Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakguys,
vandaag was mijn AMD Athlon 1200 een beetje (veel) over het kookpunt gegaan, dus ik heb nu een nieuwe sleutelhanger. Ik wil dus binnenkort dus weer gaan computeren, maar omdat ik NOOIT meer van deze scenario's wil, wil ik een Athlon XP (met een thermal diode dus) en een bordje die dat gewoon 300% ondersteunt. Weet hier iemand een aanrader? Ik had al gehoord dat de KT266a van MSI dat niet kon.

Eddie

PS: http://www.tweakers.net/aanbod/29677 voor de nieuwschierige mensen die nog interesse hebben in het bord, hij werkt nog 100%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen enkel bord "ondersteunt" momenteel de diode in de XP. Dus zolang je niet op Intel overstapt vrees ik dat je sleutelhangercollectie groter gaat worden...

Tenzij je op kundige wijze n fatsoenlijke koeler/fan monteert en iets pc-alert-achtigs draait natuurlijk, dat wil ook nog wel s helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Neem een pentium 4 of een Via Cyrix III (helaas errug traag). De pentium 4 gaat langzamer draaien als hij te warm wordt en de Cyrix III kan zelfs zonder koeling draaien.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 01:29

vanderwal

mathafackuh!!!

Die cyrix III lijkt wel iets voor jouw zo te horen >:)

maar okay je kunt toch zelf ook wel een beetje nagaan of zo'n prog te heet wordt, of zie ik het nou verkeerd :?

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
in de epox 8kha+ bios zit een optie om hem uit te laten gaan bij een bepaalde temperatuur

als je dat gebruikt en voor de zekerheid mbm5 + shutdown proggeltje gebruikt kun je er volgens mij zeker van zijn dat je gelievde xp heelt blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 01:29

vanderwal

mathafackuh!!!

ja bij een msi mobo kun je ook in de bios zoiets aan geven teminsten bij mijn k7t turbo

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar ik bedoel een proc met een echte throttling erin, want dat zou toch ook kunnen met de Athlon XP? Tenminste, ik had wel een keer zoiets gelezen bij Toms Hardwareguide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 18:25
Of neem die jieuwe van msi de k7t266a dacht ik. Mooi bord niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 20:21 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Of neem die jieuwe van msi de k7t266a dacht ik. Mooi bord niet zo duur.
Ja, maar die heeft geen throttling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 09:57

Acidfire

Burning Universe

Op zondag 25 november 2001 20:23 schreef BasjeBanaantje het volgende:

[..]

Ja, maar die heeft geen throttling
Throttling krijgt geeneen AMD plank zover ik weet, wel wilde ze de comp automatisch laten uitschakelen als hij te warm werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 19:19 schreef Tyrian het volgende:
Neem een pentium 4 of een Via Cyrix III (helaas errug traag). De pentium 4 gaat langzamer draaien als hij te warm wordt en de Cyrix III kan zelfs zonder koeling draaien.
[Lolmodus]
Een pentium 4 draait altijd langzamer >:)
[/Lolmodus]

ik d8 dat bij elke kt266a wel werkte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schijt, dan maar een P4tje kopen, ik wil dus echt dit NOOIT meer zien, rot AMD's! Owja, dan heb ik nu een nieuwe vraag, weet iemand een goed P4 bord met RIMM geheugen erop? Wat is de nieuwste socket, 423 of 478? En welke chipset is voor RIMM, 845 of 850?
Pagina: 1