niet helemaal ongecorreleerd zijn. De overkoepelende gebeurtenis is namelijk de trieste uitstraling van de vrouw.

En in beide gevallen trad het visioen op terwijl degene in bed lag en dus misschien half droomde en half wakker was en dat zijn waarop de hersenen de vreemdste gedachten (of zelfs visioenen naar voren brengen.

Wat me wel heel erg verbaast is het verhaal van de stofzuiger... Ik kan niets verzinnen waarom je dat van tevoren kon weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 21:05 schreef Sandalf het volgende:

[..]

Wat me wel heel erg verbaast is het verhaal van de stofzuiger... Ik kan niets verzinnen waarom je dat van tevoren kon weten...
Wat mij nog meer verbaasd is dat die vrouw een kwartier later in mijn kamer stond na het tijdstip van haar overlijden, en dat we dat de volgende dag te horen kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn ondertitel zegt trouwens precies waar het om gaat bij mensen die zeggen 'de dood' gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 25 november 2001 21:08 schreef NewAgePerformance het volgende:

Wat mij nog meer verbaasd is dat die vrouw een kwartier later in mijn kamer stond na het tijdstip van haar overlijden, en dat we dat de volgende dag te horen kregen.
Het precieze tijdstip moet toeval geweest zijn, anders weet ik het ook niet...

Maar je zegt ook dat je vaker dit soort verschijningen ziet. Zovaak dat je eraan gewend bent geraakt:
Ik ben nu wel gewend geraakt aan verschijningen die ik zie en ben daar nu ook niet meer bang voor.
En meestal is het dus niet gelinked met een bepaalde gebeurtenis. Dat maakt het toeval dat het 1x precies de spijker op z'n kop sloeg al iets minder onverklaarbaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Op zondag 25 november 2001 21:05 schreef Sandalf het volgende:
Het verbaast me niet heel erg dat je opa niet het eeuwige leven heeft...
Hehe. Natuurlijk niet. Maar ik dacht er wel aan toen ik hoorde dat hij overleden was.

Het is in principe een soort droom geweest denk ik. Maar ja, het zijn natuurlijk wel onverklaarbare ervaringen. Ik heb zelf ook wel UFOs gezien enzo. Maar als je erover nadenkt is het rationeel ook goed te verklaren, dus ik maak me er niet zo druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 21:19 schreef Sandalf het volgende:

[..]

Het precieze tijdstip moet toeval geweest zijn, anders weet ik het ook niet...

Maar je zegt ook dat je vaker dit soort verschijningen ziet. Zovaak dat je eraan gewend bent geraakt:
[..]

En meestal is het dus niet gelinked met een bepaalde gebeurtenis. Dat maakt het toeval dat het 1x precies de spijker op z'n kop sloeg al iets minder onverklaarbaar :).
Daar heb je gelijk in misschien was het gewoon toeval, maar dan gaan we naar het volgende verhaal.

Weet iedereen het nog, een kleine aardbeving in nederland. Ik had dus de hele dag al een onrustig gevoel, ik word snachts wakker en ga naar mijn ouders toe en maak ze wakker en vertel ze dat er zo iets gaat gebeuren maar ik weet niet wat. Ik was omgeven met paranoide gevoelens, voor mijn gevoel zou de wereld vergaan (zwaar overdreven gevoelens dus). Mijn vader zegt nou joh kom op heb je een enge droom gehad? Ik zeg nou nee pa maar ik voel dat er wat gaat gebeuren, dus mijn moeder zegt van joh je maakt me bang ga slapen. Dus ik vertrek naar boven, en 2 minuten later begint alles op me kamer te bewegen.

Hehe ik weet niet meer hoe snel ik weer beneden was, maar dat was enorm snel. Dus ik samen met heel de familie nog een verdieping lager en mijn pa zet de radio aan. En ja hoor aardbevinkje in nederland.

Rare voorgevoelens zijn dat.

Maar dat ik zo vaak dingen mee maak is nadat ik die vrouw heb gezien toch wel explosief gestegen.

En alles is van tevoren en dat vind ik het rare ervan. Logisch wie niet? Maar dat die dingen van een paar minuten tot en met 2 dagen van te voren te weten was zonder enige vorm van inlichting over de situatie van te voren vind ik toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is heel vreemd dat je echt dingen van tevoren kan weten ja... Hoe vaak heb je zo'n gevoel van: er gaat iets gebeuren?

Komt het ook wel eens niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 21:40 schreef Sandalf het volgende:
Het is heel vreemd dat je echt dingen van tevoren kan weten ja... Hoe vaak heb je zo'n gevoel van: er gaat iets gebeuren?

Komt het ook wel eens niet uit?
Ik heb ongeveer om de 4 a 5 weken zo een gevoel. De ene keer wel gevolgd door 2 of 3 dagen rare gevoelens die niet te plaatsen zijn.

De enige keer dat het niet werkt is als het mij te persoonlijk word. Zoals nu mijn vriendin is zwanger en je zou verwachten als het verkeerd zou gaan zou ik daar een bang gevoel moeten bij krijgen, dat gebeurd dus ook, maar soms ook weer een heel gellukkig gevoel en allemaal soorten gevoelens als toekomstige vader. Dus daar valt geen touw aan vast te knopen terwijl dit toch 1 van de meest indrukwekkende gebeurtenissen in mijn leven is. (vader worden dus.)

Dus door de vele gevoelens die ik voel als ik over mijn toekomstige dochter nadenk daar is in ieder geval geen touw aan vast te knopen. Maar gellukkig ben ik wel het meeste van de tijd zeer positief.

Ik heb volgens mij nog een voorbeeld wat ik niet wist van tevoren en dat was dat de vriend van mijn zusje zich doodreed en daar was ik dus echt van verbaasd.

Maar in principe dus nog nooit een verkeerde voorspelling gehad.

Wel even vooropstellend dat ik niet om deze zgn. voorspellingen vraag en of het zien van overleden mensen, maar het mij gewoon gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 02:22

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

je maakt me jalours newage performence!! Ik wou dat ik ook dat soort dingen had!!
Ik wil ook paranormaal begaafd worden!!
Er zijn Heel veel mensen op de wereld die hetzelfde als newagy hebben, hij is niet de eenigste, naarmate men ouder wordt nemen de gebeurtenissen toe en leert men er steeds beter mee omgaan. Velen gebruiken het om er andere mensen mee te helpen althans op een latere leeftijd. Velen zijn magnetiseur geworden. Ik ben bij veel magnetuseurs geweets en hebben allemaal zo'n verleden net zoals new age.
Heb jij trouwens ook 'dromen'gehad over jou vorig leven?
Ik denk, dan ga ik maar meteen vragen!! :)

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 07:37 schreef hetisik het volgende:
je maakt me jalours newage performence!! Ik wou dat ik ook dat soort dingen had!!
Er zijn Heel veel mensen op de wereld die hetzelfde als newagy hebben, hij is niet de eenigste, naarmate men ouder wordt nemen de gebeurtenissen toe en leert men er steeds beter mee omgaan. Velen gebruiken het om er andere mensen mee te helpen althans op een latere leeftijd. Velen zijn magnetiseur geworden. Ik ben bij veel magnetuseurs geweets en hebben allemaal zo'n verleden net zoals new age.
Heb jij trouwens ook 'dromen'gehad over jou vorig leven?
Ik denk, dan ga ik maar meteen vragen!! :)
Nee dat heb ik nog nooit gehad, tenminste niet dat ik mij dat herriner als een droom uit mijn vorige leven. Dat dromen is nu op het moment wel minder. Altijd als ik het druk heb word ik op 1 of andere manier met rust gelaten.

Echt jaloers zou ik er niet op zijn, vele zien het als een gave en zouden het super vinden, terwijl het vaak lastig kan zijn. Vooral dat je er zo enorm aan moet wennen omdat de meeste mensen het niet hebben of zo op hun schoot geworpen krijgen.

Daarom heb ik ook wel een rare jeugd gehad. Onverklaarbaar veel bij psychologen gezeten (riag ed) omdat ze dachten dat ik gek was, ook enorm niet leuk om als klein kind te horen en te ervaren. Gelukkig wen je er aan. Maar het is nog niet zo erg dat ik stemmen hoor en het oproepbaar is.

