Taiyo Yuden Spindel 80m 16X (100st) ervaringen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 17:43
Ik ben door mijn lege cdr's heen dus ga ik maar weer eens een nieuwe spindel halen.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar ervaring met:

Platinum 80min cdr (25 spindel) => bevallen mij goed.
No name 74 min cdr in jewel case => Brakke zooi, de boven laag liet snel los (na 2 jaar)

Maar nu hoorde ik dat Taiyo Yuden :? wel een goed merk is ?
ik zit er namelijk over te denken om een spindel (fl 89 + 24 porto = 113 piek voor 100 cdr's) te halen bij cdrwinkel.nl

Maar ik zie dat deze cd's geen opdruk hebben (dit vind ik zelf beter dan die reclame shit van producent, maar het komt mij wel een stuk breekbaarder :'( over)

Mijn vraag is dus eigenlijk gewoon: Zijn die Taiyo Yuden Spindels 80m 16X (100st) a 89,- goed ? of breken ze als je er over heen blaast/als je ze een jaartje of 3 hebt liggen ?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:24

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik gebruik ze pas sinds een paar maanden maar heb samen met een aantal vrienden al ruim 10 van die spindels besteld en werken erg goed en zijn niet duur.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Goedkoop is altijd duurkoop...

probeer die geburnde cd'tjes over 1.5 jaar nog maar eens te lezen... krijg je allemaal hele vreemde blauwen schermen enzo....

• Wild pigeon
Op zondag 25 november 2001 21:02 schreef nlchandler het volgende:
Goedkoop is altijd duurkoop...

probeer die geburnde cd'tjes over 1.5 jaar nog maar eens te lezen... krijg je allemaal hele vreemde blauwen schermen enzo....
Over het algemeen klopt dit inderdaad ja :(
Maar ik heb een aantal mensen wel positief over Taiyo Yuden horen praten... dus ik dacht wie weet zijn ze toch wel ok!

Maar heeft er iemand dus negatiefe ervaringen (vooral na een wat langere periode...) met taiyo yuden ?

Verwijderd

Taiyo Yuden's worden door Sony en Philips gebruikt voor hun a-kwaliteit serie, het zijn dus wel goeie cd's (althans dat mag je verwachten). Heb er zelf ook al 300 ofzow gebrand en kan er niets dan positiefs over zeggen.

Verwijderd

nee nee nee, dat is absoluut niet waar!! Taiyo Yuden is echt een kwaliteitsfabriek voor cdr's.

De Silver Premiums van Philips komen hier onderandere vandaan. Realiseer je dat er maar een stuk of 8 fabrieken zijn, en tientallen merken, maw vele merken uit dezelfde fabriek!

Je betaalt nu dus niets voor het Philips merkje, en de jewelcases uiteraard, maar je hebt wel de goede kwaliteit. Gebruik ze zelf ook, en moet zeggen dat ze goed bevallen, zero coasters. Over de houdbaarheid kan ik niet zoveel zeggen want zolang gebruik ik ze nog niet.

Kleine tip, bij opussupplies waren ze bij mij goedkoper.

Verwijderd

Doen!
Ik heb zelf de bedrukte versie (tybotech) in slimline case. En ze zijn verder wel echt gewoon exact hetzelfde hoor, ookal ziet het er zonder opdrukje wel errug cheap uit :P

Tsja, zoals cdrwinkel.com al zegt: ze zijn perfect voor autoradio's. Ze zijn van Tayo Yuden, dus je hebt 80 jaar garantie op de data (mits goed behandeld natuurlijk). En verder geen enkele misser gehad ofzo die niet goed wilde branden ofzo, maar dat heb je tegenwoordig met geen enkel merk meer dus dat is niet zo bijzonder ofzo.

• Wild pigeon
OK dan!

Bedankt voor de positieve replys *D

Dan denk ik dat ik morgen maar ff ga bestellen

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik wil die goedkope meuk niet, geef mij maar gewoon goede kwaliteits cd's zoals een goede Platinum... ik denk dat ze het op den duur langer volhouden dan andere cd's.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
Op zondag 25 november 2001 23:39 schreef hives het volgende:
Ik wil die goedkope meuk niet, geef mij maar gewoon goede kwaliteits cd's zoals een goede Platinum... ik denk dat ze het op den duur langer volhouden dan andere cd's.
Sinds wanneer zijn Platinum cdr's goed??
Ik lees regelmatig wat voor een bagger dat is.

• hives
Als ik het in een A-klas Hifi set afspeel zijn ze 10 x zo goed als andere soorten cd's.

Ik weet niet welke cd's jij gebruikt?

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 11:32

Sick Nick

Drop the top!

