Toon posts:

aller aller stilste voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Niet automatisch Enermax roepen, maar ik wil graag onderbouwd waarom een voeding stil is en of iemand er ervaring mee heeft, ik heb nou h2o cooling, alleen die voeding is nog te luidruchtig naar mijn zin.
Dus graag eigen ervaringen.

Het is een Antec voeding.

Alvast bedankt.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Standaard voeding kopen, openschroeven en de fan vervangen door een Papst exemplaar.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
Tja een stille voeding ...

Ik heb een voeding uit een aopen hx45 een beetje gemod

een andere fan er in en een weerstandje aanpassen op het temp regel printje

ow ja en nog wat onnodig ijzer weg geknipt
zowel de rooster aan de binnenkant (om en om een spijltje weggeknipt) als de uitgestanste fan guard

M'n harddisk (seagate barracuda IV 40Gb) is het enige wat ik nog hoor

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 20:04 schreef Sine het volgende:
M'n harddisk (seagate barracuda IV 40Gb) is het enige wat ik nog hoor
Dan wil ik wel eens weten wat de overige specs (in detail) van je systeem zijn :)

• Sine
  • Laatst online: 18-08 22:19
Op zondag 25 november 2001 20:07 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Dan wil ik wel eens weten wat de overige specs (in detail) van je systeem zijn :)
Een PIV 1.8GHz met boxed getweakte cooler ...

Ik heb voor de fan een temp regel printje gezet
die met een ptc de temperatuur van het koelblok meet

Als je pctje niet te veel te doen heeft (downloaden) blijft ie lekker stil.

Maar ga er geen }:O of zo op draaien want dan gaat ie al snel meer herrie maken

Dit alles verpakt in een Aopen HX08 zonder xtra fans

Repareren doe je zo.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Zalman voeding (check specs voor preciese typenummer)
Is gewoon NIET hoorbaar (minder dan 22 dBa)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 20:16 schreef Sine het volgende:
Een PIV met boxed getweakte cooler ...

Ik heb voor de fan een temp regel printje gezet
die met een ptc de temperatuur van het koelblok meet

Als je pctje niet te veel te doen heeft (downloaden) blijft ie lekker stil.

Maar ga er geen }:O of zo op draaien want dan gaat ie al snel meer herrie maken
Ah, dan is het al minder interessant, want bij mij is de processor ALTIJD stressed :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 20:17 schreef Sick_Nick het volgende:
Zalman zal eens kijken, want na m`n H2O mod vind ik die voeding ineens HEEL luidruchtig :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik heb een powerman voeding, kan er geen specs van vinden maar ik maak ff een fototje van de sicker die erop staat.
deze is hartstikke stil, ik doe em weg omdat ik een nieuwe kast wil kopen als je interesse hebt...

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 20:17 schreef Sick_Nick het volgende:
yep, ik heb zelf de schrijver van deze review eens gemaild welke voeding nou stiller is: een zalman 300watt of een enermax 350watt uit de whisper serie. Dit was zijn antwoord:
Hi.

By far, the zalman PSU is the quieter.

Happy the review helped you out!
Nouja, spreekt voor zichzelf lijkt me! Ik heb 'm vandaag gelijk besteld :)

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Enermax is wel serieus echt een stille voeding omdat deze zijn fanspeed aanpast aan de warmte ontwikkeling.. Verder is een voeding op verschilende manier stil te krijgen.

1. Gewoon ja fan vervangen door een stil exemplaar
2. je kan ook je voeding vervangen door een zwaarde exemplaar en dan de actieve koeling op de voeding zelf uitschakelen, (wel goed in de gaten houden) maar meestal is de airflow van andere fans in je kast wel afdoende om hem dan te koelen.
3. Een weerstand voor je koeler zetten zodat deze minder snel draait.

Onderste 2 zijn dus wel acties waarmee je je koeling verslechtert dus je moet goed kijken of j voeding niet te heet word.

En Enermax zijn echt goede voedingen, ze zijn duur dat klopt zeker, alleen het is wel een goede investering omdat je er zeker een hele tijd mee doet, (ze geven 100.000 uur) dat is ongeveer 10 jaar.. aan als verslijtings tijd.. en dat is echt heeeeel netjes.. Maar duur zijn ze zeker..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 26 november 2001 14:37 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

yep, ik heb zelf de schrijver van deze review eens gemaild welke voeding nou stiller is: een zalman 300watt of een enermax 350watt uit de whisper serie. Dit was zijn antwoord:
[..]

Nouja, spreekt voor zichzelf lijkt me! Ik heb 'm vandaag gelijk besteld :)
Hehe
Nu moet de rest van m'n zalman system kit nog komen en dan is m'n pc helemaal stil (alle luidrichtige harde schijven zitten nu in server :P , netwerkdisk via 100 Mbit netwerk)

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Heb die powerman ook
te koop bij mycom voor 130 d8 ik
lekker stil en stabiel.

INVENTARIS

Verwijderd

geen voeding ;)

Nee ff zonder dollen, ik heb een standaard 350watt voeding erin zitten en die is redelijk stil. Het is dan ook het enige wat ik hoor, want ik heb de binnenkant van mijn pc bekleed met isolatiemateriaal.

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

de AT voeding die ik gister (zondag) op de HCC gratis heb meegenomen (ze waren gratis hoor!) aan het eind van de middag bij de PC-dump stand, vlakbij de gameboy/ps2/n64 stand en de Funprice stand :P (Hal 12 dus)

dat ding was zo stil dat ik dacht dat hij het niet deed :z
gaat vanavond in mijn ouwe bak en dan gaat die als server draaien, misschien wel 24/7 als ie stil genoeg is. Ik HAAAAAT geluid 's nachts

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 14:37 schreef digitaldead het volgende:
Enermax is wel serieus echt een stille voeding omdat deze zijn fanspeed aanpast aan de warmte ontwikkeling.. Verder is een voeding op verschilende manier stil te krijgen.
heh, dat doet m'n huidige Aopen voeding ook. Maar dat maakt 'm nog niet stil... zelfs nadat ik de fan door een papst fan met evenveel vermogen heb vervangen is hij nog lang niet onhoorbaar. Het design van dat ding is gewoon niet goed (onderdelen te dicht bij de fanbladen bijvoorbeeld)
2. je kan ook je voeding vervangen door een zwaarde exemplaar en dan de actieve koeling op de voeding zelf uitschakelen, (wel goed in de gaten houden) maar meestal is de airflow van andere fans in je kast wel afdoende om hem dan te koelen.
Heb me wel eens afgevraagd of dat zou werken, maar volges mij niet... een voeding word namelijk warm door z'n inefficienty. En die blijft, ookal gebruik je een zwaardere PSU. Dus genereren ze evenveel warmte...

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

hier dan die voeding, sorry voor het gen**kte plaatje
plaathuuu

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Pagina: 1