Want wat ik wel vaak zie is dat de dingen die ik zie wel kloppen en wat voel ik ook, maar gewoon nog oncontroleerbaar is, en inderdaad het schijnt met de tijd wel controleerbaar te worden. Dus daarop wachten dan maar, want zoals ik gehoord had is dat bij de meeste zo het geval geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26358

Vind t raar dat ze uitgerekend bij jou verscheen.....
Het gevoel dat je kreeg was dat een druk op je ogen, een raar gevoel bij je keel, irritrende ogen en een tinteling in je hele lichaam?
Dit heb ik wel eens gehad toen een goede vriend van mij plotseling overleed en ik wakker werd en zijn stem hoorde. Wat hij precies zei weet ik niet. Op dat moment was er een enorme druk op mijn oren en hoorde ik ook een diepe bromtoon die geleidelijk aan verdween. Dit gebeurde ook voordat ik wist dat hij er niet meer was. Zijn moeder belde die dag op en vertelde mij dat hij overleden was.

Nu ben ik er nog steeds niet uit of het een illusie is ja of nee....of een voorgevoel.

Tegenwoordig is het zo dat je als je zo'n verhaal vertelt meteen de dorpsgek bent. Ook word er meteen gezegd dat dit niet kan. Ik ben er van overtuigd dat we onszelf als mens niet bewust zijn dat we tot meer in staat zijn.

[/offtopic]

Ken iemand mij vertellen of het waar is dat in de mens een stof voorkomt dat alleen in sterren terug te vinden is?
Dit heb ik laatst opgevangen op tv.

[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 11:43 schreef Aphex-Twin het volgende:
Vind t raar dat ze uitgerekend bij jou verscheen.....
Het gevoel dat je kreeg was dat een druk op je ogen, een raar gevoel bij je keel, irritrende ogen en een tinteling in je hele lichaam?
Dit heb ik wel eens gehad toen een goede vriend van mij plotseling overleed en ik wakker werd en zijn stem hoorde. Wat hij precies zei weet ik niet. Op dat moment was er een enorme druk op mijn oren en hoorde ik ook een diepe bromtoon die geleidelijk aan verdween. Dit gebeurde ook voordat ik wist dat hij er niet meer was. Zijn moeder belde die dag op en vertelde mij dat hij overleden was.

Nu ben ik er nog steeds niet uit of het een illusie is ja of nee....of een voorgevoel.

Tegenwoordig is het zo dat je als je zo'n verhaal vertelt meteen de dorpsgek bent. Ook word er meteen gezegd dat dit niet kan. Ik ben er van overtuigd dat we onszelf als mens niet bewust zijn dat we tot meer in staat zijn.
Daar ben ik ook redelijk van overtuigd, maar wat ik voelde was angst en niets minder en niet meer. Dat was mijn eerste echte ervaring en kan me niet herrineren wat ik fysiek voelde. Ik hoorde in ieder geval niets, want daarvoor was ik te angstig.

Wat jij hebt gemerkt kan ook zeer goed zijn wat ik heb meegemaakt alleen was jij er volgens mij minder bang voor dan ik was op dat moment. Volgens mij is je vriend dan ook overleden met pijn in zijn ogen en stikgevoel. Want heel vaak bij overleden entiteiten die opweg zijn kan je hun verdriet en pijn wanneer ze net hun lichaam hebben verlaten zeer goed voelen.

Dit heb ik gehoord en trek nog steeds alles in twijfel, anders worden we inderdaad meteen als dorpsgek verkocht. :) Maar goed ik lees de laatste tijd best wel veel verhalen die met mijn ervaringen overeen komen. Zo kan mijn vader nog wat engere verhalen vertellen die ik met hem heb meegemaakt. Ik had een paar jaar terug erg veel last van uittredingen in en om ons huis. Om er zeker van te zijn ging ik dit onderzoeken omdat ik dacht ik ben gek.

Ik lag dus rustig te slapen en sta op, maar verrek daar lig ik nog. Dus vandaar zo nieuwsgierig als ik ben denk ik aan beneden en stond dus ook per direct naar beneden. Ik zie mijn vader druk bezig met de tv en zie hem tv kijken, ik probeer dus aandacht te trekken maar er gebeurd dus helemaal niets. Hij bleef maar druk zappen totdat hij iets intressants zag. Ik dacht nou probeer ik dat maar te onthouden en confronteerde hem daarmee de volgende dag. Alles scheen tot in detail te kloppen.

En dat was best wel freaky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Op zondag 25 november 2001 20:27 schreef NewAgePerformance het volgende:

[..]

... grijs/blauwachtig en zeer duidelijk ...
Dat zag ik vroeger ook, is vanzelf weer overgegaan. Dat grijs blauwachtige komt me bekend voor, maar ook groenachtig. Moet denk ik iets van een geest geweest zijn. Ik speelde vroeger zelf met kinderen die er zo uitzagen, maar ook zag ik overal dat soort "mensen" lopen. Toen mijn moeder me steeds vertelde dat dat niet kon ging het naar verloop van tijd over.

Ik denk dat het ermee te maken heeft of je er voor open staat of niet. Als je er niet meer in gelooft ga je het ook minder zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Op maandag 26 november 2001 07:37 schreef hetisik het volgende:
En, ironisch genoeg, wil bijna iedereen die begift is met voorontwikkelde paranormale vermogens, er zo snel mogelijk van af. Voorontwikkeld? Ja, iedereen heeft ze, het zijn geen gaven, het zijn vermogens, net zoals dat bij iedereen met een goed werkend lichaam, het hart klopt; dat is ook een vermogen (van je lichaam dan), geen gave.

Het vereist alleen meer geduld en concentratie dan veel mensen op kunnen brengen
Er zijn Heel veel mensen op de wereld die hetzelfde als newagy hebben, hij is niet de eenigste, naarmate men ouder wordt nemen de gebeurtenissen toe en leert men er steeds beter mee omgaan.
Mijn ervaring is dat het juist andersom is: kinderen staan er veel meer open voor dan volwassenen, omdat zij nog geen voorgeschreven regels hebben, van dat wat wij realiteit hebben genoemd.
Velen gebruiken het om er andere mensen mee te helpen althans op een latere leeftijd. Velen zijn magnetiseur geworden. Ik ben bij veel magnetuseurs geweets en hebben allemaal zo'n verleden net zoals new age.
Mijn opa was magnetiseur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 22:28 schreef Kyori het volgende:

[..]

En, ironisch genoeg, wil bijna iedereen die begift is met voorontwikkelde paranormale vermogens, er zo snel mogelijk van af. Voorontwikkeld? Ja, iedereen heeft ze, het zijn geen gaven, het zijn vermogens, net zoals dat bij iedereen met een goed werkend lichaam, het hart klopt; dat is ook een vermogen (van je lichaam dan), geen gave.

Het vereist alleen meer geduld en concentratie dan veel mensen op kunnen brengen
[..]

Mijn ervaring is dat het juist andersom is: kinderen staan er veel meer open voor dan volwassenen, omdat zij nog geen voorgeschreven regels hebben, van dat wat wij realiteit hebben genoemd.
[..]

Mijn opa was magnetiseur.
:) Bij mij word het dus steeds duidelijker en meer. En dat is mij ook verteld door iemand die paranormaal is, die zegt van dat ik als rond de 26 a 28 ben wel klaar ben en het onder controle heb en dan nog meer kan zien en voelen en ook gaan horen!

En inderdaad kinderen staan er vaker voor open. Opzich niet zo vreemd, ze komen er net vandaan namelijk.

Dat over het spelen met andere entiteiten is wel vreemd! Ik heb ze namelijk nog nooit horen praten (sta daar nog niet open voor), dat lijkt me toch wel een voordeel zodat ik niet alleen op gevoel hoef af te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Op zondag 25 november 2001 21:27 schreef NewAgePerformance het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in misschien was het gewoon toeval, maar dan gaan we naar het volgende verhaal.

Weet iedereen het nog, een kleine aardbeving in nederland. Ik had dus de hele dag al een onrustig gevoel, ik word snachts wakker en ga naar mijn ouders toe en maak ze wakker en vertel ze dat er zo iets gaat gebeuren maar ik weet niet wat. Ik was omgeven met paranoide gevoelens, voor mijn gevoel zou de wereld vergaan (zwaar overdreven gevoelens dus). Mijn vader zegt nou joh kom op heb je een enge droom gehad? Ik zeg nou nee pa maar ik voel dat er wat gaat gebeuren, dus mijn moeder zegt van joh je maakt me bang ga slapen. Dus ik vertrek naar boven, en 2 minuten later begint alles op me kamer te bewegen.

Hehe ik weet niet meer hoe snel ik weer beneden was, maar dat was enorm snel. Dus ik samen met heel de familie nog een verdieping lager en mijn pa zet de radio aan. En ja hoor aardbevinkje in nederland.