Simpel gesteld, ik gebruik voor mijn kopieeractiviteit (gemiddeld 15 cd's per dag) platinum en tot nu toe nog geen 1 van de meer dan 1000 gebrande platinum cd's verziekt.
Platinum = Goed en lang houdbaar
Zelfde geld voor Taiyo Yuden, zijn ook erg goed zo niet beter dan platinum. Wat niet wegneemt dat platinum ook perfect is.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
Tja, het zal wel, maar ik heb wel eens 90 min. Platinums gebruikt, en die waren niet erg goed in ieder geval.

Maarre, waarom zegt de ene dat Platinums wel goed zijn en de ander juist dat ze erg slecht zijn?

• Sick Nick
  • Laatst online: 20-04 11:32

Sick Nick

Drop the top!

Geen idee waarom, maar als ik er 1000 kan branden (met 3 verschillende branders, check specs voor type's) zonder ook maar 1 foute cd te krijgen dan lijkt het mij duidelijk of ze goed zijn of niet.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-04 14:55

Metzie

Nyaano !

Op maandag 26 november 2001 11:19 schreef Sick_Nick het volgende:
Geen idee waarom, maar als ik er 1000 kan branden (met 3 verschillende branders, check specs voor type's) zonder ook maar 1 foute cd te krijgen dan lijkt het mij duidelijk of ze goed zijn of niet.
Het goed branden van een cd wil niet zeggen dat de kwaliteit van de cd's ook goed zijn. De enige manier om uit dat uit te vinden is door cd's in een klimaatkamer te testen. (door 3 jaar langdurig gebruik te simuleren)

Maar ontopic: Tayo Yuden gebruiken we sindskort hier op het werk en ze zien er redelijk goed uit. Je kan er amper doorheenkijken ondanks dat ze blanco zijn. Lange termijn kwaliteit durf ik niks over te zeggen sinds we ze nog maar 2 maanden gebruiken... Time wil tell..

Oh, thuis gebruik ik trouwens alleen maar Philips professional gold/silver. F35.- per 25 op de zwarte markt in beverwijk.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• hives
Op maandag 26 november 2001 11:15 schreef Pontius.Pilatus het volgende:
Tja, het zal wel, maar ik heb wel eens 90 min. Platinums gebruikt, en die waren niet erg goed in ieder geval.

Maarre, waarom zegt de ene dat Platinums wel goed zijn en de ander juist dat ze erg slecht zijn?
Volgens mij heeft dat te maken met

A: de brander
B: de Cd soort van Platinum.

Ik gebruik cd's met jewel box die 16 x branden en ik heb ook cd's gehad die 24 x branden.

Ik vind die 16 x cd's sneller branden en veel betere geluidskwaliteit afleveren.
Dus ik denk ook dat er in het handeltje van platinum veel verschilt aan kwaliteit

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 11:56
Maar nu hoorde ik dat Taiyo Yuden :? wel een goed merk is ?
Taiyo Yuden is nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de CD-R. De naamsbekendheid is alleen (nogal) wat minder.

Platinum gebruik ik zelf naar volle tevredenheid, maar is in mijn ogen wel een budgetmerk...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Goedkoop is in dit geval geen duurkoop hoor |:(
Zijn echt supercd's nog niet 1 onderzetter gedraaid hierzo, heb er toch al een 50 gebrand in 4 weken ofzo...

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:03

Wimo.

Shake and Bake!

Het is idd bekend dat deze cd's ook door philips worden gebruikt. Dus je kunt ervan uit gaan dat het top kwaliteit is :7 Ik bestel volgende week i.c.m. mijn 24x lite-on ook 250 stuks op spindel :9~

Verwijderd

Hoe vaak moet ik nog zeggen dat Taiyo Yuden NIET HETZELFDE IS ALS PHILIPS SILVER PREMIUM......
Taiyo Yuden is gewoon een bedrijf die fabrieken heeft waar VERSCHILLENDE cd-r`s worden gemaakt. Taiyo Yuden en That`s zijn eigen merken. Imation, Boeder(failliet dacht ik), Flipsen, Sony, Tybotech, enz zijn geen eigen merken, ze maken alleen cd-r`s voor die bedrijven. Er is echt een verschil in kwaliteit en niet alleen maar visueel (label of niet, plastic laagje er over of niet). Het grootste verschil in kwaliteit zit `m in de dye. Alle cd-r`s die uit die fabrieken komt hebben de dye-SOORT Cyanine. Flipsen en Sony hebben echter het dye-TYPE 1. De rest heeft dye-type 0.
Cyanine is zeer goed beschrijfbaar, het is alleen niet erg lang houdbaar. D`r zijn betere soorten zoals; phthalocyanine en advanced phthalocyanine. Deze zijn langer houdbaar, vandaar dat Flipsen is over gegaan naar andere fabrieken (Ritek en Mitsui), die deze dye`s wel maken.

