Toon posts:

FTP server draaien op client ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even de situatie:

A: PI 133 Mhz Win95
server
WinRoute LT
Kabelínternet
ip: 213.46.xx.xx

B: PII 450 Mhz WinXP
client
netwerkkaart aan hub
ip: 192.168.1.210

Nu wil ik op computer B een FTP server draaien waarmee ik dus mijn mp3 enzo kan sharen. Die FTP moet dus ook van buiten het netwerk bereikbaar zijn.

Is het makkelijk om IIS te installeren of een ander FTP programma ???

Eigenlijk wil ik IIS niet installeren vanwege de vele bugs, heeft er iemand suggesties hoe ik dit het beste kan oplossen ???

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dat kan als jij aan je routing software kan "wijsmaken" dat je B PC je defence server is. Dwz dat alle binnenkomende pakketten die hij niet in zijn NAT tabel heeft staan naar daar worden gestuurd. Indien de software dit heeft is het een peuleschil.
Echter waarom draai je die FTP server niet op je Pentium 1 ?
Of waarom laat je je XP machine internet niet delen naar die Pentium 1 en draai je dan opde XP de FTP server ?
Dat lijkt me makkelijker en performanter.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kunt soms ook 1 poort forwarden, als je dan alleen je FTP poort door forward ben je er ook al.

BTW. het is een veel voorkomend probleem, in een intern netwerkje is vaak de server een kleine PC, met weinig HD ruimte, en staat altijd aan, terwijl je eigen desktop niet altijd aan moet staan, maar wel de meeste data erop heeft staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 18:59 schreef XTerm89D het volgende:
Dat kan als jij aan je routing software kan "wijsmaken" dat je B PC je defence server is. Dwz dat alle binnenkomende pakketten die hij niet in zijn NAT tabel heeft staan naar daar worden gestuurd. Indien de software dit heeft is het een peuleschil.
Kan iemand mij dan vertellen waar ik dat kan veranderen in WinRoute LITE
Op zondag 25 november 2001 18:59 schreef XTerm89D het volgende:
Echter waarom draai je die FTP server niet op je Pentium 1 ?
Of waarom laat je je XP machine internet niet delen naar die Pentium 1 en draai je dan opde XP de FTP server ?
Dat lijkt me makkelijker en performanter.
De FTPserver draai ik niet op de Pentium I omdat die maar een HD heeft van 1,2 Gb en ik op de Pentium II 60 Gb heb.

Ik laat mijn XP machine internet niet delen, want ik zit nu op een 8-poorts hub die naast de Pentium I machine ligt en tussen de PI en PII zit bijna 15 meter en zoveel meter UTP heb ik niet meer (en rather expensive)

Nu vond ik in de search FTP servers zoals Bulletproof FTP enzo, werken die achter WinRoute LT ???

Iemand anders nog tips / suggesties ??

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op zondag 25 november 2001 19:14 schreef Leonstyle het volgende:

[..]

Kan iemand mij dan vertellen waar ik dat kan veranderen in WinRoute LITE
[..]

De FTPserver draai ik niet op de Pentium I omdat die maar een HD heeft van 1,2 Gb en ik op de Pentium II 60 Gb heb.

Ik laat mijn XP machine internet niet delen, want ik zit nu op een 8-poorts hub die naast de Pentium I machine ligt en tussen de PI en PII zit bijna 15 meter en zoveel meter UTP heb ik niet meer (en rather expensive)

Nu vond ik in de search FTP servers zoals Bulletproof FTP enzo, werken die achter WinRoute LT ???

Iemand anders nog tips / suggesties ??
op de eerste plaats valt de prijs van utp kabel best mee.

kun je met die p1 op de schijven komen van de p2 want als je dat kunt dan kun je infeite gewoon de ftp op de p1 draaien met een verwijzing naar de p2 schijf.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
Okay, bedankt...

Maar is er niet iets in het nederlands te vinden want ik ben maar een n00bie en ik weet niet wat ze bedoelen.

Just kiddin :) >:)

Op welke poort moet ik dan die ftp server gaan draaien ???

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb het geprobeerd maar krijg hem niet aan de praat. Doe ik wat verkeerd.

Ik heb op het ip. 213.46.xx.xx dus Winroute LT en heb de volgende veranderingen gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.tinysoftware.com/tiny/files/online/wrlite/us/mappedport.gif

Bij equal to ingevuld: 21
then:
forward to computer in lan: 192.168.1.210

Nu probeer ik dus G6 FTP server te draaien, maar als ik dan probeer te connecten op 213.46.xx.xx dan geeft FlashFXP aan
Connecting to 213.46.xx.xx
Connection failed (Connection refused)
Wat doe ik dan nu fout ???

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 20:31 schreef Leonstyle het volgende:
Nou, ik heb het geprobeerd maar krijg hem niet aan de praat. Doe ik wat verkeerd.

Ik heb op het ip. 213.46.xx.xx dus Winroute LT en heb de volgende veranderingen gemaakt:

[afbeelding]

Bij equal to ingevuld: 21
then:
forward to computer in lan: 192.168.1.210

Nu probeer ik dus G6 FTP server te draaien, maar als ik dan probeer te connecten op 213.46.xx.xx dan geeft FlashFXP aan
[..]

Wat doe ik dan nu fout ???
In de G6 FTP server moet je aangeven op welke IP adressen hij moet reageren...
Setup - Main - Mutli IP Settings
Daar heb ik in mijn geval het Externe IP staan én het interne IP. Succes!
Pagina: 1