Rare voorgevoelens zijn dat.
Bij een aardbeving is bewezen dat er weischeidenesoorten golven optreden. Sommige van deze golven komen vrij voor dat de eigenlijke beving begint en ontstaan dor de gigantische druk die de aardkorst opbouwd vlak voor de beving. Er bestaan S-golven, deze bewegen op en neer OF heen en weer ten opzichte van de schop. P-golven mee in de richting van de schok. En er zijn L-golven deze deinen als kringen uiteen van het epicentrum van een aardbeving(net als bij een steen die in het water valt) Sommige dieren kunnen deze golven opvangen luttele minuten of seconden voordat de aardbeving zich werkelijk voordoet.

Mischien ben jij wel een van de weinige mensen die dit zintuig ook hebben.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
Heb ik soms, maar 1x heel duidelijk:
[topic=244301/1/100]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9467

Volgende verhaal gaat over een droom, onze familie is net zoals elke familie die weleens problemen hebben met elkaar of met zichzelf. Ik lag lekker te slapen en kreeg ineens een rare droom over mijn opa en mijn oom, die aan het vechten waren. En mijn opa me oom van zich af moest houden met een stofzuigerslang. Vreemd voor mij want die hadden eigenlijk nooit fysiek ruzie dus ik vertel dit de volgende dag tegen mijn moeder en die zegt van ach joh gewoon een rare droom.

2 dagen later hadden ze dus wel een slaande ruzie en wat mijn moeder meteen vroeg aan mijn oma of er een stofzuiger aan te pas was gekomen, viel mijn oma van haar stoel (bij wijze van spreken) en vertelde aan mijn moeder dat mijn opa inderdaad me oom had geslagen met een stofzuigerslang. Dus dat vond ik zeer vreemd hoe dat vast had kunnen staan dat dat ging gebeuren.
Dus de toekomst stond al vast op dat moment. Je opa zou je oom slaan met een stofzuigerslang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 11:04 schreef Avater het volgende:

[..]

Dus de toekomst stond al vast op dat moment. Je opa zou je oom slaan met een stofzuigerslang.
Leuk is dat maar is dat toeval? Is dat paranormaal? Is dat uit de bijbel te halen?

In hoeverre kan iemand dit verklaren of heeft iemand hetzelfde meegemaakt met een voorspellende droom, waarin je geen touw kan vast knopen hoe en waarom je die droom hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
Can't find string terminator "'" anywhere before EOF at -e line 1.

DAT is pas onverklaarbaar! :)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk is dat maar is dat toeval?
Dit is geen toeval het komt veel vaker voor en de kans dat je opa je oom zou slaan met een stofzuiger is ook heel erg klein. Dus toeval kun je wel vergeten.
Is dat paranormaal?
Ja
Is dat uit de bijbel te halen?
Ja er zijn voorbeelden in de bijbel van mensen met parnormale gaven en ook waarom het zou kunnen.
In hoeverre kan iemand dit verklaren of heeft iemand hetzelfde meegemaakt met een voorspellende droom, waarin je geen touw kan vast knopen hoe en waarom je die droom hebt gehad.
Meer verhalen(www.jhk1.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

Op maandag 26 november 2001 22:28 schreef Kyori het volgende:

En, ironisch genoeg, wil bijna iedereen die begift is met voorontwikkelde paranormale vermogens, er zo snel mogelijk van af. Voorontwikkeld? Ja, iedereen heeft ze, het zijn geen gaven, het
zijn vermogens, net zoals dat bij iedereen met een goed werkend lichaam, het hart klopt; dat is ook een vermogen (van je lichaam dan), geen gave.

Dat weet ik kyori, maar krijgen is ook wel leuk, maarja, zelf op ondferzoek gaan is ook leuk.
Ik zou het in iedergeval zelf wel accepteren, ik zou juist blij wezem dat ik als sidekick mensen mag gaan helpen, het zou mij een hele grote eer zijn.

[..]

[/quote]

Ik bedoel ook dat dat geld voor mensen die het geaccepteert hebben, en ja ik vind het ook erg dat volwassen altijd denken dat ze meer weten dan kinderen op alle gebieden. Gelukkig wordt en ben ik niet zo.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 13:35 schreef Avater het volgende:

[..]

Dit is geen toeval het komt veel vaker voor en de kans dat je opa je oom zou slaan met een stofzuiger is ook heel erg klein. Dus toeval kun je wel vergeten.
[..]

Ja
[..]

Ja er zijn voorbeelden in de bijbel van mensen met parnormale gaven en ook waarom het zou kunnen.
[..]

Meer verhalen(www.jhk1.nl)
En die site host ik op mijn server! :) Wel leuk dat die site juist steeds meer als voorbeeld word gegeven. Ik heb hem ook al een keer als voorbeeld gegeven hier op GOT.

Die site past heel goed in mijn ervaringen. Ik spreek ook vaak met de sitemaker, die mijn verhalen ook heeft bevestigd en mij verteld heeft net zoals de paranormale vriendin van mijn moeder dat ik moet wachten totdat ik het onder controle heb.

In de bijbel stond volgens een vriend van mij juist dat mensen die paranormaal zijn, door de duivel bestuurd worden of zoiets dergelijks. :( Dat vond ik niet erg leuk om te horen, maar ok zijn geloof zijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 13:36 schreef hetisik het volgende:

Ik zou het in iedergeval zelf wel accepteren, ik zou juist blij wezem dat ik als sidekick mensen mag gaan helpen, het zou mij een hele grote eer zijn.
Tja :) ik weet niet of het een kwestie van eer is. Ikzelf vermoed dat je er zelf altijd voor hebt gewerkt om deze gaven te kunnen gebruiken in dit leven. Vaak hoor je mensen ook zeggen, mensen met paranormale gaven hebben een oude ziel.

Dat was het eerste wat die vriendin van mijn moeder zei tegen mij, "jij hebt al een heel erg oude ziel, pfoei!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

Dat klopt ja, je kan het jezelf aan leren, maar je kan ook bijvoorbeeld een opdracht krijgen waardoor je het opeens veel sterker kan hebben. Een missie eigenlijk beter gezegd.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de bijbel stond volgens een vriend van mij juist dat mensen die paranormaal zijn, door de duivel bestuurd worden of zoiets dergelijks. Dat vond ik niet erg leuk om te horen, maar ok zijn geloof zijn mening.
Ik heb geen verklaring voor die paranormale gaven buiten de bijbel om.
Je zult het antwoord in de bijbel moeten vinden, omdat er geen wetenschappelijke verklaring voor dit verschijnsel is en omdat er geen ander geloof is dat hier wel een verklaring voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 26 november 2001 11:43 schreef Aphex-Twin het volgende:
Ken iemand mij vertellen of het waar is dat in de mens een stof voorkomt dat alleen in sterren terug te vinden is?
Dit heb ik laatst opgevangen op tv.
Alle elementen, behalve helium en waterstof, zijn gevormd in het binnenste van sterren, dus ook de koolstof, stikstof en zuurstofatomen waaruit jij bent opgebouwd :). Dat is verder niets bijzonders en heeft ZEKER niet met paranormale dingen te maken (waar het in topic over gaat, dus ik hou snel op met reageren ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 26 november 2001 23:21 schreef NewAgePerformance het volgende:
En inderdaad kinderen staan er vaker voor open. Opzich niet zo vreemd, ze komen er net vandaan namelijk.
Dat vind ik wel een beetje snel gaan... Waarvandaan komen??

Heb je aanwijzingen dat de ziel 'ergens vandaan komt' als een mens geboren wordt?

Waarom zijn er altijd zoveel (schijnbaar) paranormale gebeurtenissen verbonden met de dood en haast nooit met de geboorte?
Leuk is dat maar is dat toeval? Is dat paranormaal? Is dat uit de bijbel te halen?
ECHT toeval bestaat niet, alles is namelijk gedetermineerd door natuurwetten. Maar laat ik iets minder flauw op dit punt ingaan. Je zegt dat je zo om de 4 a 5 weken iets vaags meemaakt. Als je al de sterfgevallen in je leven neemt, is het niet echt toevallig meer dat er eentje tussen zit die precies op het moment komt dat je zo'n ervaring hebt.

Het is niet paranormaal, dat betekenen dat het iets 'buiten deze wereld' is, en dingen die buiten deze wereld gebeuren, die gebeuren per definitie niet in deze wereld.