Ennuh...er zijn pm 20 fabrieken op deze wereld, dus geen 8...

Ik hoop dat ik jullie bij deze eens uit de droom help, dat een cd-r`tje van een knaak hetzelfde is als 1 van een piek |:(

Verwijderd

Tayo Yuden staat al sinds jaar en dag bekend om zijn kwaliteits CDRs. Ik gebruik ze al jaren, en heb nu ook de hier genoemde spindels. Doen het perfect.

Verwijderd

Reactie op TheHaguez
Imation, Boeder(failliet dacht ik), Flipsen, Sony, Tybotech, enz zijn geen eigen merken, ze maken alleen cd-r`s voor die bedrijven
Wat zeg je hier nu eigenlijk? Dat de genoemde merken cd's fabriceren voor andere bedrijven :?
Alle cd-r`s die uit die fabrieken komt hebben de dye-SOORT Cyanine. Flipsen en Sony hebben echter het dye-TYPE 1
Check deze link voor informatie over dye die de verschillende fabrieken fabriceren. Hier zie je dat Taiyo Yuden type 0 en type 1 fabriceert.
Check deze link, en je ziet staan dat de Silver Premiums toch echt geproduceerd worden in de Taiyo Yuden fabriek! Check deze link, en je ziet dat de meeste Sony's geproduceerd worden in.. je raad t al.. de Taiyo Yuden fabriek! Inderdaad ook in Sony's eigen fabriek, Mitsui Chemicals Inc en Mitsubishi Chemical Corporation.
..vandaar dat Flipsen is over gegaan naar andere fabrieken (Ritek..
Het is toch wel algemeen bekend dat Ritek budget cdr's produceert..., ga hier geen eens een link voor geven.

Het enige waarin ik het met je eens kan zijn is dat er idd 20 ipv 8 fabrieken zijn, dat neem ik dus bij deze terug.

edit:

PhthaloCyanine is idd de meest houdbare dye, en die wordt ook in de Ritek geproduceerd, maar de cyanine cdr's van Ritek zijn over het algemeen slecht.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:02
Flips had de licentie aan Ritek zelfs ingetrokken omdat ze te brakke cd's maken. nu roepen mensen dat flips ze door ritek laat maken :-) |-(

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• P5ycho
  • Laatst online: 21-04 17:24
Op maandag 26 november 2001 15:25 schreef hives het volgende:

Volgens mij heeft dat te maken met

A: de brander
B: de Cd soort van Platinum.

Ik gebruik cd's met jewel box die 16 x branden en ik heb ook cd's gehad die 24 x branden.

Ik vind die 16 x cd's sneller branden en veel betere geluidskwaliteit afleveren.
Dus ik denk ook dat er in het handeltje van platinum veel verschilt aan kwaliteit
zoiets vind je niet, zoiets kun je alleen meten (met een stopwatch bijv). denk jij dat een cd die op 24speed gebrand kan worden ook daadwerkelijk op 24speed gebrand wordt in een 16speed burner ofzo? als jij zo ook je audiovergelijkingen doet dan hecht ik daar in elk geval weinig waarde aan.

Natuurlijk is ook de gebruikte brander van invloed op de uiteindelijke kwaliteit van de cd. als je geen goede laser calibration doet enzo, is het resultaat minder goed natuurlijk. mijn teac doet vantevoren alstijd 3x een laser power calibration, waardoor het resultaat beter is. ook is het zo dat als jij een cd burnt, je misschien nog niet door hebt dattie slecht is omdat de foutcorrectie een groot gedeelte van de geburnde fouten kan filteren. zo merk jij niet dat de cd eigenlijk van slechtere kwaliteit is. Bij audio cds krijg je een groter probleem in zo'n geval, omdat de foutcorrectie een stuk lager is (vandaar ook dat een cd in audioformat meer data kan bevatten, bijv 730 audio tegenover 700 cdrom). genoeg geluld, ik ga pitten.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Reactie op de reactie van Bandiet

Voordat je reageert op iemand, moet je eerst ff goed lezen......toe maar, lees dat stukkie nog maar eens...............gedaan? Lees nu nog eens naar je eigen gebrul en je kan niet anders dan tot de conclusie komen dat jij niks anders zegt, dan dat ik heb gedaan(op 1 ding na, daar kom ik zo op terug).
Je moet ook niet ,als je iets quote, lukraak 1 zinnetje uit een verhaal halen, om daar dan vervolgens op te reageren. Nummer 3: spreek jezelf nooit tegen in een rede,zelfs niet na een edit, dan sta je zo voor lul.... |:(

