[FLASH] Embedden van vreemde fonts in flash 5

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 16:34
Hoe doe ik dit. Omdat ik op een andere computer (met dat font niet) gewoon een standaard font kreeg?

Verwijderd

1. zet je tekst om naar vectoren (ctr+b) en groepeer het daarna weer

2. zet je tekstvelden op dynamic en niet selectable. dan verschijnt er een keuzemenuutje bij de text options panel; daar kun je verder specificeren welke karakters je mnee wilt exporteren. Reken er wel op dat je .swf ongeveer 20 a 30 k groter wordt...

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 17:40 schreef lombdude het volgende:
1. zet je tekst om naar vectoren (ctr+b) en groepeer het daarna weer

2. zet je tekstvelden op dynamic en niet selectable. dan verschijnt er een keuzemenuutje bij de text options panel; daar kun je verder specificeren welke karakters je mnee wilt exporteren. Reken er wel op dat je .swf ongeveer 20 a 30 k groter wordt...
1. oei, daar wordt je Flashmovie lekker traag en zwaar van, bovendien is het nergens voor nodig want bij statische ge -anti-aliaste letters is het niet nodig ze te break aparten...

Verder is het mogelijk in Flash 5 een font mee te uploaden, hiervoor moet je font inderdaad niet te groot zijn want je moet het allemaal laden. bovendien is het een heel gedoe, je kiest in je Library de optie 'Add Font', nadat je dit hebt gedaan geef je je font een 'linkage' naam, dus je export hem. Laten we het font gewoon fontje noemen. Vervolgens sla je de movie op, en bij de eigenlijke movie geef moet je dan de library uit de movie met het fontje importen (file > open as library), daarna zal als het goed is de naam 'fontje' zijn toegevoegd aan je fontlijst, maar let op, ik weet niet waarom Flash dat doet, maar Flash zelf vindt het een van zijn minder leuke optie, en zorg dat je alles goed gesaved hebt voordat je dit gaat proberen... Het werkt wel maar je krijgt eerst een record aantal foutmeldingen.... :r...

Verwijderd

Seraph, ik snap het ff niet meer, werkt de optie embed fonts in het text options panel niet net zo goed? Of mis ik weer eens iets :) ?

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 19:11 schreef lombdude het volgende:
Seraph, ik snap het ff niet meer, werkt de optie embed fonts in het text options panel niet net zo goed? Of mis ik weer eens iets :) ?
Werkt wel net zo goed maar ik heb niet altijd even graag dat mijn fontjes vernaaid worden doordat ze automatisch worden ge-anti aliast... :)

Verwijderd

:)

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 16:34
Thanks y'll
Pagina: 1