En uit de bijbel kan je zo'n beetje alles halen, dus dit ook vast wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 27 november 2001 16:48 schreef Sandalf het volgende:

Een dimensie/realiteit parallel aan deze.
Heb je aanwijzingen dat de ziel 'ergens vandaan komt' als een mens geboren wordt?
Reïncarnatie? Mensen die zich zonder enige aanwijsbare reden aangetrokken voelen tot een bepaald land?
Waarom zijn er altijd zoveel (schijnbaar) paranormale gebeurtenissen verbonden met de dood en haast nooit met de geboorte?
Waarschijnlijk, omdat baby's moeite met praten hebben en daardoor zijn hun ervaringen niet schriftelijk vast te leggen.
ECHT toeval bestaat niet, alles is namelijk gedetermineerd door natuurwetten.
Dat toeval niet bestaat ben ik met je eens, maar hoe verklaar jij een situatie waarbij twee mensen elkaar tegelijk op willen bellen dan? Ik heb dit zelf weleens gehad toen ik mijn oma wilde bellen; ik pakte de hoorn en hoorde geen kiestoon, vervolgens was het even stil en zei ik, "Hallo?", toen bleek dus dat zij mij gebeld had.
Het is niet paranormaal, dat betekenen dat het iets 'buiten deze wereld' is, en dingen die buiten deze wereld gebeuren, die gebeuren per definitie niet in deze wereld.
Uhm, logisch?
Wie het vindt mag het zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 16:48 schreef Sandalf het volgende:

[..]

Het hiernamaals?
Nee niet directe aanwijzingen wel dromen en dergelijke waar ik dit uitgelegd kreeg en van andere paranormalen mensen. Kijk dit hoeft natuurlijk niet waar te zijn, dat ben ik met je eens dat het betwijfelbaar is. Maar het word mij ook maar verteld door dromen. Want als de helft van mijn dromen voorspellend zijn en alles daarvan komt gewoon uit, 1/4 van mijn dromen gaan over mezelf en zijn bij lange na niet zo duidelijk, tot erg vaag! En 1/4 van de dromen zijn enorm duidelijk en beweeg ik vrij terwijl ik kan communiceren met andere mensen in mijn droom gewoon vanuit eigen wil (lucide dus) en de dingen die mij daar verteld worden ook waarheid (voorspelling in zitten) en uitleg over het hiernamaals ed. Dan zit er voor mij enige waarheid in.
[..]
Die vond ik leuk :) Herriner jij je nog iets van je geboorte? En/Of een baby praat ook erg veel over het hiernamaals. Volgens mij kunnen baby's trouwens niet praten. Waarom zien sommige mensen zwangere vrouwen altijd stralen?
ECHT toeval bestaat niet, alles is namelijk gedetermineerd door natuurwetten. Maar laat ik iets minder flauw op dit punt ingaan. Je zegt dat je zo om de 4 a 5 weken iets vaags meemaakt. Als je al de sterfgevallen in je leven neemt, is het niet echt toevallig meer dat er eentje tussen zit die precies op het moment komt dat je zo'n ervaring hebt.
1 de vriendin van me moeder
2 de vader van een buurjongen
3 de vriend van mijn zusje
4 Wat overgroot oma's en opa's waar ik geen contact mee had en ook niet kon.

Nummer 1 heb ik dus gezien. De rest niet. Alleen nummer 3 heb ik dus in een droom gesproken en dat aan mijn zus toen verteld wat hij zei, hetgene wat ik zei wist alleen hij en zij wat toen resulteerde dat mijn zusje gewoon doorkon gaan met haar leven en minder verdrietig was omdat hij wel op een goede plek was aangekomen. Toeval schijnt niet te bestaan, soms twijfel ik er wel aan. Maar als ik het logisch ga bekijken bestaat toeval niet.
Kijk naar boven mijn dromen zijn ver weg van deze wereld omdat ze niet te verklaren zijn. Tenminste voor de wetenschap niet. Dus paranormaal?
Jep alleen ik geloof niet in de bijbel in zijn huidige vorm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

bewijzen bewijzen bewijzen, helaas kan je met materiele dingen HEEl moeilijk immateriele meten> de materiele wereld is begrensd, de immatriele niet.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 16:30

schizofreen

ik & jij

Dit soort verhalen hoor je zeker, ik geloof er wel in. Ik zie het niet als iets geks, maar gewoon iets wat we (nog) niet helemaal begrijpen.

Ik ken ook twee verhalen bij mij uit de omgeving:

Mijn buurvrouw is al best oud en haar man had op zijn 60e een autoongeluk gehad. Hij was voor de helft verlamd geraakt en door de klap kon hij ook niet meer zelfstandig eten, aankleden maar vooral was hij er psychisch totaal niet meer bij. Meestal was hij stil en als hij sprak was het meestal flauwekul of wartaal.
Mijn buurvrouw bezocht hem elke dag in het verzogingstehuis. Op een nacht werd ze wakker en voelde dat er iemand in haar kamer was. Ze zag niemand maar had gewoon heel sterk het gevoel dat er iemand was, iemand ademde, iemand in bed lag.
De volgende dag zocht ze hem op in het verzorgingsteheuis en het eerste wat hij tegen haar zei was: "ik was vannacht bij jou". Verder heeft hij nooit iets (kunnen) zeggen over het voorval.

Een ander verhaal komt van langer geleden. De buurvrouw van mijn vader destijds had een zoon in de tweede werledoorlog aan het front. Op een avond werd haar dochter wakker en zag twee lichtjes in de kamer. Op dat moement flitste door haar hoofd dat haar broer gesneuveld was. Ze was daar die nacht helemaal van overtuigd en vertelde het haar moeder. De volgende dag kregen ze het bericht dat hij gesneuveld was.

Ik denk trouwens dat kinderen idd vatbaarder zijn voor paranormale dingen maar dat de meeste mensen deze gaver "verleren" zodra ze ouder worden.

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38074

ik had ook keertje, ik sjorruh als een gek , ik kom klaar, daarna nog een keer, en weer, en weer ,en weer, en toen 5 min geweest en nog 6 keer... onverklaarbaar :P
nee lol, maar van glaasjuh draaien enzo :? en op dag dat soms alles meezit :? hoe ken dat>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4275

Mijn moeder heeft de rare gave om altijd te kunnen voorspellen wie er vandaag op bezoek gaat komen. Ik zelf zie daar niets bijzonders in, ik denk namelijk dat ze onbewust alle familie en kennissen wel zo goed kent dat ze gewoon genoeg gegevens heeft om het vaak goed te gokken. De keren dat ze het fout had vergeet ik namelijk...

Het menselijk brein zit raar in elkaar we onthouden bijzondere dingen beter als normale dingen. Dus als iemand 100 voorspellingen doet en er komt er maar een van uit dan wordt die ene voorspelling onthouden en de rest niet.

Uit de statistiek haalde ik deze stelling: stel dat 1 op de 1000 mensen droomt droomt en zich die droom (gedeeltelijk) kan herinneren. Stel dat van dromen een 1 op de 1000 elementen bevat die gedeeltelijk uitkomen. Dan hebben iedere dag 15 nederlanders een droom die uitkomt.
Ook als je in iets wil geloven dat is het al makkelijker, de horoscoop in de krant is toch iedere dag waar of niet dan?

Ik heb zelf ook dromen gehad die uitkwamen, maar ik heb daar nooit het gevoel bij gehad dat het iets bijzonders was. Met gezond verstand had ik het ook wel kunnen beredeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

haha, gezondverstand??!! dat is HEEL HEEL HEEL HEEEEEEL relatief!! Je zou mensen eigenlijk moeten straffen voor het zo erg ontwetend moeten zijn, ze nemen anderen met hun mee de ontwetendheid in.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
[b]Op dinsdag 27 november 2001 22:34 schreef Thargol
Uit de statistiek haalde ik deze stelling: stel dat 1 op de 1000 mensen droomt droomt en zich die droom (gedeeltelijk) kan herinneren. Stel dat van dromen een 1 op de 1000 elementen bevat die gedeeltelijk uitkomen. Dan hebben iedere dag 15 nederlanders een droom die uitkomt.
Ook als je in iets wil geloven dat is het al makkelijker, de horoscoop in de krant is toch iedere dag waar of niet dan?
Maar de kans dat het dus elke keer dezelfde mensen zijn is dus 1 op 1 miljoen.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 08:07 schreef Rey_Nema het volgende:

[..]

Maar de kans dat het dus elke keer dezelfde mensen zijn is dus 1 op 1 miljoen.
Dus de kans is erg klein, als het nog steeds gebasseerd op statistiek zou zijn, dan zou ik degene zijn die de loterij telkens wint :)

En een paar andere dus, omdat ik mensen heb gesproken met de exact zelfde ervaringen. Dus daarom ben ik nog steeds nieuwsgierige welke tweakers die hier langs komt niet heeft gehad maar nog steeds heeft met regelmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
NewAgePerformace, is het niet een goed idee om elke keer als je weer zo'n raar gevoel krijgt over iets dat gaat gebeuren, het hier neer te zetten? Dan krijg je voor jezelf ook wat meer duidelijkheid, en ik ben zeer geinteresseerd hoe accuraat je dan bent.

Ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

ja goed idee new age, schrijf een boek erover ofzo, ik, zou hem graag willen lezen!!Ik ben nieuwsgierig.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik ben niet zo goed in boeken schrijven als ik iets droom kan ik die wel hier in dit topic plaatsen :) Dat is opzich wel te doen... Maar een boek schrijven is niet voor mij weggelegd dan kan ik iemand full time inhuren voor 3 weken om de spelfouten en zinsconstructie fouten eruit te laten halen >:)

• hetisik

hetisik

wat als ik jou meehelp met schrijven? Als jij het post sla ik het voor je op. Ik ben goed in nederlands, maar laat het af en toe links liggen, ik kan in iedergeval dan jou zinnen verbeteren enzo. Ikken ook iemand die nederlands aan de univeriteit heeft gedaan. Nou, wat dacht je ervan?
Je hoeft het niet persee uit te brengen ofzo, je kan het via een stichting laten uitbrengen ofzo, of gebruiken voor iets anders.
Maar een boek is wel intresant natuurlijk.

8 )

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:51
Op donderdag 29 november 2001 16:46 schreef hetisik het volgende:
Wat als ik jou meehelp met schrijven? Als jij het post, dan sla ik het voor je op. Ik ben goed in nederlands, maar laat het af en toe links liggen. Ik kan in ieder geval dan jou zinnen verbeteren enzo. Ik ken ook iemand die nederlands aan de universiteit heeft gedaan. Nou, wat dacht je ervan?
Je hoeft het niet perséee uit te brengen ofzo, je kan het via een stichting laten uitbrengen ofzo, of gebruiken voor iets anders.
Maar een boek is wel interessant natuurlijk.
Ok nu kan ik geen Nederlands, maar jij bent er ook niet echt een hele ster in. ;)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

doh, hij schrijf toch ook dat hij 't af en toe links laat lichen, bovendien zijn 't tikfouten en geen schrijffouten, zal ook wel niet serieus bedoeld van je zijn, maar ja had 'r geen smiley bij staan :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

Nee, ik ben serieus, allen dan heb je het verkeerd geintrepreteert, ik bedoel met het links laten liggen, dat ik vaak snel typ en dan niete cht let op de zinnen, de typ fouten , zinsstructeren en alle andere dinegen.
Oh en iets voor newage, Het zou mooi zijn om een zoort wetenschappelijk verslag van maken. En natuurlijk op zo'n manier dat alles wat jij gescreven hebt contoleerbaar is.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 14:31 schreef hetisik het volgende:
Nee, ik ben serieus, allen dan heb je het verkeerd geintrepreteert, ik bedoel met het links laten liggen, dat ik vaak snel typ en dan niete cht let op de zinnen, de typ fouten , zinsstructeren en alle andere dinegen.
Oh en iets voor newage, Het zou mooi zijn om een zoort wetenschappelijk verslag van maken. En natuurlijk op zo'n manier dat alles wat jij gescreven hebt contoleerbaar is.
Ja en dat is nou ook moeilijk als ik zeg mijn ouders kunnen het verifieren dat zegt niemand iets, mijn vriendin kan het zeggen nou dat zegt nog niemand iets. Als ik jou zou kennen en ik spreek direct tot jou dat je morgen je been breekt en het gebeurd dan kan jij tegen de wereld verkondigen hij wist het, maar helaas wie zal jou dan geloven?

Het is in principe moeilijk om dit naar voren te brengen omdat ik als enkel persoon niet een hele bevolking kan overtuigen. Ook al heb ik 100 mensen om me heen of zelfs 1000. Dan lukt het nog steeds. Trouwens 85 procent van de bevolking geeft dan toch meteen de schuld aan de duivel.

Zoals ergens in de bijbel stond, paranormale mensen zijn een creatie van de duivel en moeten meteen dood gemaakt worden. Dan is het vaak voor mij de vraag als ik die bijbel lees en stukken eruit pik of de bijbel zelf niet door de duivel is geschreven maar ik krijg hier van niemand niet, ook in mijn dromen niet een duidelijk antwoord op.

Maar goed nog niets gedroomd de laatste 4 weken dus zal binnenkort wel weer iets komen, tenminste dat past zo in het patroon wat ik nu volg :) Dus ik hou je zeker op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik zou hier mijn ervaringen in dromen vertellen het is wel frapant dat ik zeg dat er een droom binnenkort zit aan te komen en dat ik hem vannacht al heb gehad, het was geen leuke en of het nou een nachtmerrie is of niet ik zal hem gewoon hier op schrijven.

Let op wat ik zeg want het kan ook zijn dat ik dit door mijn persoonlijke ervaringen ook zelf heb gedroomd vanwege dat mijn overgrootoma ook is gestorven een paar dagen voor mijn geboorte. Dus het kan zijn dat ik daar bang voor ben dat ik het daarom heb gedroomd en/of er kan gewoon keiharde waarheid in zitten.

Even wat voor informatie er nog bij, mijn vriendin is zwanger en het duurt nog maar een paar weken voordat ons kindje word geboren, en zoals ik geloof word iedereen op de aarde begeleid door het hiernamaals en bepaalde personen, sommige krijgen informatie en sommige niet en worden in bepaalde ongemerkte dingen gewoon geleid in hun leven.

Nou wat ik dus droomde is dat ik in een kinderkamer stond net zoals in elke droom is de omgeving totaal niet gelijk aan de omgeving waar ik woon en leef in het werkelijke leven, dus dat is vrij normaal.

Ik was dus ons kindje in de wieg aan het stoppen zover ik het zag, en mijn oma en opa plus mijn tante en ooms met kids waren onderweg, mijn eigen ouders plus nog wat mensen voor mij onbekend in de droom zaten dus in de huiskamer beneden.

Ineens krijg ik het koud en kijk om me heen en zie langs mij heen de trap opschieten mijn oma, mijn moeder liep net ook op de trap en begint te huilen (mijn moeder zeer gevoelig voor het zien van dode mensen) kijkt mij aan en ik zeg ja ze gaat mijn dochter helpen met mijn leven. Wat ik daarna voel is een enorme angst, mijn oma heeft in dit leven veel verkeerd gedaan denk ik en vraag of ze haar willen helpen naar het hiernamaals. Mijn moeder kijkt me aan en ik zeg tegen mijn moeder dat het goed is en ze is weg ze heeft een nieuwe taak en ze is hier dood.

Daarna ga ik terug naar de auto van mijn opa en oma en zie me oma levensloos liggen dus en schrik zoals vaak wakker.

Ik zelf hoop dat dit gewoon een nachtmerrie was en dat het niet uitkomt, maar goed daarom vertel ik het de tweakers en niet mijn familieleden om extra angst op te zetten, mijn vriendin heb ik wel wakker gemaakt. Ja ik moet snachts toch mijn ei kwijt.

En nu maar afwachten, en hopen dat ik het deze keer toch echt bij het verkeerde eind heb. Want ja raar dromen doet iedereen wel is, en zelfs ik dus daar hoop ik deze keer wel op, het probleem was dat hij erg duidelijk was en dat voorspeld meestal niet veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

oke, bedankt new age, ik zal het opslaan en kijken of ike r kommentaar op kan leveren en misschien wat vragen kan stellen.
Ik wens je in iedergeval wel alvast veel sterkte.
miischien kom ik later nog terug op jou berichtje. Denk er om, alsje iets door krijgt, vertel het.

hetisik, btw, mijn echte naam is Novardi, aangenaam.

Ps ik wou je nog een ding vragen, als je wakker wordt of wanner je iets doorkrijgt, kijk hoelaat het is en schrijf de tijd op. Vraag ook aan je ouders als hun iets merken om de tijd van de gebeurtenis op te schrijven. oja, en ook de datum met het jaar natuurlijk daarbij, en schrif ook op wie allemaal iets gemerkt hebben.

alvst bedankt.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

en nog iets, zou je mij eens precies dat patroon uit willen leggen?