Het enige wat je anders verteld is dat Silver Premium uit de Taiyo Yuden-fabrieken komt. Ik zeg precies hetzelfde, maar.... Flipsen heeft tegenwoordig nieuwe cd-r`s die de vervangers zijn voor de Silver Premium`s 74 en 80. Nl: de cdr80 24x silverspeed en cdr74 16x meteoriet silverspeed. Deze cdr74 en cdr80 silverspeed worden gemaakt door Mitsui. Je hebt ook nog de cdr80 16x gold, die wordt gemaakt door Ritek.

En nou voortaan niet meer gelijk schreeuwen, afgesproken gozertje?

P.S. Mocht je nog steeds niet begrijpen wat in mn vorige post staat, dan wil ik je nog wel een x, door jou en mijn post naast elkaar te houden, uit leggen wat er staat. :)

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-04 22:35
Op zondag 25 november 2001 23:39 schreef hives het volgende:
Prima dat jij zo tevreden bent over je eigen merk, vooral blijven kopen!

Maar voordat je een oordeel geeft over een van de betere CD fabrieken, wil ik je toch vragen je wat te verdiepen in het onderwerp voordat je zo'n krasse uitspraak doet. Iemand vraagt hier of Tayo Yuden wat is, en niet wat jij wilt. Tayo Yuden garandeert zijn producten voor 100 jaar!

• Wild pigeon
Ik heb net de spindel (Taiyo Yuden Spindel 80min. 16x 100st)binnen gekregen en ik heb CDR Indentifier gedownload en heb de volgende cd's geprobeerd:

Tiyo Yuden 80 min cdr ongedrukt 16x:
- Discmanufactor: Tyio Yuden Company LTD
- Recording layer: Dye
-79,99 min | 702,83
- min & max recording speed unknown

TyboTech bedrukte 80 min cdr 16x:
- Discmanufactor: Tyio Yuden Company LTD
-79,99 min | 702,83

De bedrukte en onbedrukte zijn dus identiek.

Platinum 80 min multispeed bedrukte cdr:
- Discmanufactor: Disc ID not allowed
- 79,99 min | 702,83

Vaag dus dat hij de platinum cdr niet herkent ?

Nou ja, ik ben in ieder geval blij met mijn spindeltje... zometeen maar eens wat branden en kijken of alles goed gaat *D

• Wild pigeon
Ik heb net een divx van 701 mb gebrand zonder problemen!
Dus ik ben zeker tevreden met mijn nieuwe cdr's!
Naar mijn idee zijn ze beter dan de platinum cdr's ik heb namelijk al eerder geprobeerd deze divx op een platinum cdr te branden maar dit ging niet en met deze Taiyo Yuden CDR wel! :7 :7 :7 :7

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 06:41 schreef TheHaguez het volgende:
Reactie op de reactie van Bandiet

Voordat je reageert op iemand, moet je eerst ff goed lezen......toe maar, lees dat stukkie nog maar eens...............gedaan? Lees nu nog eens naar je eigen gebrul en je kan niet anders dan tot de conclusie komen dat jij niks anders zegt, dan dat ik heb gedaan(op 1 ding na, daar kom ik zo op terug).
Je moet ook niet ,als je iets quote, lukraak 1 zinnetje uit een verhaal halen, om daar dan vervolgens op te reageren. Nummer 3: spreek jezelf nooit tegen in een rede,zelfs niet na een edit, dan sta je zo voor lul.... |:(

Het enige wat je anders verteld is dat Silver Premium uit de Taiyo Yuden-fabrieken komt. Ik zeg precies hetzelfde, maar.... Flipsen heeft tegenwoordig nieuwe cd-r`s die de vervangers zijn voor de Silver Premium`s 74 en 80. Nl: de cdr80 24x silverspeed en cdr74 16x meteoriet silverspeed. Deze cdr74 en cdr80 silverspeed worden gemaakt door Mitsui. Je hebt ook nog de cdr80 16x gold, die wordt gemaakt door Ritek.

En nou voortaan niet meer gelijk schreeuwen, afgesproken gozertje?

P.S. Mocht je nog steeds niet begrijpen wat in mn vorige post staat, dan wil ik je nog wel een x, door jou en mijn post naast elkaar te houden, uit leggen wat er staat. :)
Allereerst wil ik eventjes melden dat het absoluut mijn bedoeling niet was je te beledigen, laat staan een flame te starten. Excuses mocht jij het wel zo voelen.

