Problemen met m'n harddisk... Is ie gecrasht?

Pagina: 1
Acties:

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 22:16
Volgens mij is mijn IBMpje gecrashed ofzo. (40 GB - besteld op Gistron)

Mijn PC liep vast, ik wil resetten en ik kom windows niet meer in. In DOS kon ik partitie C niet meer op, D nog wel.
(C is 10 GB met Windows erop en D was 30 GB)
Formatteren kon ik ook niet, heb toen maar met FDISK de partities verwijders en opnieuw aangemaakt. Kon toen C (weer 10 GB) wel formatteren (duurde wel bijna VIJFTIEN (15!) uur omdat ie allemaal beschadigde clusters tegenkwam).
Heb nu weer Win98 werkend op partitie C, zonder problemen tot nu toe.
Maar partitie D kan ik niet formatteren, geeft ie foutmelding over beschadiging :( :(

Iemand tips?
Of gewoon terugsturen, ik heb nog garantie.

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Klinkt als terugsturen

• Sine
  • Laatst online: 22:50
Gewoon opsturen die hap ...

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Gewoon een RMA-nummer aanvragen en terugsturen.
Heb ik ook gedaan met m'n DTLA 307045 .
Hij ligt nu bij IBM en binnenkort wordt er vervanging teruggestuurd ( hoop ik )

<edit> Oh ja, ik had dus ook bad sectors

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

terugsturen, en misschien kun je bij gistron een tijdelijke andere HD krijgen als je er nu geen meer hebt...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Je kunt hem dus wel het beste naar IBM zelf sturen. Dat gaat vaak wat sneller dan via de winkel.

Kost je paar pieken verzendkosten, verder nix.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 19:55 schreef 2Dutch2 het volgende:
terugsturen, en misschien kun je bij gistron een tijdelijke andere HD krijgen als je er nu geen meer hebt...
Forget it, aan zulke dingen doet Gistron niet, voor zoiets zul je naar de wat duurdere zaken moeten die wel goede service bieden

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 14:40
Als je het maar laat om het naar Gistron terug te sturen...

Reden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/317907
Op zondag 25 november 2001 19:55 schreef 2Dutch2 het volgende:
Daar hoef je bij Gistron absoluut niet op te rekenen :(

* zork wacht al minstens 10 weken op z'n hdd :(

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Download drive fitness test van ibm... ff zoeken op google.. en hiermee kan je je hd low-levelen. Als ie het dan weer doet heb je geluk, maar als ie binnen een maand weer gek doet, moet je m terug sturen

Verwijderd

Hier kan je een RMA aanvragen en verdere instructies krijgen:
http://www.storage.ibm.com/warranty

Hier kan je je RMA checken:
http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma51.jsp

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 18:49
www.storagereview.com -> Reliability Database

Klaar.

Verwijderd

Je zou ook even kunnen kijken of jet het met DriveFitness van IBm zelf kunt oplossen. Ik heb zelf ook een IBm HD en dit soort problemen ook wel es gehad (Ook met andere merken HD's trouwens!) Op de een of andere manier raakt de boel zo fucked up dat niets meer helpt. Ook gewoon fdisk niet. Er zit dan niets anders meer dan met behulp van dat DriveFitness programma'tje allemaal 'nullen' naar de mbr te laten schrijven. Hierna heb ik altijd mijn hardeschijven weer gewoon kunnen gebruiken. Mijn ervaring is dat als het eenmaal werkt het ook goed werkt en zolang je nog bezig bent met het installeren van OS-en of bootmanagers er van alles mis kan gaan wat de vorige keer nog gewoon goed ging. Let wel, bij het schrijven van die 'nullen'naar de mbr ben je dus gegarandeerd alles kwijt wat op de hd stond.

windows:
http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/dft32-v230.exe

Linux:
http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/dft-v230img.bin

• QuestGamer
RMA wat is dat precies en wat heb ik aan die sites?

Verwijderd

Als je je HDD naar Ome IBM wilt terugsturen, heb je een RMA-nummer nodig. ( Return Material Authorization )

Dan weet hij dat je HDD eraan komt. Als je eenmaal een RMA-nummer hebt en je HDD is onderweg, dan kan je de status checken via http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma51.jsp

Bij mij is de status momenteel : The returned defective hard disk drive was received and the replacement hard disk drive has not been shipped yet
<edit> helft vergeten

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

IBM roelt!

