ASUS TUSL2-C doorgebrand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 22:20
Wat ik nou toch weer voor vaags had. Ik heb iets meer dan een week geleden een TUSL2-C gekocht. Gisteren op de HCC een CPU er voor (Celeron 1200). Dus ik thuis aangekomen, alles rustig inelkaar geklust. De nieuwe kast goed gechecked op losse metaal deeltjes die zijn achtergebleven van het produceren. De kast was helemaal schoon. Dus ik me pc'tje aan zetten, prima, kreeg beeld, dus ik ga de BIOS in. En in eens werd me beeld zwart en begon het te stinken, ik in een reflex stekker er uit gerukt.

Ik snapte er niets van, dus mainboard er maar weer iut geschroeft. Nu zag ik dat er in de rechter onderhoek een printspoor heeft losgelaten, en is doorgebrand. Ik weet 100% zeker dat hij geen kortsluiting heeft gemaakt. Dat heb ik uitvoerig gecontroleerd. De voeding kan ook bijna niet het probleem zijn, want die functioneert prima als ik hem op m'n MSI K7T-Pro2 met Duron 750 aansluit, en ook op me PII-266. Dus ik vermoed dat het een fabricage foutje is geweest. Iemand vaker zo iets mee gemaakt? En waar lag bij jou het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:04
Ik heb een keer een CUSL2-C (zelfde plank, alleen een iets oudere chipset) in rook op zien gaan.

Oorzaak: USB kabel per ongeluk verkeerd aangesloten. USB werd apart meegeleverd, zodat je 2 extra poorten had. Zat per ongeluk op de WOL aansluiting uit mn hoofd... hele kabel afgefikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
Op zondag 25 november 2001 17:30 schreef DJSmiley het volgende:
Ik heb een keer een CUSL2-C (zelfde plank, alleen een iets oudere chipset) in rook op zien gaan.

Oorzaak: USB kabel per ongeluk verkeerd aangesloten. USB werd apart meegeleverd, zodat je 2 extra poorten had. Zat per ongeluk op de WOL aansluiting uit mn hoofd... hele kabel afgefikt :)
Dat kan het niet zijn geweest in mijn geval, past namelijk maar op 1 manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
Ik heb hem terug gebracht naar NoRRoD, de rma afdeling van hun moeten eerst uitzoeken of ze een nieuwe willen geven of niet. Daar ben ik niet zo blij mee, aangezien ik zelf 100% zeker niets fout heb gedaan, ik heb al 100en pc's gebouwd. En als die vinden dat het eigen schuld is, kan ik mooi 310 piek weg flikkeren. Daar ga ik dus niet mee accoord. Hun leveren geen deugdelijk product, en als klant heb ik daar recht op. Ik heb betaald voor een correct functionerend product, en daar heb ik dan ook recht op. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 22:48
Op dinsdag 27 november 2001 00:33 schreef Dualdude het volgende:
Ik heb hem terug gebracht naar NoRRoD, de rma afdeling van hun moeten eerst uitzoeken of ze een nieuwe willen geven of niet. Daar ben ik niet zo blij mee, aangezien ik zelf 100% zeker niets fout heb gedaan, ik heb al 100en pc's gebouwd. En als die vinden dat het eigen schuld is, kan ik mooi 310 piek weg flikkeren. Daar ga ik dus niet mee accoord. Hun leveren geen deugdelijk product, en als klant heb ik daar recht op. Ik heb betaald voor een correct functionerend product, en daar heb ik dan ook recht op. ;(
tja nadeel van zelfbouw :(

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Laatst online: 27-06 10:04
dualdude heb je al wat meer gehoord van ze?