Dan over wat je in je stukje zegt:
In je eerste post zeg je letterlijk: de Silver Premiums komen niet uit de Taiyo Yuden fabrieken. Dan kun je in je tweede stukje wel zeggen, ik bedoelde eigenlijk de opvolgers van de Silver Premiums, maar daar hebben we het helemaal niet over.

Dan kan ik je vertellen dat ik je stukje zeker meerdere malen heb gelezen, en toch daarna op mijn argumenten uitkwam. Dan wil ik je vragen om mijn stukje nog eens goed te lezen, dan kom je erachter dat ik wel meer dingen anders vertel. Ik ga dat nu uiteraard niet weer allemaal herhalen.

Vervolgens zeg je dat het lullig is om jezelf tegen te spreken in een post. Ik blijf bij mijn mening dat de cd's uit de Ritek fabrieken over het algemeen bagger zijn, maar kwam er later achter dat ze ook PhthaloCyanine cdr's produceren. Het leek me op z'n plaats om deze bevinding te melden, maar spreek mezelf in de edit toch echt niet tegen.

Dan wil ik je nog één ding zeggen, ik vind het erg kinderachtig om in je laatste zinnen zo neerbuigend te doen. We zijn hier gewoon in discussie, en een beetje kleinerend lopen lullen komt op mij over als teken van zwakte.

Verwijderd

hm, ik heb eigenlijk nog wel iets toe te voegen bij m'n eerdere enthousiaste verhalen...
Ik heb hier juist een pakje Tayo Yuden (Tybotech, dus niet de spindel) geopend die toch niet helemaal perfect zijn! Er zit een soort van langwerpig deukje in de dye aan de buitenkant van de cd-rom lijkt het wel. Net alsof er met een pen met harde stift op is gedrukt (wat niet het geval is). Ik kwam hier achter doordat ik een ghost image op zo'n cdtje had gezet en nu geeft ghost een 'unexpected end of file' aan (en ook precies aan het eind van de file, dus ook aan het eind van de cd waar het deukje zit). En voor zover ik weet is de file zelf goed geweest toen ik 'm brandde.

Verder heb ik nog geen problemen met deze slechtere batch gehad (ik was al halverwege het pakje) en ik heb al een windows XP cdtje en twee audio cdtjes zonder problemen gebrand. Verder krijg ik ook geen errors als ik met undisker een iso van die slechte ghost cd maak. Dus ik zit een beetje te twijfelen of die file gewoon slecht was, of dat hij slecht is geworden door de cd. Ik heb ook nog een nieuwe cd gebrand met de data die ik met undisker van de foute cd heb gehaald en die had hetzelfde probleem terwijl undisker geen errors gaf bij het uitlezen.

Nouja, ik zal 'm anders nog wel ff scannen en er een plaatje van posten.
Hopelijk is het een beetje te zien met een scanner :)

edit: niet dus, je moet ook echt een lichtbron onder een hoek over het oppervlak laten reflecteren om het te kunnen zien en de scanner scant te recht van onderen denk ik.

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ehmmm ben ik blind of zijn die cdr's uitverkocht ?

Kan iemand me een direct link geven :)

Verwijderd

Ze staan zelfs op de hoofdpagina! Directe links hebben helaas weinig nut aangezien ze alleen maar naar een nieuwe table vol met allerlei andere cd's in die categorie verwijzen.

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 20:06 schreef BOMBER het volgende:
Ehmmm ben ik blind of zijn die cdr's uitverkocht ?

Kan iemand me een direct link geven :)
http://www.cdrwinkel.com/Shop/index.html

en dus niet www.cdrwinkel.nl

Verwijderd

Reactie op Bandiet
.... .... ....
Allereerst ff dit: tof dat je nu wel een volwassen post maakte, meneer ;) (geen flame!)
Ja, ik voelde me aangevallen door je, maar nu......zand erover. Ook mijn excuses voor de kleinerende reactie.

Ten tweede: ik wordt zo moe van het feit dat mensen denken dat wat je voor een piek koopt even goed is als (bijna) hetzelfde van een knaak. Dit baseren ze vaak op hoe iets er uit ziet. Ik sta zelf dagelijks in een DHZ-winkel en ik moet dat elke dag weer uitleggen. Het verschil in prijs tussen een plaat watervast en gewoon interieurmultiplex is enorm groot.Buiten die prijs is het enige verschil, de lijm die wordt gebruikt. De ene lost dus op in water, de ander niet. Ze zien er wel hetzelfde uit, dus de mensen begrijpen het niet. Zelfs als ik ze dat vertel, geloven ze me nog niet. Uiteindelijk gaan ze met een plaat interieur de deur uit om het vervolgens te gaan gebruiken in de badkamer of zelfs buiten |:(
Dit hele verhaal geldt (in dit geval) ook voor cd-r`s.
Jij zei in je eerste post:
De Silver Premiums van Philips komen hier onderandere vandaan. Realiseer je dat er maar een stuk of 8 fabrieken zijn, en tientallen merken, maw vele merken uit dezelfde fabriek!