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi even voorstellen dan maar ik heet Dennis, nog even over de tijd het was precies 3 uur toen ik wakker werd en mijn vriendin ermee lastig valde :)

Maar goed ik zal je gewoon op de hoogte houden, en op te schrijven hoef ik deze dromen niet omdat deze een paar dagen duidelijk in mijn geheugen staan, omdat ze zo duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat patroon is dat ongeveer om de 4 a 6 weken een droom krijg, onafhankelijk of deze toekomst herbergt of een waarschuwing of een uitleg over iets waar ik niet uit kom op persoonlijk gebied. Soms is het ook een droom die nergens op slaat, maar meestal zit die tussen die 4 a 6 weken, dan krijg je zo iets dat ik bart veldkamp zie en mensen om hem staan de lachen en dan vraag ik waarom lachen jullie allemaal? En dan krijg ik een antwoord omdat er een smurf op zijn neus zit. Dus dat slaat echt nergens op. Maar die zijn dan ook niet zo duidelijk als degene die een deel van de toekomst herbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

oke bedankt!! humor dat van bart veldkamp haha :)

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien is hier op GOT wel iemand die dromen kan verklaren? Dan heb ik er nog wel een paar. Kan misschien leuk zijn om dromen van mensen hier te gaan verzamelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 03 december 2001 00:17 schreef NewAgePerformance het volgende:
Misschien is hier op GOT wel iemand die dromen kan verklaren?
Iedere keer als droomverklaring ter sprake komt, gaan mensen er van uit dat er een standaard set met symbolen is. Dit is niet zo; droomverklaring kun je alleen maar voor jezelf doen.

Het enige wat je moet doen, is kijken welke betekenis alle symbolen die in jouw droom voorkomen, voor jou hebben. Ik zal het even uitleggen.

Symbolen? Hoe bedoel je?

Je droomt dat je aan het zwemmen bent en dat je ineens onderwater getrokken wordt door een 'onzichtbare kracht'.

Volgens de 'standaard' verklaringen zou het dan zo zijn dat je min of meer ten onder zal gaan aan de overvloed van gebeurtenissen in je leven.

Volgens je eigen (meer valide) symbolenset kan heel goed gelden dat je water ziet als de wereld en het bestaan onder water (het staan op de bodem van de zee) als sterk staan in het leven. Dan zou diezelfde droom dus betekenen dat het ontzettend goed gaat in je leven.

En hoe kom ik er nu achter wat de symbolen voor mij betekenen?

Dat is niet al te ingewikkeld en bovendien ook nog eens ontzettend leuk.

Je moet zorgen dat je goed onthoud wat je iedere dag gedaan hebt. Denk niet aan wat je wilt doen met alles wat er op een dag gebeurt, maar denk alleen aan wat er gebeurt is. Noteer het desnoods in een dagboek.

Je dromen worden veelal gebruikt om middels symboliek de onopgeloste gebeurtenissen van de voorgaande dag te verwerken. Wanneer je dus wakker wordt schrijf je je droom op (meteen een goede training voor lucid dreaming, wat hier overigens niets mee te maken heeft).

Nu moet je een link gaan leggen tussen de gebeurtenissen van de vorige dag en de droom die je gehad hebt. In het begin gaat dat misschien wat stroef, maar hoe vaker je het doet, hoe sneller je het verband kan leggen.

Kun je daar ook een voorbeeld van geven?

Vooruit dan maar weer. :P

Eigenlijk is er een soort inzicht voor nodig, iets wat iedereen heeft, maar niet iedereen gebruikt.

Gebeurtenis: Ik heb ruzie gehad met mijn vriendin, zij vindt dat ik niet genoeg tijd meer voor haar heb. Ze denkt dat ik geen interesse in haar meer heb.

Droom: Ik loop over straat, ik struikel en ineens ben ik aan het verdrinken in een grote zee, terwijl ik van mezelf weet dat ik prima kan zwemmen. Ik zie iemand in een wit gewaad over het water lopen, deze persoon negeert mij.

Hoe koppel je nu de droom en de gebeurtenis?

Het over straat lopen, struikelen, en verdrinken terwijl je weet dat je kan zwemmen, is (in een algemene situatie - en ook in mijn situatie hier) een symbool van 'denken dat je sterk staat, terwijl je zal vallen en niet meer overeind kan komen'. De persoon die over het water loopt (andere mensen symboliseren in je dromen altijd delen van je eigen persoonlijkheid. Je moet kijken welk gevoel iemand bij jou oproept en die persoon als droomsymbool koppelen aan dat deel van jouw persoonlijkheid). Die persoon negeert mij; het witte gewaad geeft een soort 'puurheid' aan. Dit wil dus zeggen dat ik denk dat ik het goed doe, maar als het misgaat negeer ik het, en dat gaat dus fout.

Ik hoop dat het voor iedereen wat duidelijker geworden is. :)
Als er vragen zijn dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

Kyori, je weet dat ik altijd achter jou sta met wat je zegt, maar heb je niet een simpler voorbeeld lol??!!
]\
Oh en nnieuw age, ik vraag het idereen persoonlijk over zijn dromen, er is een hele goede reden waarvoor ik dat doe, ik kan jet het misschien via icq vertellen ofzo, maar niet via deze draad, en pleaze zeg niks meer over je voostel in deze draad.
maar blijf wel doorgaan met het posten van jouw dromen!!

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voorstel :? Ok dan moet ik waarschijnlijk even terug lezen, ben nu namelijk op een pc van de broer van mijn vriendin win2000 aan het installen vanaf hd zonder smartdrive ajoo lang leve de langzaamheid, dwz ik slaap :Z.

Maar goed ik wil of tenminste ik weet dat zeker dat ik met Fused over een paar jaar onderzoek wil doen, hij zei in een andere draad dat hij heel secuur en netjes te werk gaat, en met hem wil ik weleens gaan testen op mij als ik alles wat verder onder controle hebt dit kan best nog wel een paar jaar duren, en hopen dat fused dit leest alhoewel ik dat wel verwacht, dus wat zeg je ervan fused, ik hou nu alles netjes bij wat ik meemaak en schrijf alles op en over een paar jaar als ik volgens de gene zeide verder ben kunnen we het gaan onderzoeken in hoeverre het mogelijk is om telepathie en dergelijke dus ook toekomst voorspellingen te doen.

Dat lijkt me nou leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

toekomst voorspellen is niet eenvoudig, althans, niet op jezelf, dde meest geleerde mensen in de levenslessen hebben het nog best wel af en toe mis.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 27 november 2001 17:59 schreef NewAgePerformance het volgende:

Het hiernamaals?
Eigenlijk zou de plaats waar baby's vandaan komen dan het hiervoormaals moeten heten :).
Nee niet directe aanwijzingen wel dromen en dergelijke waar ik dit uitgelegd kreeg en van andere paranormalen mensen. Kijk dit hoeft natuurlijk niet waar te zijn, dat ben ik met je eens dat het betwijfelbaar is. Maar het word mij ook maar verteld door dromen. Want als de helft van mijn dromen voorspellend zijn en alles daarvan komt gewoon uit, 1/4 van mijn dromen gaan over mezelf en zijn bij lange na niet zo duidelijk, tot erg vaag! En 1/4 van de dromen zijn enorm duidelijk en beweeg ik vrij terwijl ik kan communiceren met andere mensen in mijn droom gewoon vanuit eigen wil (lucide dus) en de dingen die mij daar verteld worden ook waarheid (voorspelling in zitten) en uitleg over het hiernamaals ed. Dan zit er voor mij enige waarheid in.
Jaja... Maar is het niet veel logischer om dan aan te nemen dat de dingen die je verteld worden niet uit een andere wereld, maar uit jezelf komen? En wat heeft dit te maken het de vraag of de ziel ergens vandaan komt tijdens de geboorte (want dat was mijn vraag...)?
Die vond ik leuk :) Herriner jij je nog iets van je geboorte? En/Of een baby praat ook erg veel over het hiernamaals. Volgens mij kunnen baby's trouwens niet praten. Waarom zien sommige mensen zwangere vrouwen altijd stralen?
Ik bedoel ook niet ervaringen van mensen die het zelf meegemaakt hebben, maar eerder dingen als: iemand in de buurt die vreemde dromen krijgt als er binnenkort ergens in de buurt een baby geboren wordt.

