Verwijderd

Topicstarter
Halloda,

Ik ga vanaf feb 2002 een tijdje studeren in Australië, en mag maar 20 kg meenemen aan bagage in het vliegtuig. Ben erover aan het nadenken om een pda aan te schaffen (2ehands, budget), voornamelijk vanwege de mogelijkheid (woorden)boeken erin te laden. Agenda, notities, spelletjes (tetris?) en wekker zullen ook worden gebruikt. Ik zoek voor mijn studentenbudget (200 piek max voor 2ehands, 400 piek max voor nieuw, evt via internet) een pda die deze functies allen goed kan hebben. Welke pda raad je me aan?

Ik heb zitten kijken naar een refurbished handspring platinum (149 $ + vervoerskosten =ong. 400,-, maar er zal wel wat aan belasting bovenop komen?), en de palm m100 (299,- nieuw, maar is wel ERG veel mindere specs dan de platinum (proc snelheid, geheugen,...)). Misschien de IIIxe? of een pocket pc?

Jdee

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 13:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

iig palmOS met dat budget.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
en zwart wit...

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Neem iig 8mb als je woordenboeken wilt gebruiken!

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 19:18 schreef Insanepeanut het volgende:
Neem iig 8mb als je woordenboeken wilt gebruiken!
ik denk wel meer hoor.......

Verwijderd

Topicstarter
ok, stel:

ik heb de keuze tussen een IIIxe en een m105 (allebei tweedehands, ongeveer even oud ook nog, en ongeveer even duur)

Neem ik dan de IIIxe omdat die nog up te graden is, een groter schermpje heeft? Of neem ik een m105 omdat die niet een breekbaar (?) glazen schermpje heeft en nieuwer is waardoor er langer leuke dingen voor te krijgen zijn?

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
Heeee, Jdee, jij hier. Jij bent helemaal geen man! Pas je profile eens aan... :)
Neem je ook een cam mee naar australie?

Whooohoo, 499 posts, nog 1 te gaan... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op woensdag 28 november 2001 16:25 schreef Jdee het volgende:
Neem ik dan de IIIxe omdat die nog up te graden is, een groter schermpje heeft? Of neem ik een m105 omdat die niet een breekbaar (?) glazen schermpje heeft en nieuwer is waardoor er langer leuke dingen voor te krijgen zijn?
Dat moet je zelf weten. Ik zou persoonlijk voor de IIIxe gaan omdat ik die mooier vind en ik het OS dan kan upgraden :) maar op zich verschilt er daarna niet zoveel meer. 't word dan puur een keus op welke vind ik mooier :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 14:25

JaWa

zie hier een icon

dan zou ik voor de IIIxe gaan

maar voor 450 heb je nu ook al een 2ehands Vx
lekker klein, 'groot' scherm en 8mb, die heb ik gehad en er past genoeg op wat ik neem aan dat je alleen 1 engels<->Nl woordenboek erop wilt hebben?
en mischien wat andere e-books

kijk maar op ibazar en marktplaats palmclub.nl is ook een goede site die je op weg helpt in het palm os universum :)

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Ik zou als ik jou was een Palm m105 kopen. Die past precies binnen je budget en voldoet aan al je wensen.

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-03 14:31
Ik was inderdaad wel van plan om er meer dan 1 woordenboek in te toppne, ook omdat ik waarshcijnlijk het vak "indonesian for beginners" ga doen daar :)

Hmm, ik wacht gewoon af tot ik een goede deal zie, daarbij alle tips in mijn achterhoofd houdend natuurlijk :* .
Meer tips altijd welkom... en mochten jullie nog tegen een aanbieding aanlopen die je perfect voor mij vind, dan hoor ik het graag!

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-03 14:31
Goed, een reply met een twee-ledig (off-topic) doel:

- Vorige post was niet door mij gedaan, maar door mijn vriendin (Jdee) op mijn computer, vautje, maar maakt niet zoveel uit :)

- Topic ff omhoog schoppen ;)

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 16:45
is het niet verstandiger om een PDA daar te kopen. Ik weet niet of ze goedkoper zijn in Australie, maar het is het uitzoeken waard.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik dat heb kunnen checken, op internet, lijken de palmtops in Oz minstens even duur te zijn als hier. Komt bij dat ik hier de beschikking heb over een OVkaart en fiets, en dat Nederland klein genoeg is om binnen een dag te doorkruisen om een 2ehands palm van iemand over te nemen. Maar als ik geen tweedehands kan krijgen hier, dan neem ik toch wel de woordenboeken en mn boeken mee in het vliegtuig, en dan heb ik eigenlijk niet echt meer een palmtop nodig...

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

op www.palmclub.nl komen nog wel eens goedkope Palms voorbij in hun Vraag&Aanbod deel.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Pagina: 1