Je betaalt nu dus niets voor het Philips merkje, en de jewelcases uiteraard, maar je hebt wel de goede kwaliteit.
Je zegt dus letterlijk dat de cd-r`s die Taiyo Yuden onder de MERKNAAM "Taiyo Yuden" maakt, precies dezelfde zijn die Taiyo Yuden maakt onder de MERKNAAM "Philips silver premium". Ik zeg dat dat niet waar is;
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat Taiyo Yuden NIET HETZELFDE IS ALS PHILIPS SILVER PREMIUM......
en
Taiyo Yuden en That`s zijn eigen merken. Imation, Boeder(failliet dacht ik), Flipsen, Sony, Tybotech, enz zijn geen eigen merken, ze maken alleen cd-r`s voor die bedrijven.
Met "ze" bedoel ik de Taiyo Yuden-fabrieken. Ik denk dat jij het hier verkeerd leest, maar ik moet ook zeggen dat ik een wat duidelijkere zinsopbouw had moeten gebruiken. Of eventueel ipv "ze", "de Taiyo Yuden-fabrieken" kunnen schrijven.

Waarom ze niet hetzelfde zijn? Omdat Taiyo Yuden 2 verschillende dyetypes heeft, te weten type 1 en type 2 . Het soort materiaal wat er voor wordt gebruikt is Cyanine. Ik maak dus onderscheidt tussen SOORT en TYPE, kijk maar:
Het grootste verschil in kwaliteit zit `m in de dye. Alle cd-r`s die uit die fabrieken komt hebben de dye-SOORT Cyanine
Flipsen en Sony hebben echter het dye-TYPE 1. De rest heeft dye-type 0.
Ik denk dat je over de woordjes "soort" en "type" hebt heen gelezen. En het is echt waar, de cd-r`s die onder de naam "Taiyo Yuden" op de markt komen, bevatten absoluut het TYPE 0 en niet TYPE 1.
Conclusie: Taiyo Yuden (merk, dat wilde de topicstarter weten) is niet hetzelfde als Philips silver premium, punt.

En ja, Philips is over gegaan naar andere fabrikanten om het simpele feit dat Taiyo Yuden niet beschikt over een andere stof dan cyanine. Ritek en Mitsui kunnen wel cd-r`s leveren met een betere dye-SOORT , dus een logische stap van Philips om daar hun cd-r`s voortaan vandaan te halen. Ik heb pertinent niet gezegd dat de "Silver premiums" nu uit de Ritrrk- of Mitsuifabrieken komen. Kijk maar:
D`r zijn betere soorten zoals; phthalocyanine en advanced phthalocyanine. Deze zijn langer houdbaar, vandaar dat Flipsen is over gegaan naar andere fabrieken (Ritek en Mitsui), die deze dye`s wel maken.
Ik vermoed dan ook dat de "Silver premiums" niet meer gemaakt worden, of iig niet lang meer. Kijk maar eens naar grote cd-r handelaren, die kunnen ze niet eens meer leveren. Daar voor in de plaats zijn nu de "Silverspeeds" gekomen en die komen dus niet uit de Taiyo Yuden-fabrieken!

Als laatste dit:
Het is toch wel algemeen bekend dat Ritek budget cdr's produceert..., ga hier geen eens een link voor geven.
en dit:
PhthaloCyanine is idd de meest houdbare dye, en die wordt ook in de Ritek geproduceerd, maar de cyanine cdr's van Ritek zijn over het algemeen slecht.
Hier vind ik toch echt dat je jezelf tegenspreekt: Je vindt dat Ritek 'but'cdr`s maakt en tegelijkertijd zeg je dat ze phthalocyanine-cdr`s maken en die vind je weer wel goed.
Dat laatste is ook zo, en daar worden nou precies die nieuwe Philips-cdr`s van gemaakt!

Ik vind dat je je ook tegenspreekt door te zeggen:
Het enige waarin ik het met je eens kan zijn is dat er idd 20 ipv 8 fabrieken <http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_factories.shtml> zijn, dat neem ik dus bij deze terug.
Terwijl je het dus al met 2 dingen met me eens bent (20ipv8 fabrieken en phthalocyanine idd de best houdbare dye).