Putting the bit in Biton since 1997

• QuestGamer
Op zondag 25 november 2001 20:14 schreef Whisper het volgende:
Als je je HDD naar Ome IBM wilt terugsturen, heb je een RMA-nummer nodig. ( Return Material Authorization )

Dan weet hij dat je HDD eraan komt. Als je eenmaal een RMA-nummer hebt en je HDD is onderweg, dan kan je de status checken via http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma51.jsp

Bij mij is de status momenteel : The returned defective hard disk drive was received and the replacement hard disk drive has not been shipped yet
<edit> helft vergeten
Ok bedankt dat duidelijk. Doe ik dat maar als het progje wat ik nu download niet helpt (tip van iemand in dit topic geloof ik? *D )

• tslh
  • Laatst online: 15-11-2025
RMA nummer is iets van Return Materials Authorisation. Oftewel; dat de leverancier je een nummer geeft zodat de mannen in het magazijn waar de defecte spullen terugkomen weten wat ermee aan de hand is. Anders kun je je voorstellen dat pakjes 'verdwijnen' teruggestuurd worden omdat niemand weet waar het vandaan komt of wat ermee mis is.... Maar goed..... Nu even mijn persoonlijke mening: ik zou NOOIT, NOOIT, NOOIT, NOOIT een harde schijf die er 15 uur over doet om te formateren en allemaal beschadigde clusters geeft 'herstellen' met een low level format of een of andere repareerprogramma... En dan een maandje aankijken of hij weer gek doet en dan terugsturen? Die HD die jij daar nu hebt is onbetrouwbaar. Punt. Terug ermee voordat hij het weer een tijdje goed lijkt te doen en dan crashed als je het het minst kunt gebruiken.... En dat gaat hij doen: dat beloof ik je......

• QuestGamer
Op zondag 25 november 2001 20:20 schreef tslh het volgende:
ik zou NOOIT, NOOIT, NOOIT, NOOIT een harde schijf die er 15 uur over doet om te formateren en allemaal beschadigde clusters geeft 'herstellen' met een low level format of een of andere repareerprogramma... En dan een maandje aankijken of hij weer gek doet en dan terugsturen? Die HD die jij daar nu hebt is onbetrouwbaar. Punt.
Daar zit wel wat in ja, maar het LIJKT alsof hij nu weer normaal doet... Maar jij zegt dat het zo weer fout kan gaan? :(

• tslh
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik heb zelf gewerkt in diverse computerzaken en computers gebouwd en werk nu bij een computerdistributeur. Mijn ervaring is echt dat als zoiets kwetsbaars als een HD eenmaal zulke storingen heeft (gehad) dat hij dan niet meer te vertrouwen is. Als je nog garantie hebt (en dat heb je) dan moet je hem gewoon laten repareren (=vervangen). Zelfs al doet hij het een tijdje goed dan zou het OOK nog kunnen dat hij buiten de garantie defect gaat raken en dan ben je nog verder van huis....

• pelican
  • Niet online

pelican

Mijn 3e 45 gig IBM uit de 75gxp serie overleden vandaag ;(

IBM harde schijven slecht?

Mah, het "ja" komt er steeds makkelijker uit :)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:23

GaMbiNo

1337

Beetje domme topictitel |:(
Alleen omdat jouw IBM schijfje de geest geeft wil nog niet zeggen dat alle IBM schijfjes slecht zijn. :(

Volgende keer misschien ff een iets duidelijker en minder flamerige topictitel?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel even wat neutraler gemaakt ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• QuestGamer
Op maandag 26 november 2001 17:28 schreef GaMbiNo het volgende:
Volgende keer misschien ff een iets duidelijker en minder flamerige topictitel?
Hoezo niks dom. Ik hoorde van heel veel mensen dat IBM's kapot gaan en zoals hier te lezen is ben ik niet de enige!
Kennelijk zijn ze gewoon sneller kaduuk dan anderen!

Maar eh hij doet het nu weer, voor hoe lang is de vraag natuurlijk maar ik heb nog 10 maanden garantie ofzo dus haast heeft het niet.
Vandaag nog 0 problemen gehad, ook geen beschadige clusters meer met Scandisk (eerst superveel).
Dat progje van IBM heeft wel geholpen.

Pagina: 1