Toon posts:

vigor/adsl -morpheus/winmx connection problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een basic mxstream abbo, een vigor 2200E waar 3 pc's in een netwerk aanhangen. geen enkel probleem, alles werkt prima. elke pc kan alles op internet, en ook via www is alles lekker snel (als je 56k6 gewend bent al jaren :))...

alleen via morpheus en ook winmx gaat het connecten met anderen HEEL slecht. bij morpheus moet ie het wel bij 20 man proberen, en dan lukt het af en toe weer eens bij iemand, en gaat ie downloaden (soms langzaam, soms snel, maar dat ligt vast aan de andere kant)..
ook bij winmx krijg ik echt TE vaak connection timed out en 'waiting for server response'.
Ik weet dat bij beide progs de andere kant ook vaak de boosdoener is, maar het gebeurt gewoon teveel bij mij, en het ligt duidelijk aan een instelling en/of de router.

is er iemand die dit bekend voorkomt?? is er een oplossing bekend??

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

In het configscherm van de router achtereenvolgens NAT Setup, Open Port Setup en een vrije index aanklikken. Voer het IP-adres van de PC in. Vink aan Enable open port. Dan openzetten:

TCP Start-/Endport: 6699
UDP Start-/Endport: 6257

De oplossing wat WinMX betreft. Voor Morpheus was dat niet nodig, die deed 't sowieso.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
ah. lijkt idd te helpen bij winmx.
wat voor instellingen moeten er dan bij de 'incoming TCP en UDP packets'? die 2 poorten daar dan voor invoeren?

Morpheus 'doet' het ook wel, maar hij connect maar met vet weinig. De meeste users doen het niet. (winmx deed het ook wel, maar zelfde probleem). Heel vervelend als je een filmpje wil downen :)

• Ferdo

Ferdo

Gewoon zoals hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/f.c.hogervorst/winmxcfg.jpg

Als het goed is staan die poortnummers er standaard al.

Audioscrobbler profile

Verwijderd

Topicstarter
k thnx, zo had ik het idd staan nu.

met morpheus geen problemen dus? het blijft hier klote nl.
zowat alle connecties mislukken, en als ik met 5 kb/s download eventjes ben ik al blij...

• Ferdo

Ferdo

Nee, bij mij werkt-ie als een tierelier, en op de andere computers hier idem dito. Maar waar het probleem bij jouw computer ligt weet ik ook niet. :{

Morpheus zou het gewoon moeten doen achter de Vigor...

Audioscrobbler profile

Verwijderd

Topicstarter
iig bedankt!
ik blijf toch problemen hebben, met name met morpheus, maar ook winmx is nog niet echt top te noemen... ;(

nog iemand anders een idee? zijn vast meer mensen met adsl/vigor/netwerk

Verwijderd

weet misschien iemand hoe ik die poorten bij de adsl modem SpeedTouch 510 moet instellen??
Pagina: 1