Als allerallerlaatste ;) : het zou een teken van zwakte zijn als ik niet de moeite zou nemen om op jou te reageren. Je moet eens weten hoelang ik hier aan heb gezeten met mn drie-en-een-halve-vinger-intyp-gezicht :Z ;)

P.S. is er wel eens iemand die een langere post heeft gehad?
:D

Verwijderd

Ik heb er net 200 besteld dus ze kunnen maar beter goed zijn :7

FF ander vraagje: ze hebben bij cdrwinkel ook Ricoh CDRW's.

Daarstaat op DATA. Maar audio gaat dan niet lukken? Het zijn de duurste CDRW's die ze daar hebben.

Ik heb een Plextor CDRW en daar kan ik ook gewoon audio op zetten en in m'n hifi draaien.

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op woensdag 28 november 2001 20:21 schreef El-Comandante het volgende:

[..]

http://www.cdrwinkel.com/Shop/index.html

en dus niet www.cdrwinkel.nl
Ow dus dat was het |:(

:P

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

TRouwens kan je die Taiyo yuden cds 16x ook op 24x branden ?

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Wat wordt er een ONZIN uitgekraamd in dit topic zeg :r
De een weet het nog beter dan de ander |:(

Kijk HIER maar eens naar de artikelen van Telstar

Ritek produceren op dit moment goede kwaliteit cd's, niets op aan te merken (pc-active november), dat was een tijd geleden wel anders idd.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

TheHaguez, ik heb alles nog eens bestudeerd en nagekeken en kan niets anders doen dan je volledig gelijk te geven.

Ik heb inderdaad een aantal dingen uit je posts verkeerd begrepen, maar dat neemt niet weg dat ik er van overtuigd was dat de Taiyo Yuden cd's exact hetzelfde waren als de Silver Premiums. Uiteraard zie ik nu dat ik ernaast zat, dat Silver Premiums type 1 zijn en de Taiyo's type 0 van het soort Cyanine, hoewel ze wel allebei uit de Taiyo Yuden fabrieken kwamen. Bedankt voor deze verduidelijking dus.

Heb ik nog één vraag die hier uit voort komt: zijn deze cd's van Taiyo Yuden (type 0 voor de duidelijkheid) dan ook echt van mindere/slechte kwaliteit, vergelijkbaar met de bekende noname troep, of zijn het toch kwaliteitscd's zoals vele zeggen/beloven? Ik kreeg namelijk het vermoeden dat het eerste het geval was toen ik de kwaliteit van de verschillende dye soorten en types nog eens bekeek.

• Wild pigeon
Update:

Ik heb inmiddels 5 cd's van de spindel gebrand, allemaal zonder problemen :)
Daarnet heb ik zelfs 703MB (79,55 min) gebrand met mijn 3 jaar oude HP7200+ brander zonder enig probleem *D

Dit hoefde ik niet te proberen met de platinum ;( cdr's die ik hiervoor had.

En ik vind (ook al weet ik dat dit niet veel hoeft uit te maken in werkelijke kwaliteit) de Taiyo cdr's er ook erg goed,degelijk uit zien.

Dus wat mij betreft zijn de Taiyo Yuden spindels zeker aan te raden ! :7 :7 :7 :7 :7

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 16:34 schreef Ronnie_T het volgende:
Wat wordt er een ONZIN uitgekraamd in dit topic zeg :r
De een weet het nog beter dan de ander |:(

Kijk HIER maar eens naar de artikelen van Telstar

Ritek produceren op dit moment goede kwaliteit cd's, niets op aan te merken (pc-active november), dat was een tijd geleden wel anders idd.
Memorex en parrot waren de absolute winnaars toch?

Doe ik er verstandig aan om Memorex aan te schaffen?

Verwijderd

Bandiet
Ik heb inderdaad een aantal dingen uit je posts verkeerd begrepen
Geeft niks, dat gebeurd iedereen wel eens, iig sportief van je om het toe te geven.
Heb ik nog één vraag die hier uit voort komt: zijn deze cd's van Taiyo Yuden (type 0 voor de duidelijkheid) dan ook echt van mindere/slechte kwaliteit, vergelijkbaar met de bekende noname troep, of zijn het toch kwaliteitscd's zoals vele zeggen/beloven? Ik kreeg namelijk het vermoeden dat het eerste het geval was toen ik de kwaliteit van de verschillende dye soorten en types nog eens bekeek.
Het type 0 is normaliter slechter dan het type 1. Maar de lasers van bijna alle cd-recorders zijn tot nu toe gemaakt om met een Taiyo Yuden-cdr overweg te kunnen!
Dit geeft aan dat Taiyo Yuden een enorme voorsprong heeft op het gebied van cyanine-cdr`s. Ook de kwaliteit staat boven die van andere cyanine-cdr`s. Vergeet niet dat er ondertussen een hoop nieuwe "verbeterde" materialen worden gemaakt waar andere fabrikanten weer een voorsprong hebben, denk aan Ritek, Kodak en Mitsui.
Je kan dus echt niet zeggen wat precies "troep" is. Dat zul je echt zelf moeten uitproberen. (Op mn plex zijn Arita`s echte toppers wat betreft coasters, nooit dus. Mn Acer moet ze niet...... :? )
Wat wordt er een ONZIN uitgekraamd in dit topic zeg
De een weet het nog beter dan de ander
Kijk HIER <http://beam.to/telstar> maar eens naar de artikelen van Telstar
Kan je vertellen wat je "onzin" vindt en dat onderbouwen, i.p.v. een link naar je eigen site vol met banner/pop-ups neer te planten. Schaam je ;)