Dat hoor je nooit, maar wel dingen die met de dood te maken hebben: iemand heeft een droom (of visioen) en de volgende dag had ze zichzelf opgehangen.
Kijk naar boven mijn dromen zijn ver weg van deze wereld omdat ze niet te verklaren zijn. Tenminste voor de wetenschap niet. Dus paranormaal?
Paranormaal is dat wat niet te verklaren is voor wetenschap??? Dus is het feit dat elk getal te schrijven is, als som van 2 priemgetallen is ook paranormaal? En dat alle perfecte getallen even zijn, en het aantal ogen dat ik gooi met een dobbelsteen zijn ook allemaal paranormale zaken?
Jep alleen ik geloof niet in de bijbel in zijn huidige vorm. :P
En jouw interpretatie is ineens glashelder en volstrekt vrij van dubbelzinnigheden waar je alles uit kan halen??? Lijkt me vrij onwaarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 05 december 2001 13:29 schreef Sandalf het volgende:

Eigenlijk zou de plaats waar baby's vandaan komen dan het hiervoormaals moeten heten :).
Zo zou het kunnen heten, maar dan heet deze 'plaats' het hiervoormaals, wanneer je op die plaats bent, aangezien we min of meer een rondje lopen (fysiek leven -> lichaam sterft -> tussentijd -> fysiek leven -> enzovoorts).
Jaja... Maar is het niet veel logischer om dan aan te nemen dat de dingen die je verteld worden niet uit een andere wereld, maar uit jezelf komen? En wat heeft dit te maken het de vraag of de ziel ergens vandaan komt tijdens de geboorte (want dat was mijn vraag...)?
De ziel bevindt zich in die wereld waar jij bent na je fysieke dood en voor je volgende incarnatie (let wel: ik geloof in reïncarnatie, en redeneer dus vanuit dat perspectief). Aangezien wij niet de enige planeet zijn waar leven is, en de hoeveelheid bevolking per planeet kan veranderen (breng een 'zware' atoombom tot ontploffing en we hebben ineens heel erg veel zielen zonder lichaam), is dit de meest logische verklaring voor de 'aanvoer' van zielen op onze planeet, met het toenemend aantal bewoners.
Paranormaal is dat wat niet te verklaren is voor wetenschap??? Dus is het feit dat elk getal te schrijven is, als som van 2 priemgetallen is ook paranormaal? En dat alle perfecte getallen even zijn, en het aantal ogen dat ik gooi met een dobbelsteen zijn ook allemaal paranormale zaken?
* Anoniem: 35113 schiet in de lach *

Dan zou de 'paranormale' wereld wel erg vreemd worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

jaa, humor, als je paranormaal zo defineert, ja dan wel ja haha, das een hele goeie lol!!

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

[..]

Vertel jij mij dan maar eens hoe jij dat ziet dat die dingen vanuit jezelf hoe en waarom? Waarom ik zulk soort echte dromen heb die dus uitkomen, en dromen heb die veel verder gaan over het praten met mensen die niet meer leven waar ik gewoon volledig controle heb over mijn spreken en wat ik wil zeggen. (volledig lucide) En dat ik mensen dingen heb zien doen terwijl ik boven lag te slapen.

En omdat ik bepaalde dingen heb gevraagd weet ik dus vanuit mijn dromen dat de ziel ergens vandaan komt. Omdat als ik een voorspellende droom heb ze lucide zijn ik weet vaak niet wat ik ermee aan moet dus vaak blijf ik kijken en op 1 punt staan maar soms gaat het er heftig aan toe en loop ik ook door me droom om te kijken wat er achter de droom zit. Ook hierbij kom je mensen tegen die dood zijn en je iets vertellen waar je erg vreemd tegenaan kan kijken als je wakker word.

Als dat allemaal uit mezelf komt dan wil ik wel weten hoe ik sommige situaties dus ook over mensen die hier niet meer leven, hoe ik daar dus aan kom. Zelf projectie met een voorspellend tintje, of nog leuker zelfprojectie van mijn zelfbeeld naar een andere kamer toe waar ik mijn vader dingen zie doen en hem de volgende ochtend naar vraag terwijl ik lig te maffen. Vreemd.
Ik bedoel ook niet ervaringen van mensen die het zelf meegemaakt hebben, maar eerder dingen als: iemand in de buurt die vreemde dromen krijgt als er binnenkort ergens in de buurt een baby geboren wordt.

Dat hoor je nooit, maar wel dingen die met de dood te maken hebben: iemand heeft een droom (of visioen) en de volgende dag had ze zichzelf opgehangen.
Dat is vrij simpel die verhalen zijn er wel dat ze kinderen geboren zien worden, maar dat heeft niet zo een impact op je verdriet ik denk eerder dat dat het is.

En de vrouw die ik zag die zich dus ophing is +/- 5 minuten na haar dood verscheen op mijn kamer, en dat is dus wat mij bevreemde, is zoals ik ergens heb gelezen daar net: I See DEAD people, when I am awake and when I am at sleep.

Zo dus hoe komt dat? En de volgende ochtend kregen mijn ouders te horen, dus ik daarna ook, dat die vrouw zich had opgehangen. Op dat tijdstip dat ik haar ik zag. En dat deed bij iedereen de haren recht overeind staan, en nog vreemder is ik had opzich totaal geen emotionele band met die vrouw want in heel mijn leven had ik haar maar 2 keer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

hah precies, leg maar eens uit!!! :)

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja lijkt me ook wel fijn als de kritische mensen hierop een mening geven, wat zou er nog meer voor verklaringen kunnen zijn die binnen de wetenschap passen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27784

Op zondag 25 november 2001 20:05 schreef NewAgePerformance het volgende:

Valt dit te verklaren of is dit gewoon vreemd?!
dat je iets meemaakt wat je niet kan verklaren wil alleen zeggen dat jij het op dat moment niet kan verklaren; het menselijk brein is nu eenmaal niet almachtig. het wil niet zeggen dat wat je hebt meegemaakt principieel onverklaarbaar is.
het komt wel vaker voor dat iets in eerste instantie niet verklaart kon worden, maar later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

tja, misschien wel, misschien niet.

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 06 december 2001 23:01 schreef NewAgePerformance het volgende:

Vertel jij mij dan maar eens hoe jij dat ziet dat die dingen vanuit jezelf hoe en waarom? Waarom ik zulk soort echte dromen heb die dus uitkomen, en dromen heb die veel verder gaan over het praten met mensen die niet meer leven waar ik gewoon volledig controle heb over mijn spreken en wat ik wil zeggen. (volledig lucide) En dat ik mensen dingen heb zien doen terwijl ik boven lag te slapen.
Waarom die dingen precies uit jezelf komen weet ik niet, maar belangrijk is dat het niet per se een reden HOEFT te hebben. Waarom mensen onderbewust aan bepaalde dingen denken weet ik ook niet, maar dromen zijn gewoon een verwerking van (onderbewuste) gedachten waar je tijdens de dag niet aan toe bent gekomen.

Je laat in een droom je gedachten volledig de vrije loop. En waarom zou de gedachte dat je vader bepaalde dingen deed beneden NIET bij je opkomen? Je droomt over je vader die beneden zit en je bedenkt daar (in je droom) dingen bij die zouden kunnen gebeuren. En dat het dan ook uitkomt, dat is niets meer dan toeval.

Vergeet trouwens niet dat jij je vader goed kent en dus aan de hand van wat je van hem weet heel accuraat kan voorspellen wat hij logischerwijs zou kunnen doen als hij beneden is! Dat maakt het feit dat het uitkwam alweer een stuk minder toevallig.

Het voorspellen wat mensen doen, aan de hand van wat je van hen weet heeft naar mijn mening veel meer met sociale intelligentie, dan met paranormale vermogens te maken.

En dat je droomt over mensen die niet meer leven zal er wel mee te maken hebben dat je (onbewust) veel met dat soort zaken bezig bent.
En omdat ik bepaalde dingen heb gevraagd weet ik dus vanuit mijn dromen dat de ziel ergens vandaan komt. Omdat als ik een voorspellende droom heb ze lucide zijn ik weet vaak niet wat ik ermee aan moet dus vaak blijf ik kijken en op 1 punt staan maar soms gaat het er heftig aan toe en loop ik ook door me droom om te kijken wat er achter de droom zit. Ook hierbij kom je mensen tegen die dood zijn en je iets vertellen waar je erg vreemd tegenaan kan kijken als je wakker word.
Maar vergeet niet dat je hele droomwereld door jouw eigen hersenen bedacht is! Je kan er dus geen externe waarheden uit halen! Mensen die je in je droom dingen vertellen, zeggen alleen maar wat jij bedenkt dat ze zeggen!
Als dat allemaal uit mezelf komt dan wil ik wel weten hoe ik sommige situaties dus ook over mensen die hier niet meer leven, hoe ik daar dus aan kom. Zelf projectie met een voorspellend tintje, of nog leuker zelfprojectie van mijn zelfbeeld naar een andere kamer toe waar ik mijn vader dingen zie doen en hem de volgende ochtend naar vraag terwijl ik lig te maffen. Vreemd.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook vreemd :). Maar er moet gewoon een wetenschappelijke verklaring voor dit soort zaken zijn.
En de vrouw die ik zag die zich dus ophing is +/- 5 minuten na haar dood verscheen op mijn kamer, en dat is dus wat mij bevreemde, is zoals ik ergens heb gelezen daar net: I See DEAD people, when I am awake and when I am at sleep.
Tja, vreemd idd... Maar als je (zoals je zegt) veel over dode mensen droomt, dan maakt dat de kans dat er een keer echt eentje overlijdt wel groter...

