Toon posts:

Deskjet 600 op JetDirect 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn net nieuw (op de HCC aangeschafte) DeskJet 960C niet goed aangesloten op m'n JetDirect 500X, de JetDirect geeft de naam van de printer weer, maar zegt OFF LINE...
Als ik de printer gewoon aan een PC hang, werkt het gewoon.

Maar dit wil ik niet... :(

Verwijderd

Heb je DLC-protocol geïnstalleerd staan?

Ik neem aan Windows de melding geeft dat de printer offline is

* of begrijp ik het niet helemaal :? *

Verwijderd

Topicstarter
DLC?
de webconfigurator van de printserver geeft aan dat de printer off line is. het gekke is nu, dat als de printer uit staat de status van de jetdirect over de printer op ONLINE staat. maar als de printer aan staat, de status op OFFLINE staat... |???|
ik moet na het printen nu de printer telkens uitzetten om een nieuwe opdracht te kunnen printen :(

Verwijderd

Misschien dat je ergens moet zoeken met een of andere switch. Want is toch wel raar inderdaad dat de status eigenlijk reversed is :)

Misschien brakke bekabeling? Of te oude bekabeling, dat hij 'struikelt' over die status. Ik heb wel eens gezien dat een oude kabel niet goed, door bi-directionele ondersteuning die ontbrak.

Altijd de moeite waard om te proberen

Verwijderd

Topicstarter
kabels zijn net nieuw, heb ook al met andere kabels geprobeerd... :? maar het werkt nog steeds nie :'(

Verwijderd

en werkt die JD wel als je hem gebruikt met een andere printer?

Zou toch of aan JD moeten liggen, of aan printer.

Misschien dat je op die manier kan kijken aan welke van de 2 het ligt.

Verwijderd

Topicstarter
met een andere printer werkt het wel goed, met deze echter niet --> zal wel aan printer liggen?

Verwijderd

Topicstarter
hij werkt nu, kwam doordat hij niet op Centronics stond ingesteld (JetDirect)
Pagina: 1