Reactie op Bandiet.... .... ....
Allereerst ff dit: tof dat je nu wel een volwassen post maakte,
meneer 
(geen flame!)
Ja, ik voelde me aangevallen door je, maar nu......zand erover. Ook mijn excuses voor de kleinerende reactie.
Ten tweede: ik wordt zo moe van het feit dat mensen denken dat wat je voor een piek koopt even goed is als (bijna) hetzelfde van een knaak. Dit baseren ze vaak op hoe iets er uit ziet. Ik sta zelf dagelijks in een DHZ-winkel en ik moet dat elke dag weer uitleggen. Het verschil in prijs tussen een plaat watervast en gewoon interieurmultiplex is enorm groot.Buiten die prijs is het enige verschil, de lijm die wordt gebruikt. De ene lost dus op in water, de ander niet. Ze zien er wel hetzelfde uit, dus de mensen begrijpen het niet. Zelfs als ik ze dat vertel, geloven ze me nog niet. Uiteindelijk gaan ze met een plaat interieur de deur uit om het vervolgens te gaan gebruiken in de badkamer of zelfs buiten

Dit hele verhaal geldt (in dit geval) ook voor cd-r`s.
Jij zei in je eerste post:
De Silver Premiums van Philips komen hier onderandere vandaan. Realiseer je dat er maar een stuk of 8 fabrieken zijn, en tientallen merken, maw vele merken uit dezelfde fabriek!
Je betaalt nu dus niets voor het Philips merkje, en de jewelcases uiteraard, maar je hebt wel de goede kwaliteit.
Je zegt dus letterlijk dat de cd-r`s die Taiyo Yuden onder de MERKNAAM "Taiyo Yuden" maakt, precies dezelfde zijn die Taiyo Yuden maakt onder de MERKNAAM "Philips silver premium". Ik zeg dat dat niet waar is;
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat Taiyo Yuden NIET HETZELFDE IS ALS PHILIPS SILVER PREMIUM......
en
Taiyo Yuden en That`s zijn eigen merken. Imation, Boeder(failliet dacht ik), Flipsen, Sony, Tybotech, enz zijn geen eigen merken, ze maken alleen cd-r`s voor die bedrijven.
Met "ze" bedoel ik de Taiyo Yuden-fabrieken. Ik denk dat jij het hier verkeerd leest, maar ik moet ook zeggen dat ik een wat duidelijkere zinsopbouw had moeten gebruiken. Of eventueel ipv "ze", "de Taiyo Yuden-fabrieken" kunnen schrijven.
Waarom ze niet hetzelfde zijn? Omdat Taiyo Yuden 2 verschillende dye
types heeft, te weten
type 1 en
type 2 . Het
soort materiaal wat er voor wordt gebruikt is Cyanine. Ik maak dus onderscheidt tussen SOORT en TYPE, kijk maar:
Het grootste verschil in kwaliteit zit `m in de dye. Alle cd-r`s die uit die fabrieken komt hebben de dye-SOORT Cyanine
Flipsen en Sony hebben echter het dye-TYPE 1. De rest heeft dye-type 0.
Ik denk dat je over de woordjes "soort" en "type" hebt heen gelezen. En het is echt waar, de cd-r`s die onder de naam "Taiyo Yuden" op de markt komen, bevatten absoluut het TYPE 0 en niet TYPE 1.
Conclusie: Taiyo Yuden (merk, dat wilde de topicstarter weten) is niet hetzelfde als Philips silver premium, punt.
En ja, Philips is over gegaan naar andere fabrikanten om het simpele feit dat Taiyo Yuden niet beschikt over een andere stof dan cyanine. Ritek en Mitsui kunnen wel cd-r`s leveren met een betere dye-SOORT , dus een logische stap van Philips om daar hun cd-r`s voortaan vandaan te halen. Ik heb pertinent niet gezegd dat de "Silver premiums" nu uit de Ritrrk- of Mitsuifabrieken komen. Kijk maar:
D`r zijn betere soorten zoals; phthalocyanine en advanced phthalocyanine. Deze zijn langer houdbaar, vandaar dat Flipsen is over gegaan naar andere fabrieken (Ritek en Mitsui), die deze dye`s wel maken.
Ik vermoed dan ook dat de "Silver premiums" niet meer gemaakt worden, of iig niet lang meer. Kijk maar eens naar grote cd-r handelaren, die kunnen ze niet eens meer leveren. Daar voor in de plaats zijn nu de "Silverspeeds" gekomen en die komen dus niet uit de Taiyo Yuden-fabrieken!
Als laatste dit:
Het is toch wel algemeen bekend dat Ritek budget cdr's produceert..., ga hier geen eens een link voor geven.
en dit:
PhthaloCyanine is idd de meest houdbare dye, en die wordt ook in de Ritek geproduceerd, maar de cyanine cdr's van Ritek zijn over het algemeen slecht.
Hier vind ik toch echt dat je jezelf tegenspreekt: Je vindt dat Ritek 'but'cdr`s maakt en tegelijkertijd zeg je dat ze phthalocyanine-cdr`s maken en die vind je weer wel goed.
Dat laatste is ook zo, en daar worden nou precies die nieuwe Philips-cdr`s van gemaakt!
Ik vind dat je je ook tegenspreekt door te zeggen:
Het enige waarin ik het met je eens kan zijn is dat er idd 20 ipv 8 fabrieken <http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_factories.shtml> zijn, dat neem ik dus bij deze terug.
Terwijl je het dus al met 2 dingen met me eens bent (20ipv8 fabrieken en phthalocyanine idd de best houdbare dye).
Als allerallerlaatste

: het zou een teken van zwakte zijn als ik niet de moeite zou nemen om op jou te reageren. Je moet eens weten hoelang ik hier aan heb gezeten met mn drie-en-een-halve-vinger-intyp-gezicht
P.S. is er wel eens iemand die een langere post heeft gehad?