ben benieuw hoe hoog je die celeron krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
Nou het was me het feestje wel. Na een lange discussie, besloot men om het board op te sturen naar ASUS. NoRRoD zou mij later die middag er over terug bellen. Dus ik fietz depri van school naar huis. Gaat me foon, NoRRoD. Ze hadden toch besloten me een nieuw board te geven. Ik helemaal blij.... Maar dat was van korte duur. Na de nodige probs met het herkennen van de CPU als zijne een 1200 kon ik eindelijk gaan installeren. Het 1e probleem wat ik tegen kwam is dat mijn Optical van Logitech, het regelmatig niet deed. Dan moest ik de stekker er uit halen, en er weer in stoppen. Dan werkte het weer. Ook kreeg ik met geen mogelijkheid het 2e kanaal van m'n soundblaster live aan de praat. Ook werd mijn SCSI Controller niet herkend. Ik was er zo zat van, en ben nog meer depri maar naar NoRRoD gegaan, en heb gevraagt of ik het geheel om kon ruilen voor een MSI K7T-Turbo en een Athlon 1200. Dit was na kort onderling overleg geen enkel probleem. Het is dus nu uiteindelijk een MSI K7T-Turbo-2 met een Atlon 1200(266) geworden. Thuis aangekomen, alles ingebouwd. Aan gezet, windows geinstalleerd, en het draait allemaal als een tiet. Mijn vertrouwen in ASUS is dus helemaal weg. Ik blijf wel bij MSI. Heb ik toch iedere keer weer de beste ervaring mee.

Dus helaas, geen overclock resulataten van m'n Celeron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17

silitek

Tubes Only

ben in bezit van z'n asus,..werkt hier waanzinnig goed..heb m'n pIII 866EB..op dit moment op 1090..167mhz lopen en hij kan nog harder ( denk ik )..temp mobo 30 cpu 31 stressed 42..kreeg um op m'n msi nooit zo hoog..nee, kweet nie wat er fout zat bij je...maar tusl2-c...is absoluut TOPPIE

Op vrijdag 30 november 2001 00:00 schreef Dualdude het volgende:
Nou het was me het feestje wel. Na een lange discussie, besloot men om het board op te sturen naar ASUS. NoRRoD zou mij later die middag er over terug bellen. Dus ik fietz depri van school naar huis. Gaat me foon, NoRRoD. Ze hadden toch besloten me een nieuw board te geven. Ik helemaal blij.... Maar dat was van korte duur. Na de nodige probs met het herkennen van de CPU als zijne een 1200 kon ik eindelijk gaan installeren. Het 1e probleem wat ik tegen kwam is dat mijn Optical van Logitech, het regelmatig niet deed. Dan moest ik de stekker er uit halen, en er weer in stoppen. Dan werkte het weer. Ook kreeg ik met geen mogelijkheid het 2e kanaal van m'n soundblaster live aan de praat. Ook werd mijn SCSI Controller niet herkend. Ik was er zo zat van, en ben nog meer depri maar naar NoRRoD gegaan, en heb gevraagt of ik het geheel om kon ruilen voor een MSI K7T-Turbo en een Athlon 1200. Dit was na kort onderling overleg geen enkel probleem. Het is dus nu uiteindelijk een MSI K7T-Turbo-2 met een Atlon 1200(266) geworden. Thuis aangekomen, alles ingebouwd. Aan gezet, windows geinstalleerd, en het draait allemaal als een tiet. Mijn vertrouwen in ASUS is dus helemaal weg. Ik blijf wel bij MSI. Heb ik toch iedere keer weer de beste ervaring mee.

Dus helaas, geen overclock resulataten van m'n Celeron.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24312

Oorzaak: USB kabel per ongeluk verkeerd aangesloten. USB werd apart meegeleverd, zodat je 2 extra poorten had. Zat per ongeluk op de WOL aansluiting uit mn hoofd... hele kabel afgefikt
Ik heb exact hetzelfde gehad toen ik voor het eerst een CUSL2-C assembleerde lollie :D

Ik heb zelf een TUSL2-C, draait als een tierelier met een P3. Maar ik hoor vaker probs met de snelste celerons ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26261

Op zondag 25 november 2001 17:30 schreef DJSmiley het volgende:

ROFLMAO!!!!!!!!
Dat heeft een stagair bij mij op mijn werk ook een keer gedaan! Precies hetzelfde!!! Dat heeft ie weken later nog te horen gekregen... >:)
Pagina: 1