En daarbij komt dat je, hoewel je die vrouw niet goed kende, toch een redelijk depressieve indruk van haar kreeg. Die indruk is blijven hangen en je hebt dat zelf in je droom geëxtrapoleerd naar een zelfmoord. Wel heel curieus dat het dan ook daadwerkelijk gebeurd...

Maarja, er gebeuren wel meer vreemde dingen. Ik probeer niet overal meteen allerlei paranormale dingen achter te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar als je alles bijelkaar neemt is het gewoon vreemd:

En ik heb wel vaker mensen gezien die niet meer leefde ook als wakker was.

Dus opzich weet ik niet wat het is als je het gewoon rationeel bekijkt. Het klopt voor geen meter. Dan kan het extreme mensen kennis zijn, dan ben ik wel 1 van de extremere in mijn soort. :)

En ik heb meer uittredingen gehad met meerdere personen daarover gepraat en allemaal waar, dus mijn hersenen zouden extreem goed kunnen nadenken wat ieder persoon doet en draagt op die avond, en/of je kan je misschien wel verplaatsen in gedachte? Hersenen werken ook op een soort van energie toch? Wie zegt dat die energie zich niet kan verplaatsen?

Ik gooi het als ik alles bijelkaar pak niet meer op toeval, want ik ken maar weinig (heel weinig) mensen die zulk toeval keer op keer hebben. Hehe dan heb ik dus meer kans op de loterij, ik ga toch maar eens meedoen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41542

Dat is eigenlijk wel logisch. Een sterfgeval is vaak een wat traumatischere ervaring voor de ziel dan een geboorte. Het hoeft trouwens niet perse traumatisch te zijn, ik heb het ook wel eens mee gemaakt dat een pas overleden vriend afscheid van me kwam nemen.

Ik kan me herinneren dat iemand hier gezegd heeft dat hij graag paranormale gaven zou willen hebben. Persoonlijk ben ik blij dat ik ze zelf later heb ontwikkeld. Eigenlijk zou ik de term paranormaal liever vermijden, want eigenlijk vind ik het best normaal. Iedereen kan dat soort dingen opvangen, als je je er op concentreerd (moet je natuurlijk wel weten waarop je je moet concentreren, of te wel, enige oefening kan geen kwaad :)) Persoonlijk heb ik het alleen als ik me er op concentreer. Een heel enkele keer gebeurt het me wel zo maar eens, zoals die vriend die gedag kwam zeggen terwijl ik aan het fietsen was.

* henkie196 denkt dat het bedtijd is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 12:48
Op woensdag 12 december 2001 05:11 schreef henkie196 het volgende:

[..]
Eigenlijk zou ik de term paranormaal liever vermijden, want eigenlijk vind ik het best normaal. Iedereen kan dat soort dingen opvangen,
* henkie196 denkt dat het bedtijd is :+
Ik zelf vind het ook een raar woord,je kan het beter intuitie en inzicht noemen.
Net als het woord onderbewustzijn,is eigenlijk net zo iets al de handeling ademen en knipperen met je oogleden > doe je ook onbewust.Ik noem het maar je boven\hogerbewustzijn.

Zo houd ik me ook niet bezig met het paranormale/ocultisme maar met Esoterie en Levenskunst :)

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

Wow, dus new age is een dromen tovenaar, wat hij droomt komt uit!! wat hij met zijn hersenspinsels maakt komt in het echt uit!! wow we hebben een God onder ons!! :) :Y)

New age, mag ik jou even wat vragen, ik heb geen geld, zou je mij te samen willen dromen met een mclaren F-1? *D

Ik zit een beetje te spotten eigenlijk, dat is niet goed, maar die verklaring die sandalf geeft,ja ik weet het, hij zegt dat hij het ook vreemd vind, maar die verklaring is best wel raar en toch wel niet echt goed. Kan het niet echt bewijzen, maar de conclusie die eruit komt rollen, tja......

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 09:52 schreef hetisik het volgende:
Wow, dus new age is een dromen tovenaar, wat hij droomt komt uit!! wat hij met zijn hersenspinsels maakt komt in het echt uit!! wow we hebben een God onder ons!! :) :Y)

New age, mag ik jou even wat vragen, ik heb geen geld, zou je mij te samen willen dromen met een mclaren F-1? *D

Ik zit een beetje te spotten eigenlijk, dat is niet goed, maar die verklaring die sandalf geeft,ja ik weet het, hij zegt dat hij het ook vreemd vind, maar die verklaring is best wel raar en toch wel niet echt goed. Kan het niet echt bewijzen, maar de conclusie die eruit komt rollen, tja......
:Y) zo wel erg cool zijn. Maar ik vermoed dat het dat ook niet is. Want zou wel erg zijn als mijn dromen uitkomen omdat ik ze droom. Whoezie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

Stel je voor en je bent in een kwade bui, dan ben je straks een psychopaat!!

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42998

volges mij heeft dit topic psychisch en heeft het 0% met paranormale shit te maken.
Hier wil ik even bij zeggen dat ik nerges in geloof, nog nooit iets onverklaarbaars mee heb gemaakt, nooit een deja vu gehad en vrijwel nooit droom. :D
(ja ik heb wel een leven)
maar ik denk als je een geest ziet lopen of iets dergelijks dat het gewoon een vergissing van je hersens is en niet iets onverklaarbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 19:06 schreef Mini-bad het volgende:
volges mij heeft dit topic psychisch en heeft het 0% met paranormale shit te maken.
Hier wil ik even bij zeggen dat ik nerges in geloof, nog nooit iets onverklaarbaars mee heb gemaakt, nooit een deja vu gehad en vrijwel nooit droom. :D
(ja ik heb wel een leven)
maar ik denk als je een geest ziet lopen of iets dergelijks dat het gewoon een vergissing van je hersens is en niet iets onverklaarbaars.
Lees heel het topic eens door er zitten nog wel meer rare verklaringen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

uhh, een echte extra sceptisch iemand??!

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34056

Ik werd een keer wakker met een heel raar voorgevoel, een uurtje later zet ik de tv aan en hoor dat er een sport vliegtuigje in ons dorp is neergestort.
Die ochtend zij ik nog tegen me vader:
ik heb het gevoel dat er vandaag iets bijzonders gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28446

Is ignorance really a bless?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:23

Tachyon

pop the glock

Op zondag 16 december 2001 02:22 schreef baantje het volgende:
Nee, maar ignorance is bliss... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 02:22 schreef baantje het volgende:
Ligt eraan wat je ignored ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28446

Op maandag 17 december 2001 07:52 schreef NewAgePerformance het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je ignored ;)
ignorance betekent toch onwetenheid..? dus je antwoord klopt dan niet helemaal toch?
tenzij die grappig bedoeld was, dan is ie goed geantwoord.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 00:51 schreef baantje het volgende:

[..]

ignorance betekent toch onwetenheid..? dus je antwoord klopt dan niet helemaal toch?
tenzij die grappig bedoeld was, dan is ie goed geantwoord.. :)
Het was gein, maar er zijn hier maar weinig mensen die onverklaarbare dingen hebben meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38690

whow deze dingen zijn eg creepy!!!
of zitten jullie nou uit jullie nekken te lullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41542

Op woensdag 19 december 2001 21:58 schreef NewAgePerformance het volgende:

[..]

Het was gein, maar er zijn hier maar weinig mensen die onverklaarbare dingen hebben meegemaakt.
Of misschien vinden we die dingen niet zo onverklaarbaar. Alhoewel ik in jouw geval moet zeggen dat ik dat niet met mijn logica kan uitleggen. Wat jij ziet zal allemaal wel een reden hebben, anders had je het niet te zien gekregen.
BTW dat jij iemand ziet die net dood is gegaan is voor mij niet iets onverklaarbaars, alleen kan je je afvragen wat ze je wilde vertellen.
En wat verwacht je nou eigenlijk van de mensen hier op GoT :? 32.000 gebruikers is nou ook weer niet zoveel, en de meeste kijken waarschijnlijk niet eens in deze sectie. Dus dat er niet zoveel mensen bijzondere ervaringen hebben meegemaakt, is dan ook weer niet zo bijzonder. Het zijn vaak ook een bepaald soort mensen dat op GoT kijkt, moet je eens bij m'n moeder op een theekransje kijken. Vreemde ervaringen te over ;)
Op woensdag 19 december 2001 22:06 schreef mr.oncreatief het volgende:
whow deze dingen zijn eg creepy!!!
of zitten jullie nou uit jullie nekken te lullen
Sterk punt. Goeie argumenten ook. Ik denk dat je me hebt overtuigd. Echt een wezenlijke bijdrage aan deze draad. LoL ;)
Pagina: 1