Verwijderd

ATIP: 97m 24s 01f
Disc Manufacturer: Taiyo Yuden Company Ltd.
Reflective layer: Dye (Long strategy; e.g. Cyanine, Azo etc.)
Media type: CD-Recordable
Recording Speeds: min. unknown - max. unknown
nominal Capacity: 702.83MB (79m 59s 73f / LBA: 359848)

Voor de geïnteresseerden :)

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 22:15 schreef funksngrooves het volgende:

Memorex en parrot waren de absolute winnaars toch?

Doe ik er verstandig aan om Memorex aan te schaffen?
Maar Parrot wordt gemaakt door Taiyo Yuden. Heeft die CD dan soms wel een goede type Dye? Want dan koop ik die bij Opus, is namelijk even duur als Tybotech.

Kan iemand misschien dat artikel even voor mij inscannen? Anders moet ik weer naar de bieb... ;)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 17:17 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Maar Parrot wordt gemaakt door Taiyo Yuden. Heeft die CD dan soms wel een goede type Dye? Want dan koop ik die bij Opus, is namelijk even duur als Tybotech.

Kan iemand misschien dat artikel even voor mij inscannen? Anders moet ik weer naar de bieb... ;)
Banaan,
Artikel is 9 pagina's, vind ik een beetje veel om te scannen en te mailen met 64k :P, wil wel de testresultaten sturen, wat één pagina is.

edit:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/ERSERERDHHE

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 18:07 schreef Bandiet het volgende:

[..]

Banaan,
Artikel is 9 pagina's, vind ik een beetje veel om te scannen en te mailen met 64k :P, wil wel de testresultaten sturen, wat één pagina is.
Wat zegt dit nou helemaal? (wat betekenen die getallen?) En die Parrot zie ik er niet bijstaan...

(toch bedankt ;) )

edit:
plaatje in quote ff weggehaald ;)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 17:17 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Kijk ff hiero: [topic=302641]
Onder aan(hoef ik t niet te pasten) :Z

Verwijderd

Waar kan ik die Parrots (Black magic) kopen ?

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 15:40 schreef linus-1 het volgende:
Waar kan ik die Parrots (Black magic) kopen ?
www.opussupplies.nl

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 16:27 schreef banaan-X het volgende:

[..]

www.opussupplies.nl
Daar had ik al gekeken. Deze cdr wordt echter niet als "Black Magic" aangeduidt. Is er alleen verschil in kleur (die boeit me nl niet) of ook verschil in kwaliteit ?
:7

• Xandrios
  • Laatst online: 22:28
Op woensdag 28 november 2001 14:56 schreef Wild pigeon het volgende:

Platinum 80 min multispeed bedrukte cdr:
- Discmanufactor: Disc ID not allowed
- 79,99 min | 702,83

Vaag dus dat hij de platinum cdr niet herkent ?

Nou ja, ik ben in ieder geval blij met mijn spindeltje... zometeen maar eens wat branden en kijken of alles goed gaat *D
Mijn 24X Platinums 80 min zeggen:
code:
1
2
3
4
5
6
ATIP:         97m 16s 36f
Disc Manufacturer: Grand Advance Technology Ltd.
Reflective layer:  Dye (Short strategy; e.g. Phthalocyanine)
Media type:   CD-Recordable
Recording Speeds:  min. unknown - max. unknown
nominal Capacity:  702.83MB (79m 59s 74f / LBA: 359849)

Grand Advance Technology Ltd. dus......
Hoe staan die bekend?

• wdv
  • Laatst online: 28-03 18:59

wdv

Inmiddels staan ze wel als volgt op de www.opussupplies.nl site.
PACDR80B Parrot blackmagic/24x
:)
Pagina: 1