Redhat linux 7.2 Met diskette opstarten?

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Met mijn oude distributie(suse 6.4) Kon je met een diskette opstarten. Hierdoor werden er geen wijzigingen gedaan aan de al bestaande bootsector. Ik kan deze functie niet in redhat vinden. Zit het er wel in? Ik heb geen zin aan een extra bootmenu.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Met mkboot kun je een bootdisk maken

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 18:57 schreef kia het volgende:
Met mkboot kun je een bootdisk maken
Kan je tijdens de installatie, daarvoor kiezen? Ik wil namelijk dat linux niks aan mijn bootsector veranderd.

Verwijderd

oh ja tuurlijk dom van mij uhhh tja daarvoor ken ik de installatie van rh niet goed genoeg dus ken ik je niet helpen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Je kunt tijdens de installatie wél een bootdisk maken maar dan veranderd ie de bootsector wél.

Je kunt dus tijdens de installatie ook kiezen tussen Lilo en Grep ofzo en ook voor nix en dan moet het dacht ik ook goed zijn.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 25 november 2001 19:00 schreef Audi_S2 het volgende:
Kan je tijdens de installatie, daarvoor kiezen? Ik wil namelijk dat linux niks aan mijn bootsector veranderd.
Op een gegeven moment, vraagt de setup van RedHat, of je een bootdisk aan wilt maken, en vraagt daarna om een geformateerde 1.44 MB diskette.., wil je deze stap overslaan, dan vraagt 'ie aan je of je lilo (Of Grub, or whatever) wilt installeren in je MBR..

I.t.t. wat FerryHeibrink zegt, zal de setup, als je een bootdisk aanmaakt, niets aan de MBR van je HD veranderen..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Oke thnx, ik ga nu beginnen met installeren, ben benieuwd.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 25 november 2001 19:21 schreef moto-moi het volgende:

[..]

I.t.t. wat FerryHeibrink zegt, zal de setup, als je een bootdisk aanmaakt, niets aan de MBR van je HD veranderen..
Het staat er misschien een beetje vreemd maar als de de zin eronder doorleest bedoel ik dat hij standaard de bootsector wél aanpast maar dat je dat evt. ook kunt kiezen. :)
Pagina: 1