HQ45 pro bruikbaar voor Athlon XP1800+??

Pagina: 1
Acties:

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Binnen kort gaan we nieuwe pc bestellen (waarschijnlijk bij informatique). Wij wilden de Aopen HQ45 pro, die met usb en audio, kopen. Bij informatique zeggen ze echter dat deze kast niet goed is in combinatie met de Athlon XP 1800+. Deze zou namelijk te warm worden.

Heeft er iemand ervaring met deze combinatie, volgens mij moet het gewoon kunnen.

De kast moet wel dicht blijven en het liefst geen extra koelers erin (voor lawaai).

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als je het laatste zinnetje weghaalt kan het wél.

Verwijderd

wat een gelul over de warmte. athlon 1800+ die ik gisteren heb gestest met met beetje overclocken 45c en dat met een standaard coolermaster.

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

die met usb en audio
Is dit erg belangrijk voor je? Zo ja, let dan wel op dat het dochterbordje er al in zit als je hem krijgt, los is het niet of nauwelijks te krijgen. (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/327781/1)

Verder kun je idd achterin niet standaard een extra fan gebruiken, maar voorin zitten wel 2 gaatjes op iets minder dan 8 cm van elkaar, dus volgens mij zou je daar wel een fan in kunnen schroeven, maar dan is het waarschijnlijk wel weer het beste om die poorten voorin niet te gebruiken.

Was getekend, enz. | specs

Verwijderd

idd die kast is prima!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

neem voor 3 tientjes meer wel de 300W versie! Het is een prima kast verder.

Verwijderd

In een HQ45PRO kan dus echt geen extra fan voorin. Op die plek zit bij de PRO die usb shit!!

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 23:23 schreef larsieboy het volgende:
In een HQ45PRO kan dus echt geen extra fan voorin. Op die plek zit bij de PRO die usb shit!!
En bij m'n HQ45 waar ik dus wel een fan voorin heb, en slechts een ondergeklokte Athlon 1Ghz word de boel toch wel behoorlijk heet. Nu gaat het nog wel, maar ik moet voor de komende zomer zeker iets anders gaan zoeken. En ik heb dan ook al een nieuwe kast besteld. Ik zou dat advies van informatique dus ook zeker opvolgen... Qua airflow is het maar een matige kast en dan ook nog een vrij krappe miditower...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
voor de xp1800+ is die kast goed genoeg hoor
ook van de zomer

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

De Athlon XP wordt veel minder warm dan de oude Thunderbird, en dat gaat dus prima in zo'n kast. Neem iig wel minimaal een 300W voeding

Verwijderd

Veel minder .. mwah .. 20%

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Op zondag 25 november 2001 18:56 schreef hiostu het volgende:
Heeft er iemand ervaring met deze combinatie, volgens mij moet het gewoon kunnen.
Ja ik heb er ervaring mee. En ja, dit gaat werken, ook zonder extra koeling.
Pagina: 1