Toon posts:

Socket 7 / 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude P75 /socket 5 liggen, maar heb op de HCC een P133 processor gekocht alleen dat blijkt een Socket 7 te zijn..

Kan die daar gewoon in, of past dat niet eens? of zal dat niet werken?

Thnx

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
uhh nee denk het niet...socket 5 is kleiner...

/ot
Wist nog ineens dat p75 in socket 5 was...dus daz oud >:)
/ot

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 25 november 2001 17:39 schreef ThaNetRunner het volgende:
uhh nee denk het niet...socket 5 is kleiner...

/ot
Wist nog ineens dat p75 in socket 5 was...dus daz oud >:)
/ot
Nonsense. De eerste Pentiums draaiden op socket 4 met een multiplier van 1 en een spanning van 5V voor core en I/O. Dat waren de P54's op 60 en 66MHz.

De socket 5 was bedoeld voor de P54C's (Pentium Classic) met een core en I/O spanning van 3.3V. In de PMG techdocs kun je zien dat deze tot max 200MHz gingen.

De socket 7 verschilt maar 1 pinnetje van de socket 5 (321 ipv 320) en is bedoeld voor de P55C (Pentium MMX). Core spanning van 2.8V en I/O spanning van 3.3V. Het is dus een splitvoltage itt de socket 5.

Ik heb zelf een P133 gehad, en dat zijn dus gewoon socket 5 CPU's. Hij moet in dat bord kunnen draaien :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ow oke thx...weet ikke dat ook weer >:)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 25 november 2001 18:02 schreef Exirion het volgende:
De socket 7 verschilt maar 1 pinnetje van de socket 5 (321 ipv 320) en is bedoeld voor de P55C (Pentium MMX). Core spanning van 2.8V en I/O spanning van 3.3V. Het is dus een splitvoltage itt de socket 5.

Ik heb zelf een P133 gehad, en dat zijn dus gewoon socket 5 CPU's. Hij moet in dat bord kunnen draaien :)
Hmm, dat ene pinnetje is niet voor de 2.8V lijn- die komt gewoon via de andere pinnen binnen- die pin is een extra multiplier mogelijkheid. Er zijn zat So7 mobo's die geen split-voltage ondersteunen. So5 heeft maar 1 bit voor multiplier- 1.5 of 2 (dus van 1.5x50=75 tot 2x66=133), terwijl So7 er twee heeft, dus van 1.5 tot 3.0 kan (3.5=1.5). Dat is dat extra pinnetje.

Ik kan trouwens wel een reden verzinnen dat een 133 So7 nodig heeft- de zogenaamd zeldzame P133MMX - zou volgens velen niet bestaan maar ik heb'm tweemaal met eigen ogen gezien. Het zou gaan om laptop CPUs die op 'vreemde wijze' (denk aan recenter de K62+ die ook in de vaste bakken gewild was) in desktop PCs terecht kwamen.

Het zit er dik in dat degene die die P133 verkocht gewoon gemaksthalve So7 zei omdat je dan altijd goed zit, maar dat het gewoon in een So5 past.

Oslik blyat! Oslik!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 november 2001 04:59 schreef dion_b het volgende:
Hmm, dat ene pinnetje is niet voor de 2.8V lijn- die komt gewoon via de andere pinnen binnen- die pin is een extra multiplier mogelijkheid.
Je hebt mij ook niet horen zeggen dat het pinnetje voor die spanning bedoeld is ;) Maar de Socket 7 is wel herkenbaar aan die extra pin, en daar ging het om.
Ik kan trouwens wel een reden verzinnen dat een 133 So7 nodig heeft- de zogenaamd zeldzame P133MMX - zou volgens velen niet bestaan maar ik heb'm tweemaal met eigen ogen gezien. Het zou gaan om laptop CPUs die op 'vreemde wijze' (denk aan recenter de K62+ die ook in de vaste bakken gewild was) in desktop PCs terecht kwamen.
Zie de PMG techdocs over de Pentium. Daarin schrijf ik dat de 133MMX bestaan heeft, en inderdaad als notebook CPU.
Het zit er dik in dat degene die die P133 verkocht gewoon gemaksthalve So7 zei omdat je dan altijd goed zit, maar dat het gewoon in een So5 past.
Dat weet ik wel zeker :) De Pentium Classic 133 is echt een socket 5 CPU, want hij heeft helemaal geen split voltage nodig. Gewoon 3.3/3.3 Volt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1